Bristol vstal hrobníkovi z lopaty a chce vyrábět nová GT

Britská značka Bristol se proslavila především produkcí legendárních letadel a její automobilová výroba byla zahájena po skončení druhé světové války produkcí předválečných BMW podle ukořistěných plánů (první Bristol 400 vznikl v Anglii pod vedení někdejšího šéfkonstruktéra BMW Dr. Fritze Fiedlera jako spojení podvozku BMW 326, karoserie BMW 327 a motoru BMW 328). Od té doby Bristol vyráběl veskrze konzervativní sportovní automobily GT od šedesátých let osazované výkonnými osmiválci Chrysler, donedávna stála nabídka na obstarožním typu Blanheim, ale v roce 2004 byla představena nová řada Fighter. Ani ta však „díru do světa“ neuděla, a to dokonce ani po prezentaci vrcholného provedení Bristol Fighter T s motorem z Dodge Viperu opatřeným dvojitým přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bristol Fighter: ohromující bestie s výkonem 1 012 koní a točivým momentem až 1 409 Nm

Na počátku letošního března automobilka Bristol zkrachovala a domů odešlo všech 22 jejích zaměstnanců, nicméně její záchrana přišla záhy. Vedení převzala společnost Frazer – Nash a její majitel, v Indii narozený britský Švýcar s důvěryhodně znějícím jménem Kamal Siddiqui, prohlásil, že „bude určitě stavět nové Bristoly zkonstruované a vyráběné ve Velké Británii“. Cena kontraktu se odhaduje na 3 miliony liber. V továrnách v Surrey by se měla práce rozběhnout co nevidět, osm desítek nových zaměstnanců se má pustit do příprav prijektů automobilů s hybridním i plně elektrickým pohonem. Siddiqui hodlá oprášit desítky let staré propojení značek Bristol a Frazer – Nash, které svého času sdílely stejný šestiválec BMW 328. Upřímně řečeno, Bristol ani Frazer – Nash nemohou ani ti nejsrdnatější patrioti považovat za skutečně významné odkazy historie, nicméně se nechme překvapit tím, co ze znovuzrození Bristolu vzejde.

Většinu svého života strávil Bristol v rukou podnikatele Tonyho Crooka, teprve v roce 2001 od něj značku převzal obchodník s díly na letadla Toby Silverton. Ten na sebe letos v březnu vyhlásil bankrot poté, co jeho dluhy přesáhly hranici pěti milionů liber. Prominentní londýnské dealerství s tradicí delší než půl století by mělo zůstat otevřené a prodávat použitá i nová a dosud neprodaná vozidla značky Bristol. 
 


 


 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků