Brabus Ultimate High Voltage: ano, na elektriku

Brabus se pochlubil svojí elektrickou studií na bázi Smartu ForTwo, jež se zřejmě brzy objeví i ve výrobě.

Bylo jen otázkou času, kdy se prestižní úpravci výkonných a luxusních automobilů přizpůsobí trendu a vrhnou se na elektřinu. A je to tady. Německý Brabus, jinak specialista na vozy Mercedes-Benz, pro Frankfurt připravil studii s plným názvem Brabus Ultimate High Voltage, jenž by měl v uších publika vyvolat zájem a dojem, že elektromobil nemusí být jen nuda. Tento vůz jsme viděli již v březnu v Ženevě, ale v Německu Brabus představil další podrobnosti, navíc se zdá, že se jeho Ultimate High Voltage již dostalo blízko sériové produkci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Brabus Ultimate High Voltage je poháněn výhradně energií z li-ionových akumulátorů uložených pod podlahou. Ta putuje k elektromotorům vyvinutým ve spolupráci se specializovanou společností Tesla Motors, Brabus tvrdí, že tento agresivně působící prcek zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,8 s a z 0 na 60 km/h za 3,7 s. Za těmito úctyhodnými hodnotami stojí jak lehká konstrukce karosérie, tak i charakteristika elektromotorů, které dávají výkon 82 koní (61 kW) a točivý moment až 280 Nm při 0 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Patrnou nevýhodou elektromobilu je nepřítomnost impozantního zvuku motoru, jenž se v našich myslích přirozeně pojí s vnímáním rychlého auta. Proto Brabus pro typ Ultimate High Voltage vyvinul speciální zvukový aparát, jenž může simulovat třeba projev amerického osmiválce nebo závodního vysokoobrátkového agregátu.

Vůz představený ve Frankfurtu vychází na první pohled z ženevského konceptu a vyznačuje se krémovým matným lakem Tridionzelle, denními světly z LED, rozšířenými blatníky Widestar a osmnáctipalcovými ráfky krytými průhledným plexisklem. Interiér je čalouněn bílou kůží a opatřen je žlutými doplňky a vychází ze sériového provedení, od kterého se liší především displejem před řadicí pákou, jenž zobrazuje údaje palubního počítače a pohonné soustavy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Brabus Ultimate High Voltage
Smart Fortwo 0.999
Rok výroby: 2010
Stav: 37 295 km
Cena: 94 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků