Brabus T65 RS Vanish: variace na Black Series

Dalším velkým „meďákem“ z dílen Brabusu je řádně vylepšené provedení typu SL65 Black Series. Disponuje výkonem 800 koní.

U Brabusu tvrdí, že „dvanáctiválcové kupé představené v Ženevě je pěkná slabota“. To je poměrně odvážné tvrzení, neboť Mercedes-Benz SL65 Black Series dává slušných 670 koní (490 kW) a někteří jej označují za nejvýkonnější silniční Mercedes všech dob. U Brabusu však míří ještě výš, pro popsaný model vyvinuli sadu úprav nazvanou T65 RS Vanish (možná proto, že vám objednávka precizně vyčistí konto...) a objevili v jeho motoru skryté rezervy. Opatřili jej totiž párem nových turbodmychadel vsazených ve zcela přepracovaném nerezovém výfukovém traktu s kovovými katalyzátory, najdeme zde také čtveřici rozměrných mezichladičů stlačovaného vzduchu, kvůli nimž musela být modifikována kapota s vyvýšením pod krytem z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Samozřejmostí je přeprogramovaná řídicí jednotka. Výsledkem je výkonová špička rovných 800 koní (588 kW), takže nás snad ani nepřekvapí, že vůz T65 RS zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,6 s a na 200 km/h za 9,8 s a dosáhne rychlosti přes 330 km/h (je však pro jistotu omezena na 320 km/h), přitom však plní emisní limity Euro IV. Točivý moment dosahuje 1 420 Nm při 2 100 ot./min., ovšem s ohledem na trvanlivost převodovky a diferenciálu je elektronicky omezen na 1 100 Nm. Olejové náplně vyvinuli u Aralu, pohotovostní hmotnost vozu činí 1 795 kg.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U Brabusu si v souvislosti s modelem T65 RS dali záležet i na specifickém provedení interiéru, kde v duchu obyčejů nabízí řadu sad čalounění, z nichž si prý vybere kdokoli. Plně elektricky stavitelná sportovní sedadla jsou zcela nová a údajně nabízejí perfektní oporu, ovšem bez negativního vlivu na komfort cestování. Předváděcí vůz je čalouněn kombinací prodyšné kůže a Alcantary, přičemž podobné materiály byly použity i na dveřních obkladech, stropě a palubní desce. Celkově černočerný dojem oživuje precizně provedené (soudě alespoň podle uvolněných snímků), kontrastní rudé stehování. Prahové lišty nesou podsvícené nápisy Brabus a Vanish, přístrojový štít je opatřen specifickým tachometrem a před voličem převodovky se skví honosná nerezová plaketa.

Vůz i všechny dílčí úpravy jsou k dispozici zákazníkům, ale ceny si úpravce nechává pro sebe. Nezbude tak, než si o ně zavolat přímo do Brabusu - jen nebuďte překvapeni, až vám prodejce řekne kouzelnou formulku: „Vanish, peněz na kontě se zbavíš!”

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Brabus T65 RS Vanish
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků