Brabus Tesla Roadster Sport Green Package: je libo elektro tuning?

Jak se zdá, také elektromobil lze udělat ještě „zelenějším“. Více rychlosti nečekejte.

Pod nový projekt se podepsala německá ladičská společnost Brabus, slavná především svými kreacemi na základě strojů z koncernu Daimler. Tentokrát si ale vzala za vzor sériový roadster Tesla s elektrickým pohonem.

Pod jeho přípravu se podepsalo značkové oddělení Brabus Zero Emission, jež spojilo své síly s německým dodavatelem elektrické energie RWE. Jejich společným úsilím vznikla sada modifikací s příznačným označením Green Package, jež byla vyvinuta zvlášť pro americký model Tesla Roadster (jeho nedávno modernizované provedení jsme vám představili na tomto místě). Kromě řady úprav exteriéru i interiéru vozu přichází „zelený paket“ také s novou rychlonabíjecí stanicí pro domácí použití a garancí bezplatné dodávky energie od RWE na rovných 30 000 km. Ale to ještě není vše. Společnost RWE poskytne každému, kdo si nechá u Brabusu svoji Teslu upravit, roční poukaz na bezplatné „tankování“ na jakékoli dobíjecí stanici sítě RWE. Jak je vidět, komerční výhody nabízené při prodeji elektromobilů se budou ubírat zcela jiným směrem než u běžných automobilů se spalovacím motorem…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pozastavme se ještě u již zmíněné nové domácí dobíjecí stanice. Její konstrukce umožňuje dosáhnout plného nabití za třetinovou dobu v porovnání s tím, kdybyste vůz připojili do běžné zásuvky. Na plný dojezd (podle automobilky až 350 km, při adekvátním jízdním stylu ale spíše 50 až 100 km) tak díky tomuto ústrojí svoji Teslu připravíte za méně než šest hodin, pochopitelně ale na úkor životnosti akumulátorů.

Dost nezáživné teorie, pojďme k vozu samému. Ten se po zásahu Brabusu v porovnání se standardním provedením vyznačuje především „lízátkem“ z uhlíkových kompozitů pod předním nárazníkem nebo instalací denních svítilen z LED do struktury „masky chladiče“. Při pohledu na zadní část stroje si pak všimneme decentní přítlačné křidélko a difuzor, opět vyrobené z uhlíkových kompozitů.

Karoserie Tesly Roadster od Brabusu může být lakována prakticky v jakémkoli odstínu a opatřena litými koly Monoblok S. Ty mají vpředu průměr 18 a vzadu pak 19 palců a obouvají pneumatiky o rozměrech 215/35, resp. 255/30. Tyto ráfky jsou černě lakovány a na hranách svých límců nesou tenké linky v barvě karoserie. Brabus instaluje také pro aktivní bezpečnost provozu zřejmě nezbytný generátor hluku, jenž podle společnosti produkuje zvuk „typického vidlicového osmiválce“.

Interiér může být vyveden v široké škále kombinací kvalitních materiálů včetně kůže, Alcantary a uhlíkových kompozitů, dokonce i podlaha může být obložena pravou kůží.

Na skutečné technické úpravy si u Brabusu zatím netroufli, snad příště...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus Tesla Roadster Sport Green Package
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků