Brabus Mercedes-Benz GLK: až do detailů

Úpravce Brabus, jehož jméno neodmyslitelně patří k modelům Mercedes, zaostřil svůj zrak na nový kompaktní crossover GLK.

Ladičská společnost Brabus si novou sadu technických a stylingových úprav pro tento model, který se veřejnosti poprvé představil v Ženevě, chystala již poměrně dlouho a hned na úvod je třeba říci, že výsledek stojí za to. A i když si vás takto upravený Mercedes GLK zvenčí možná nezíská, dozajista vás přesvědčí řada upravených agregátů, přičemž tentokrát nabízí Brabus vylepšení pro všechny pohonné jednotky z nabídky. Takže, ať už jste fanoušek zážehových, nebo vznětových agregátů, pojďte se s námi podívat, kolik koní tomu kterému motoru přidal.

Jako první si představme úpravy provedené na zážehových agregátech. Pro zvýšení výkonu šestiválce 350 byla použita sada úprav, kterou Brabus prodává i samostatně pod názvem B7 power kit. Táto „krabička“ přidala na výkonu přibližně 10 kW, takže celkový výkon šestiválce po úpravách činí 211 kW. Další sadu úprav si připravil pro agregát s označením 280, zde však osadil nový třílitrový šestiválec s velmi slušným výkonem 243 kW a maximálním točivým momentem 420 Nm. S tímto agregátem pak Mercedes GLK zrychlí z nuly na stovku za 6,1 vteřin a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h.

Pro vyznávače naftových agregátů je pro agregát 320 CDI dostupný jen před pár měsíci představený kit ECO PowerXtra D6, který tomuto šestiválci dodává dalších 35 koní. Jediný agregát, který úpravce opomenul, je úsporný čtyřválec 220 CDI BlueEfficiency, ale to je vzhledem k jeho úsporným účelům celkem pochopitelné. Po technické stránce přibyly ještě tužší pružiny, díky kterým se vůz přiblížil k zemi o 35 milimetrů.

Od úprav technického charakteru se přesuňme k stylingovým změnám, které jsou viditelné hned na první pohled. Mercedes GLK byl obdařen novým bodykitem dodávajícím mu na mohutnosti, kterou ještě podtrhuje již zmíněná snížená světlá výška. Zadní část je upravena osazením střešních spoilerů a poněkud divného zadního nárazníku s difuzorem, který zdobí chromová koncovka výfuku. Co se týče disků, k vozu je nabízená jejich široká paleta a zákazník si bude moci vybrat disky o rozměrech 17 až 21 palců.

Na své si uvnitř přijde nejen řidič, který bude moct využít palubní počítač a navigaci, ale i jeho spolucestující, které potěší zejména několik 7 palcových LCD obrazovek napojených na DVD přehrávač. Kromě toho zde potěší i přítomnost různých hliníkových lišt s logem úpravce. Pokud si myslíte, že se svým sériovým Mercedesem GLK zapadnete do šedivého davu, může být toto pro vás velmi zajímavá alternativa. Ovšem něco nám říká, že vyčnívat budete i se standardní verzí...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Brabus Mercedes-Benz GLK
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků