Bratislavská policie dostala speciální Fabii RS

Ve středu si krajské ředitelství policejního sboru v Bratislavě převzalo od slovenské pobočky Škody Auto upravenou Fabii RS. Ta má kromě klasického radaru také další zajímavá vylepšení. Především nabízí balistickou ochranu pro posádku a pro zajištění mobility. Jednoduše řečeno, je „neprůstřelná“. Policie v Bratislavě má vůz zapůjčen k testování na dobu tří měsíců. Speciálně upravená Fabie RS byla vystavena už v květnu na veletrhu policejní techniky v Bratislavě. 

Čtěte také
Test Škoda Fabia RS: rozumný sportovec
Test Fabia RS: malý naftový "sporťák"

Vůz má pod kapotou přeplňovanou benzinovou jedna-čtyřku disponující výkonem 180 k (6 200 ot./min) a točivý moment zvýšený z původních 250 Nm na 280 Nm (2000 – 4500 ot./min). Maximální rychlost je 224 km/h a stovku zvládnou příslušníci s tímto autem za 7,3 s. Převodovka je stejně jako u sériového provedení sedmistupňová automatická.

Klepněte pro větší obrázek

Policejní Fabia RS má kromě klasické výbavy také balistickou ochranu s třídou odolnosti IIIA podle normy NIJ 0101.04. Ta chrání posádku a části motoru důležité pro to, aby vůz zůstal i po zássahu pojízdný. Upravené jsou přední dveře, přepážka mezi motorovým prostorem a palubní deskou, B sloupek a jiné. Vůz je vylepšen také o částečnou balistickou ochranu motorového prostoru, hlavního kabelového svazku, řídící jednotky a baterie. “Doplňková“ výbava pak zahrnuje možnost dokoupit ještě neprůstřelné přední sklo a boční okna. Díky veškerým úpravám je testovaná Fabia RS těžší o 33 kg.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků