Bristol vstal hrobníkovi z lopaty a chce vyrábět nová GT

Britská značka Bristol se proslavila především produkcí legendárních letadel a její automobilová výroba byla zahájena po skončení druhé světové války produkcí předválečných BMW podle ukořistěných plánů (první Bristol 400 vznikl v Anglii pod vedení někdejšího šéfkonstruktéra BMW Dr. Fritze Fiedlera jako spojení podvozku BMW 326, karoserie BMW 327 a motoru BMW 328). Od té doby Bristol vyráběl veskrze konzervativní sportovní automobily GT od šedesátých let osazované výkonnými osmiválci Chrysler, donedávna stála nabídka na obstarožním typu Blanheim, ale v roce 2004 byla představena nová řada Fighter. Ani ta však „díru do světa“ neuděla, a to dokonce ani po prezentaci vrcholného provedení Bristol Fighter T s motorem z Dodge Viperu opatřeným dvojitým přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bristol Fighter: ohromující bestie s výkonem 1 012 koní a točivým momentem až 1 409 Nm

Na počátku letošního března automobilka Bristol zkrachovala a domů odešlo všech 22 jejích zaměstnanců, nicméně její záchrana přišla záhy. Vedení převzala společnost Frazer – Nash a její majitel, v Indii narozený britský Švýcar s důvěryhodně znějícím jménem Kamal Siddiqui, prohlásil, že „bude určitě stavět nové Bristoly zkonstruované a vyráběné ve Velké Británii“. Cena kontraktu se odhaduje na 3 miliony liber. V továrnách v Surrey by se měla práce rozběhnout co nevidět, osm desítek nových zaměstnanců se má pustit do příprav prijektů automobilů s hybridním i plně elektrickým pohonem. Siddiqui hodlá oprášit desítky let staré propojení značek Bristol a Frazer – Nash, které svého času sdílely stejný šestiválec BMW 328. Upřímně řečeno, Bristol ani Frazer – Nash nemohou ani ti nejsrdnatější patrioti považovat za skutečně významné odkazy historie, nicméně se nechme překvapit tím, co ze znovuzrození Bristolu vzejde.

Většinu svého života strávil Bristol v rukou podnikatele Tonyho Crooka, teprve v roce 2001 od něj značku převzal obchodník s díly na letadla Toby Silverton. Ten na sebe letos v březnu vyhlásil bankrot poté, co jeho dluhy přesáhly hranici pěti milionů liber. Prominentní londýnské dealerství s tradicí delší než půl století by mělo zůstat otevřené a prodávat použitá i nová a dosud neprodaná vozidla značky Bristol. 
 


 


 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků