Brabus GLK V12: další brutální SUV

Specialista Brabus znovu otevřel otázku, jak daleko až může zajít tuning. GLK s výkonem 750 koní vzbuzuje otázek opravdu hodně.

Rychlostní či akcelerační rekordy se dosud týkaly zpravidla sportovních, závodních a odvozených automobilů. To je celkem pochopitelné, vrána k vráně, svůj k svému, rychlost sportu. Tato pravidla ale dnes již neplatí, zvrácenost některých projektů bohužel pouze odráží „vkus“ zákazníků. Dnes lámou SUV rekordy na závodní dráze, zítra možná budou supersporty prorážet duny na Dakaru. Ale doba je taková, dnešní auta začínají být jen „hrou na cosi“, což však plně odpovídá povaze řady zákazníků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dnes tedy před námi stojí nejnovější produkt společnosti Brabus. Za výchozí stroj si vzala lehké SUV Mercedes-Benz GLK a do jeho kompaktní přídě napěchovala vidlicový dvanáctiválec. Než se dostaneme k podrobnostem o modifikacích, je třeba podotknout, že Brabus uvádí schopnost akcelerace z klidu na 100 km/h za 4,2 s a z 0 na 200 km/h za 12,8 s. Tyto hodnoty naměřila před dvěma měsíci při testech na jedné z italských závodních tratí, kde takto upravený model GLK V12 dosáhl úředně změřené rychlosti 322,3 km/h, což by mu mělo pohodlně stačit k titulu Nejrychlejší SUV světa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se stará dvanáctiválec s objemem 6,3 l, jenž byl osazen dvojicí velkých turbodmychadel, účinnějšími chladiči stlačovaného vzduchu a nerezovým výfukovým traktem s velkým průtokem a závodními katalyzátory. Jeho výkon dosahuje ohromujících 750 koní (552 kW) při 5 500 ot./min. a točivý moment mamutích 1 350 Nm již při 2 100 ot./min. Tuto hodnotu však Brabus před instalací do auta pro jistotu převodného ústrojí snížil na 1 100 Nm, tento „krouťák“ se přenáší na kola zadní nápravy (kdo ví, jestli by nějaká „čtyřkolka“ takovou „dardu“ snesla...) skrze pětistupňovou automatickou převodovku a diferenciál s definovanou svorností 40 %.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se tento brutální výtvor vyznačuje lízátkem z uhlíkových kompozitů, pozměněným předním nárazníkem s většími otvory pro přívod chladicího vzduchu, rozšířenými blatníky Brabus Widestar (jež vůz rozšiřují celkem o 50 mm) nebo střešním spoilerem pro svýšení přítlaku na zadní nápravě. Zákazníci mohou vybírat z různých pneumatik Pirelli a Yokohama s rozměry až 285/25 ZR 22. Škála úprav interiéru je takřka nekonečná a sahá od dřevěných či hliníkových obkladů přes kožené čalounění s prvky z Alcantary až po sedmipalcový displej LC.

Brabus svůj model GLK V12 představil (kde jinde než) na autosalonu v Dubaji, kde oznámil i cenu 397 000 Euro. Vraťme se k úvodní úvaze a řekněte: nekoupíte za tyto peníze dvě auta s ucelenějšími identitami...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus GLK V12: tady už svět v pořádku není...
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 109 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků