Brabus E V12: dvanáct válců pro „Éčko“

Tuningové programy Brabusu většinou stojí zato, ale tahle práce, to je něco. Je libo vyšperkovaný sedan s výkonem 800 koní?

Recept je ve svém principu jednoduchý, ale přesto působivý. U Brabusu do nové generace Mercedesu řady E (W212) vestavěli mohutný, šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, který převrtali na výsledný objem 6,3 l. Dílo zkázy dokončí dvojice trubodmychadel, jež se podílí na dosažení nejvyššího výkonu rovných 800 koní (585 kW). Motor je údajně schopen dosahovat točivého momentu až 1 420 Nm, ale pro použití v tomto stroji jej elektronická soustava omezuje na poněkud lidštějších 1 100 Nm. Dalších podrobností zatím mnoho neznáme, ale Brabus E V12 údajně disponuje také náporovým sáním (ram air), zdvojeným výfukovým traktem s čtveřicí koncovek a pochopitelně přeprogramovanou řídicí jednotkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V otázce vzhledu čtyřdvéřové karosérie Brabus zapracoval více než bývá zvykem, o čemž svědčí také působivé kompozitní rozšíření zadních blatníků propojené s kryty zadních kol. Změn doznal průtok vzduchu prostorem pod kapotou k chladičům, sání i brzdám. K tomu přispívá i nově tvarovaný přední nárazník, rozšířené blatníky a prahové obklady, celek dokreslují difuzor pod zadním nárazníkem a přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru.

O lepší kontakt s vozovkou se starají snížený a tužší podvozek, výkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotouči a devatenáctipalcové ráfky s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/35 vzadu. Většina částí interiéru včetně palubní desky je čalouněna kombinací kůže a Alcantary v černém odstínu a najdeme zde řadu prvků z uhlíkových kompozitů, jako solitér ční ze středu přístrojového štítu analogový tachometr s cejchováním do 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A na závěr zde máme údaje o jízdních výkonech. Brabus E V12 zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s, na 200 km/h za 9,9 s a na 300 km/h za 23,9 s. Omezovač nejvyšší rychlosti byl nastaven na hodnotu 350 km/h, po jeho deaktivaci má maximálka dosahovat 370 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu má činit 15,7 l/100 km (papírové spotřeby paliva jsou skvělá věc...) a emise CO2 budou 372 g/km. A cena? Mírná. Připravte si 600 000 Euro...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus E V12
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků