YouTube.com/ Hyundai UK

| YouTube.com/Hyundai UK

 YouTube.com/ Hyundai UK

| YouTube.com/Hyundai UK

Hyundai Nexo YouTube.com/ Hyundai UK

Hyundai Nexo | YouTube.com/Hyundai UK

Hyundai Nexo YouTube.com/ Hyundai UK

Hyundai Nexo | YouTube.com/Hyundai UK

Hyundai Nexo YouTube.com/ Hyundai UK

Hyundai Nexo | YouTube.com/Hyundai UK

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

Hyundai Nexo

 YouTube.com/ Hyundai UK
Hyundai Nexo YouTube.com/ Hyundai UK
Hyundai Nexo YouTube.com/ Hyundai UK
Hyundai Nexo YouTube.com/ Hyundai UK
13
Fotogalerie

Britové chtějí zlepšit kvalitu vzduchu. Pomůže pojízdný vysavač Hyundai?

V rámci takzvaného „měsíce čisté jízdy“ a propagace nového Hyundaie Nexo vypracovala korejská automobilka ve Velké Británii průzkum mapující zájem veřejnosti o znečištění vzduchu ve městech. Výsledky jsou přinejmenším zajímavé.

Průzkum vypracovaný automobilkou Hyundai měl lépe prozkoumat zájem britské veřejnosti o čistotu vzduchu v jejich městech. Ze vzorku 2000 dotázaných lidí se ukázalo, že opravdovou starost o kvalitu ovzduší projevuje denně maximálně jeden z pěti Britů. Na druhou stranu, když přijde na děti, až 56 % dospělých má starost, že znečištěný vzduch může ohrožovat zdraví jejich potomků.

Celých 74 % dotázaných přiznalo, že by mohli a zřejmě měli s tímto problémem osobně něco dělat. Uvědomění je tedy na vysoké úrovni, aktivní boj proti znečišťování vzduchu a samotný přestup na ekologičtější způsob života však zůstává výhradou nadšenců.

V rámci britských měst se poté nejvíce obávají stále většího znečištění Londýňané (55 %), obyvatelé Edinburghu (52 %) a Manchesteru (50 %). Ostatně se jedná o města, kde se úroveň kvality vzduchu často pohybuje v nelichotivých hodnotách. 64 % Londýňanů se pak domnívá, že automobily přispívají špatnému ovzduší vůbec nejvíce.

Průzkum byl součástí takzvaného „měsíce čisté jízdy“, který apeloval na řidiče, aby se na silnicích chovali v mnoha ohledech slušněji a ohleduplněji než normálně, čehož byla součástí i snaha za ekologičtější dopravu. Hyundai přitom využil příležitosti a během akce propagoval svůj nový vodíkový model Nexo.

Nexo používající palivové články se totiž chlubí nejen nulovými emisemi, ale umí fungovat i jako pojízdná čistička vzduchu. Systém vozu dokáže zachytit 99,9 % částic velmi jemného prachu a podle Hyundaie tedy pracuje jako „obří vysavač“, který čistí vzduch v okolí vozu. Nexo tak předvádělo své schopnosti na nejvytíženějších a nejvíce znečištěných dopravních uzlech v Londýně.  

Za pouhou hodinu jízdy prý dokáže Nexo vyčistit až 26,9 kg vzduchu, což je přibližné množství, jež vdechne za hodinu 42 dospělých lidí. Hyundai pak uvádí, že nasazení 10.000 modelů Nexo do ulic se rovná snížení emisí oxidu uhličitého ve stejném měřítku, jaké by zvládlo 600.000 nově vysazených stromů.

Hyundai je tedy nadále jedním z hrstky výrobců, kteří věří ve vodíkovou budoucnost. Mezi velké hráče ve vývoji vozů využívající palivové články jsou například Toyota nebo Honda, pravdou ale zůstává, že pro provoz v našich podmínkách jsou tyto systémy zatím ještě hůře použitelné než běžné elektromobily.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud