Březen na českém trhu: Škoda vede, Hyundai je druhý

Škoda, Hyundai, Volkswagen – takové bylo pořadí na českém trhu v uplynulém měsíci. Čísla, která zveřejnil o březnových registracích Svaz dovozců automobilů, hovoří jasně i o tom, že se vzmáhají také Opel a Fiat. Tedy značky, kterým se vloni nedařilo.

Za první čtvrtletí zaregistrovala Škoda 10 558 nových vozů, v březnu 3849. Ještě v únoru druhý Volkswagen je v březnu třetí. Má na svém kontě 1382 registrací, což ho posunulo o příčku pod Hyundai, ten zaregistroval 1408 automobilů.

U Škody se růst projevuje nejvíc v segmentu mini vozů, který zcela ovládl model Citigo. V březnu si držela takřka 61 procent tohoto segmentu, kdy vykázala 373 registrací, ostatní konkurence celkově jen 241 aut. Zlepšuje se Škoda Rapid i Octavia, jen Škoda Roomster už potřetí nestačila na konkurenční Hyundai ix20.

Ford trochu zpomalil svůj pád, oproti únoru zaznamenal o 69 registrací více a je čtvrtý. Na 5. a 6. příčce jsou francouzské vozy Peugeot (591 ks) a Citroën (509 ks). Na sedmé příčce je Kia s 536 auty, za kterou se vyšplhal na osmou příčku Opel se 459 auty.

Renault, který v minulosti patřil mezi i Francouzi k premiantům, tentokrát klesl na deváté místo se 428 auty. Desátá skončila Toyota s 389 registrovanými kusy.

Dacia se v prvním čtvrtletí 2013 trvaleji nastěhovala do Top 10, skončila v březnu na 11. – 12. místě spolu s BMW. Již zmiňovaný Fiat, který se ve čtvrtletních statistikách pohybuje na 16. pozici, vyskočil v březnu na 15. příčku 281 auty a proti únoru si polepšil o 38 aut. Nissan, Honda a Mazda, kterým se únor příliš nepovedl, poslaly v březnu na značky doslova o desítky procent víc aut.

Ohlédnutí za čtvrtletím

Pokud ale nahlédneme na letošní čísla za první kvartál v porovnání s loňským rokem, v plusu je jenom 11 výrobců z 52. Bentley sice prodává v jednotkách, ne desítkách, ale vyhoupl se v registracích o 167 procent nahoru. Další luxusní značka, Land Rover, narostla o téměř 36 procent.

Velký jásot zněl od Mazdy, která se zlepšila o téměř 75 procent ve srovnání s lednem až březnem 2012. Spokojeni mohou být i u Hondy, ta rostla o 27,5 procenta. I Seat jistě bouchal zátkami, protože ten se zlepšil o 35 procent. Spokojeni jsou i u značky Mini, ta si polepšila o 17 procent. Jaguar vykázal o dva vozy více a v jeho množství to hned znamenalo 11 procent navíc. Radovali se u Citroënu, ten překročil loňská kvartální čísla o bezmála 16 procent.

Výrazně horší první čtvrtletí než v roce 2012 měl letos Renault, který zaregistroval o 1395 aut méně, což v procentech představuje hrozivé číslo 48. Vlasy si ale více rvou u Forda, ten se propadl o strašidelných 51 procent a minus 1303 aut. Tam je mohou těšit jen dobré prodeje modelu B-Max.

Hůře je na tom jen Maserati, tam ale v absolutních číslech prodali místo dvou aut jen jedno, jenže je z toho hned 50procentní propad. Také Ferrari vykázalo jen necelých 67 procent loňských registrací v prvním čtvrtletí.

Smutní byli u Chevroletu, kde se propadli o citelných 46 procent, luxusní Infinity je v minusu o 37 procent. Alfa Romeo neuspěla u zákazníků o 29,7 procenta. Jásat nemůže v tomto kvartálu ani Kia, minus 28,8 procenta. I jinak úspěšný Hyundai ztratil 8,2 procenta.
 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 7 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků