Brabus SLS Widestar: je libo širší SLS AMG?

Německý ladič Brabus představuje svůj Widestar, vylepšenou verzi nového Mercedesu SLS AMG. Značí jej hlavně rozšířená stavba.

Mercedes-Benz SLS AMG, tedy novodobý Gullwing, stále přitahuje pozornost veřejnosti i ladičských společností. Nyní svoji ruku k dílu přiložila firma z nejpovolanějších. Tradiční úpravce Mercedesů Brabus představuje svoji vylepšenou verzi s označením Widestar.

Na první pohled si na Widestaru všimneme rozsáhlé sady exteriérových doplňků, povětšině vyrobené z uhlíkových kompozitů. S rudým lakováním vozu na snímku barevně kontrastují především jednodílní „lízátko“ pod předním nárazníkem, odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru, difuzor v zadním nárazníku a samozřejmě rozšířené blatníky s dodatečnými, a také náležitě zvýrazněnými ventilačními otvory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky zmíněným úpravám je karoserie vzadu o 20 mm širší než dosud, což Brabusu zároveň umožnilo instalaci mohutných ráfků z řady Brabus Monoblock F Platinum Edition s rozměry 9,5Jx20 vpředu a 11Jx21 vzadu, které o stejných 20 mm rozšiřují i rozchod zadní nápravy. Ráfky mohou obouvat pneumatiky Pirelli nebo Yokohama o rozměrech 275/30 ZR 20, resp. 295/25 ZR 21. Kola se dodávají v leštěné podobě, a nebo s keramickým povrchem, v obou případech si lze vybrat z několika barevných odstínů. Vylepšené závěsy kol disponují elektronicky ovládanou pneumatickou pružicí soustavou Bilstein Ride Control a tužšími stabilizátory. Světlá výška tohoto Mercedesu poklesla o 30 mm.

Brabus Widestar dostal nově vyvinutý, titanový výfukový systém, který váží jen 12 kg, což je o plných 40 % méně než v sérii, ale především motoru 6,2 l V8 přidává nějakých 10 koní (7,4 kW) výkonu. Výfuky konči dvěma páry koncovek a jejich zvuk lze elektronicky regulovat. Pro interiér Mercedesu SLS AMG Widestar připravili u Brabusu decentní obklady nabízené v řadě barevných provedení a sadu hliníkových pedálů. Nový volant se zploštělou spodní částí svého věnce je potažen kombinací perforované kůže a Alcantary a za ním si lze všimnout tachometru cejchovaného až do 400 km/h. Modifikace interiéru završilo nové čalounění, vyvedené opět v kombinaci kůže a Alcantary.

Ceny jednotlivých úprav ani celé sady Brabus bohužel nezveřejnil, při vašem zájmu si je ale jistě nenechá pro sebe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus SLS Widestar
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků