Bristol vstal hrobníkovi z lopaty a chce vyrábět nová GT

Britská značka Bristol se proslavila především produkcí legendárních letadel a její automobilová výroba byla zahájena po skončení druhé světové války produkcí předválečných BMW podle ukořistěných plánů (první Bristol 400 vznikl v Anglii pod vedení někdejšího šéfkonstruktéra BMW Dr. Fritze Fiedlera jako spojení podvozku BMW 326, karoserie BMW 327 a motoru BMW 328). Od té doby Bristol vyráběl veskrze konzervativní sportovní automobily GT od šedesátých let osazované výkonnými osmiválci Chrysler, donedávna stála nabídka na obstarožním typu Blanheim, ale v roce 2004 byla představena nová řada Fighter. Ani ta však „díru do světa“ neuděla, a to dokonce ani po prezentaci vrcholného provedení Bristol Fighter T s motorem z Dodge Viperu opatřeným dvojitým přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bristol Fighter: ohromující bestie s výkonem 1 012 koní a točivým momentem až 1 409 Nm

Na počátku letošního března automobilka Bristol zkrachovala a domů odešlo všech 22 jejích zaměstnanců, nicméně její záchrana přišla záhy. Vedení převzala společnost Frazer – Nash a její majitel, v Indii narozený britský Švýcar s důvěryhodně znějícím jménem Kamal Siddiqui, prohlásil, že „bude určitě stavět nové Bristoly zkonstruované a vyráběné ve Velké Británii“. Cena kontraktu se odhaduje na 3 miliony liber. V továrnách v Surrey by se měla práce rozběhnout co nevidět, osm desítek nových zaměstnanců se má pustit do příprav prijektů automobilů s hybridním i plně elektrickým pohonem. Siddiqui hodlá oprášit desítky let staré propojení značek Bristol a Frazer – Nash, které svého času sdílely stejný šestiválec BMW 328. Upřímně řečeno, Bristol ani Frazer – Nash nemohou ani ti nejsrdnatější patrioti považovat za skutečně významné odkazy historie, nicméně se nechme překvapit tím, co ze znovuzrození Bristolu vzejde.

Většinu svého života strávil Bristol v rukou podnikatele Tonyho Crooka, teprve v roce 2001 od něj značku převzal obchodník s díly na letadla Toby Silverton. Ten na sebe letos v březnu vyhlásil bankrot poté, co jeho dluhy přesáhly hranici pěti milionů liber. Prominentní londýnské dealerství s tradicí delší než půl století by mělo zůstat otevřené a prodávat použitá i nová a dosud neprodaná vozidla značky Bristol. 
 


 


 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků