Brabus Mercedes E V12 Convertible: 800 koní

Je tu další zápis do knihy rekordů. Brabus údajně postavil nejrychlejší čtyřmístný kabriolet na světě. Toto „éčko“ jede 370 km/h.

Vezmeme-li v potaz vášeň pánů z Brabusu pro vozy Mercedes – Benz řady E, bylo jen otázkou času, kdy se do boje o neoficiální titul „nejrychlejší na světě“ zapojí také verze s otevřenou karoserií. A tato chvíle právě přišla. První sadu úprav Brabus pro model Mercedes – Benz E Convertible připravil již vloni na jaře, ale toto má být zcela jiná káva. A o tom svědčí také číslovka 800 v názvu, která bude znalcům Brabusu velmi povědomá. Ano, také tentokrát se můžeme těšit na vyhlášený vidlicový dvanáctiválec s motorem převrtaným z 5,5 na 6,3 l, který se již během loňského roku uplatnil nejprve ve voze Brabus Mercedes E V12 sedan a později také ve velkém sedanu Brabus Mercedes SV12 R Biturbo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Další "osmistovka" od Brabusu

Novinka opatřená stejným motorem aspiruje na titul nejrychlejší otevřený čtyřmístný vůz světa, neboť je údajně schopna rozjet se až na 370 km/h (stejně jako u výše zmíněného sedanu). Připomeňme, že tyto jednotky vycházejí z tříventilových dvanáctiválců známých třeba ze sériových Mercedesů S600, ale jsou rozsáhlým způsobem modifikovány. Větší vrtání přináší zvětšení objemu z 5,5 na 6,3 l, na pohonné jednotce najdeme vylepšené hlavy válců, sportovní vačkové hřídele i novou „kliku“, nově vyvinuté sání a výfukové trakty s vestavěnými turbodmychadly a čtyři (!) chladiče stlačovaného vzduchu voda – vzduch. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pětistupňová automatická převodovka byla pochopitelně zesílena, přesto je však točivý moment kvůli prodloužení její životnosti elektronicky omezen na „pouhých“ 1 100 Nm (bez restrikce prý motor dává i 1 420 Nm). A výkon? Ten činí samozřejmě rovných 800 koní, tj. 597 kW. Točivý moment se přenáší přes samosvorný diferenciál (svornost je nastavena na 40 %) na kola zadní nápravy. Brabus E V12 Convertible podle výrobce zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s, na 200 km/h za 9,9 s a na 300 km/h za 23,9 s, což jsou zcela identické hodnoty, jaké uváděl k sedanu Brabus E V12, takže babo raď…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kvůli takovému enormnímu nárůstu výkonu a točivého momentu musel být patřičně upraven také podvozek. Závěsy kol dostaly tužší a kratší pérování a stavitelné tlumiče, brzdy mají větší kotouče i třmeny. Doplňky exteriéru vyrobené z uhlíkových kompozitů nemají pouze dekorativní úlohu, ale jejich testování v aerodynamickém tunelu má řidiči zajistit i mírně lepší přítlak potřebný pro lepší stabilitu zvláště při vyšších rychlostech. A cena „nejrychlejšího kabrioletu světa“? V přepočtu začíná na hladině 11 600 000 Kč…   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků