Brabus GL 63 Biturbo: další extrém

Německý ladič Brabus představil svoji adaptaci modelu Mercedes GL. Je libo bednu na kolech s 650 koňmi? Pak jste na správné adrese.

Brabus tak navlékl další korálek na náhrdelník jménem „přetuněná” SUV. Model GL 63 Biturbo je osazen osmiválcovým motorem z typu ML 63 AMG naladěným na 650 koní (476 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 850 Nm. Pokud se vám hodnota 650 koní zdá v souvislosti se značkou Brabus příliš povědomá, není divu. Brabus totiž stejnou pohonnou jednotku použil i pod kapotou SUV ML 63 Biturbo, jež firma představila vloni na autosalonu v Ženevě a které se vyznačovalo nejvyšší rychlostí 310 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Brabus GL 63 je naladěn na rychlost „jen“ 300 km/h a sprint z klidu na 100 km/h prý zvládne za 4,7 s. Motor je spojen s upravenou verzí automatické převodovky Speedshift 7G-Tronic a jeho výkon se přenáší trvale na všechna čtyři kola. Opatřen je modifikovaným dvojitým turbodmychadlem s velkým vodním chlazením, změn doznaly také sací i výfukový trakt, brzdy, závěsy kol a pneumatiky.

Vůz vyjíždí na hliníkových ráfcích o průměru 23 palců, sady o menším průměru jsou ale pro skromnější jedince rovněž k mání. Brabus hodlá vozy GL 63 Biturbo dodávat alternativně i se sadou Widestar, jež zahrnuje o 30 mm širší blatníky a boky a nový přední nárazník s velkými vstupy pro chladicí vzduch, k dispozici jsou též světlomety pro denní svícení složené z LED, podprahové osvětlení a čtveřice dodatečných reflektorů na přídi. Do sériové výbavy této přestavby pak patří střešní spoiler a přepracovaný zadní nárazník s vestavěným difuzorem a dvěma páry kulatých koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér vozu je čalouněn kombinací kůže Mastik, Alcantary a široké škály dřevěných a kompozitních obkladů, to vše v řadě barevných schémat. Signál z DVD přehrávače je zobrazován na LCD monitorech vestavěných v nástavcích za hlavovovými opěrkami předních sedadel. A cena? Brabus GL 63 Biturbo se prodává za od 368 000 Euro. Takže ke všem svým nesporným „přednostem” je i levný...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus GL 63 Biturbo
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků