Bristol vstal hrobníkovi z lopaty a chce vyrábět nová GT

Britská značka Bristol se proslavila především produkcí legendárních letadel a její automobilová výroba byla zahájena po skončení druhé světové války produkcí předválečných BMW podle ukořistěných plánů (první Bristol 400 vznikl v Anglii pod vedení někdejšího šéfkonstruktéra BMW Dr. Fritze Fiedlera jako spojení podvozku BMW 326, karoserie BMW 327 a motoru BMW 328). Od té doby Bristol vyráběl veskrze konzervativní sportovní automobily GT od šedesátých let osazované výkonnými osmiválci Chrysler, donedávna stála nabídka na obstarožním typu Blanheim, ale v roce 2004 byla představena nová řada Fighter. Ani ta však „díru do světa“ neuděla, a to dokonce ani po prezentaci vrcholného provedení Bristol Fighter T s motorem z Dodge Viperu opatřeným dvojitým přeplňováním.

Bristol Fighter nova era 3.JPG Bristol Fighter nova era 2.jpg Bristol Fighter nova era 1.jpg
Bristol Fighter: ohromující bestie s výkonem 1 012 koní a točivým momentem až 1 409 Nm

Na počátku letošního března automobilka Bristol zkrachovala a domů odešlo všech 22 jejích zaměstnanců, nicméně její záchrana přišla záhy. Vedení převzala společnost Frazer – Nash a její majitel, v Indii narozený britský Švýcar s důvěryhodně znějícím jménem Kamal Siddiqui, prohlásil, že „bude určitě stavět nové Bristoly zkonstruované a vyráběné ve Velké Británii“. Cena kontraktu se odhaduje na 3 miliony liber. V továrnách v Surrey by se měla práce rozběhnout co nevidět, osm desítek nových zaměstnanců se má pustit do příprav prijektů automobilů s hybridním i plně elektrickým pohonem. Siddiqui hodlá oprášit desítky let staré propojení značek Bristol a Frazer – Nash, které svého času sdílely stejný šestiválec BMW 328. Upřímně řečeno, Bristol ani Frazer – Nash nemohou ani ti nejsrdnatější patrioti považovat za skutečně významné odkazy historie, nicméně se nechme překvapit tím, co ze znovuzrození Bristolu vzejde.

Většinu svého života strávil Bristol v rukou podnikatele Tonyho Crooka, teprve v roce 2001 od něj značku převzal obchodník s díly na letadla Toby Silverton. Ten na sebe letos v březnu vyhlásil bankrot poté, co jeho dluhy přesáhly hranici pěti milionů liber. Prominentní londýnské dealerství s tradicí delší než půl století by mělo zůstat otevřené a prodávat použitá i nová a dosud neprodaná vozidla značky Bristol. 
 


 


 

Doporučujeme

Články odjinud