Brabus Ultimate High Voltage: ano, na elektriku

Brabus se pochlubil svojí elektrickou studií na bázi Smartu ForTwo, jež se zřejmě brzy objeví i ve výrobě.

Bylo jen otázkou času, kdy se prestižní úpravci výkonných a luxusních automobilů přizpůsobí trendu a vrhnou se na elektřinu. A je to tady. Německý Brabus, jinak specialista na vozy Mercedes-Benz, pro Frankfurt připravil studii s plným názvem Brabus Ultimate High Voltage, jenž by měl v uších publika vyvolat zájem a dojem, že elektromobil nemusí být jen nuda. Tento vůz jsme viděli již v březnu v Ženevě, ale v Německu Brabus představil další podrobnosti, navíc se zdá, že se jeho Ultimate High Voltage již dostalo blízko sériové produkci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Brabus Ultimate High Voltage je poháněn výhradně energií z li-ionových akumulátorů uložených pod podlahou. Ta putuje k elektromotorům vyvinutým ve spolupráci se specializovanou společností Tesla Motors, Brabus tvrdí, že tento agresivně působící prcek zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,8 s a z 0 na 60 km/h za 3,7 s. Za těmito úctyhodnými hodnotami stojí jak lehká konstrukce karosérie, tak i charakteristika elektromotorů, které dávají výkon 82 koní (61 kW) a točivý moment až 280 Nm při 0 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Patrnou nevýhodou elektromobilu je nepřítomnost impozantního zvuku motoru, jenž se v našich myslích přirozeně pojí s vnímáním rychlého auta. Proto Brabus pro typ Ultimate High Voltage vyvinul speciální zvukový aparát, jenž může simulovat třeba projev amerického osmiválce nebo závodního vysokoobrátkového agregátu.

Vůz představený ve Frankfurtu vychází na první pohled z ženevského konceptu a vyznačuje se krémovým matným lakem Tridionzelle, denními světly z LED, rozšířenými blatníky Widestar a osmnáctipalcovými ráfky krytými průhledným plexisklem. Interiér je čalouněn bílou kůží a opatřen je žlutými doplňky a vychází ze sériového provedení, od kterého se liší především displejem před řadicí pákou, jenž zobrazuje údaje palubního počítače a pohonné soustavy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Brabus Ultimate High Voltage
Smart Fortwo 0.599
Rok výroby: 2002
Stav: 96 161 km
Cena: 39 000 Kč
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2010
Stav: 127 123 km
Cena: 75 000 Kč
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2011
Stav: 71 299 km
Cena: 95 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků