Brabus Tesla Roadster Sport Green Package: je libo elektro tuning?

Jak se zdá, také elektromobil lze udělat ještě „zelenějším“. Více rychlosti nečekejte.

Pod nový projekt se podepsala německá ladičská společnost Brabus, slavná především svými kreacemi na základě strojů z koncernu Daimler. Tentokrát si ale vzala za vzor sériový roadster Tesla s elektrickým pohonem.

Pod jeho přípravu se podepsalo značkové oddělení Brabus Zero Emission, jež spojilo své síly s německým dodavatelem elektrické energie RWE. Jejich společným úsilím vznikla sada modifikací s příznačným označením Green Package, jež byla vyvinuta zvlášť pro americký model Tesla Roadster (jeho nedávno modernizované provedení jsme vám představili na tomto místě). Kromě řady úprav exteriéru i interiéru vozu přichází „zelený paket“ také s novou rychlonabíjecí stanicí pro domácí použití a garancí bezplatné dodávky energie od RWE na rovných 30 000 km. Ale to ještě není vše. Společnost RWE poskytne každému, kdo si nechá u Brabusu svoji Teslu upravit, roční poukaz na bezplatné „tankování“ na jakékoli dobíjecí stanici sítě RWE. Jak je vidět, komerční výhody nabízené při prodeji elektromobilů se budou ubírat zcela jiným směrem než u běžných automobilů se spalovacím motorem…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pozastavme se ještě u již zmíněné nové domácí dobíjecí stanice. Její konstrukce umožňuje dosáhnout plného nabití za třetinovou dobu v porovnání s tím, kdybyste vůz připojili do běžné zásuvky. Na plný dojezd (podle automobilky až 350 km, při adekvátním jízdním stylu ale spíše 50 až 100 km) tak díky tomuto ústrojí svoji Teslu připravíte za méně než šest hodin, pochopitelně ale na úkor životnosti akumulátorů.

Dost nezáživné teorie, pojďme k vozu samému. Ten se po zásahu Brabusu v porovnání se standardním provedením vyznačuje především „lízátkem“ z uhlíkových kompozitů pod předním nárazníkem nebo instalací denních svítilen z LED do struktury „masky chladiče“. Při pohledu na zadní část stroje si pak všimneme decentní přítlačné křidélko a difuzor, opět vyrobené z uhlíkových kompozitů.

Karoserie Tesly Roadster od Brabusu může být lakována prakticky v jakémkoli odstínu a opatřena litými koly Monoblok S. Ty mají vpředu průměr 18 a vzadu pak 19 palců a obouvají pneumatiky o rozměrech 215/35, resp. 255/30. Tyto ráfky jsou černě lakovány a na hranách svých límců nesou tenké linky v barvě karoserie. Brabus instaluje také pro aktivní bezpečnost provozu zřejmě nezbytný generátor hluku, jenž podle společnosti produkuje zvuk „typického vidlicového osmiválce“.

Interiér může být vyveden v široké škále kombinací kvalitních materiálů včetně kůže, Alcantary a uhlíkových kompozitů, dokonce i podlaha může být obložena pravou kůží.

Na skutečné technické úpravy si u Brabusu zatím netroufli, snad příště...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus Tesla Roadster Sport Green Package
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků