Brabus SLS Widestar: je libo širší SLS AMG?

Německý ladič Brabus představuje svůj Widestar, vylepšenou verzi nového Mercedesu SLS AMG. Značí jej hlavně rozšířená stavba.

Mercedes-Benz SLS AMG, tedy novodobý Gullwing, stále přitahuje pozornost veřejnosti i ladičských společností. Nyní svoji ruku k dílu přiložila firma z nejpovolanějších. Tradiční úpravce Mercedesů Brabus představuje svoji vylepšenou verzi s označením Widestar.

Na první pohled si na Widestaru všimneme rozsáhlé sady exteriérových doplňků, povětšině vyrobené z uhlíkových kompozitů. S rudým lakováním vozu na snímku barevně kontrastují především jednodílní „lízátko“ pod předním nárazníkem, odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru, difuzor v zadním nárazníku a samozřejmě rozšířené blatníky s dodatečnými, a také náležitě zvýrazněnými ventilačními otvory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky zmíněným úpravám je karoserie vzadu o 20 mm širší než dosud, což Brabusu zároveň umožnilo instalaci mohutných ráfků z řady Brabus Monoblock F Platinum Edition s rozměry 9,5Jx20 vpředu a 11Jx21 vzadu, které o stejných 20 mm rozšiřují i rozchod zadní nápravy. Ráfky mohou obouvat pneumatiky Pirelli nebo Yokohama o rozměrech 275/30 ZR 20, resp. 295/25 ZR 21. Kola se dodávají v leštěné podobě, a nebo s keramickým povrchem, v obou případech si lze vybrat z několika barevných odstínů. Vylepšené závěsy kol disponují elektronicky ovládanou pneumatickou pružicí soustavou Bilstein Ride Control a tužšími stabilizátory. Světlá výška tohoto Mercedesu poklesla o 30 mm.

Brabus Widestar dostal nově vyvinutý, titanový výfukový systém, který váží jen 12 kg, což je o plných 40 % méně než v sérii, ale především motoru 6,2 l V8 přidává nějakých 10 koní (7,4 kW) výkonu. Výfuky konči dvěma páry koncovek a jejich zvuk lze elektronicky regulovat. Pro interiér Mercedesu SLS AMG Widestar připravili u Brabusu decentní obklady nabízené v řadě barevných provedení a sadu hliníkových pedálů. Nový volant se zploštělou spodní částí svého věnce je potažen kombinací perforované kůže a Alcantary a za ním si lze všimnout tachometru cejchovaného až do 400 km/h. Modifikace interiéru završilo nové čalounění, vyvedené opět v kombinaci kůže a Alcantary.

Ceny jednotlivých úprav ani celé sady Brabus bohužel nezveřejnil, při vašem zájmu si je ale jistě nenechá pro sebe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus SLS Widestar
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků