Bratislavská policie dostala speciální Fabii RS

Ve středu si krajské ředitelství policejního sboru v Bratislavě převzalo od slovenské pobočky Škody Auto upravenou Fabii RS. Ta má kromě klasického radaru také další zajímavá vylepšení. Především nabízí balistickou ochranu pro posádku a pro zajištění mobility. Jednoduše řečeno, je „neprůstřelná“. Policie v Bratislavě má vůz zapůjčen k testování na dobu tří měsíců. Speciálně upravená Fabie RS byla vystavena už v květnu na veletrhu policejní techniky v Bratislavě. 

Čtěte také
Test Škoda Fabia RS: rozumný sportovec
Test Fabia RS: malý naftový "sporťák"

Vůz má pod kapotou přeplňovanou benzinovou jedna-čtyřku disponující výkonem 180 k (6 200 ot./min) a točivý moment zvýšený z původních 250 Nm na 280 Nm (2000 – 4500 ot./min). Maximální rychlost je 224 km/h a stovku zvládnou příslušníci s tímto autem za 7,3 s. Převodovka je stejně jako u sériového provedení sedmistupňová automatická.

Klepněte pro větší obrázek

Policejní Fabia RS má kromě klasické výbavy také balistickou ochranu s třídou odolnosti IIIA podle normy NIJ 0101.04. Ta chrání posádku a části motoru důležité pro to, aby vůz zůstal i po zássahu pojízdný. Upravené jsou přední dveře, přepážka mezi motorovým prostorem a palubní deskou, B sloupek a jiné. Vůz je vylepšen také o částečnou balistickou ochranu motorového prostoru, hlavního kabelového svazku, řídící jednotky a baterie. “Doplňková“ výbava pak zahrnuje možnost dokoupit ještě neprůstřelné přední sklo a boční okna. Díky veškerým úpravám je testovaná Fabia RS těžší o 33 kg.

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 544 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 138 664 km
Cena: 95 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků