Brabus E V12 Coupe: skutečné GT

Titulem Gran Turismo se dnes označuje kdeco, ale tento stroj na toto jméno nárok má. Je patřičně prostorný i výkonný.

Podívejte se na snímky, následně na technické parametry a pak si pro sebe řekněte: Brabus E V12 Coupe - Gran Turismo. Nějak vám to pak půjde k sobě, nemyslíte? Takže zrekapitulujme: dvoje dveře, sezení pro čtyři dospělé, dvanáct válců, dvě turbodmychadla, čtyři mezichladiče stlačovaného vzduchu, 800 koní. Ale vezměme to pěkně po pořádku.

U Brabusu se naštěstí v poslední době nesoustředí jen na Smarty ForTwo, ale také na pořádné, dospělé Mercedesy. V tomto případě si vzali do parády kupé řady E poslední generace, pod jehož kapotu usadili pohonnou jednotku skutečně úctyhodných parametrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výchozí dvanáctiválec s objemem 5,5 l byl v dílnách Brabusu převrtán na 6,3 l, ale především jej zde opatřili řadou nových dílů. Změn doznaly hlavy válců a vačkové hřídele a zcela nové je sání s náporovým vstupem těsně pod přední hranou kapoty, jehož otvor se nachází až za maskou chladiče. Nijak tím tedy neruší linii kapoty, což je patrné na připojených snímcích. Pár robustních turbodmychadel je roztáčen výfukovými plyny, jež po prohnání závodními katalyzátory vystupují novým, nerezovým výfukovým traktem za vůz, jenž plní emisní normu Euro IV.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Jak bylo uvedeno výše, motor dosahuje výkonu rovných 800 koní (586 kW) a točivého momentu 1 420 Nm, s ohledem na životnost ostatních mechanických částí však musel být omezen na 1 100 Nm. To jistě ocení i přepracovaná a posílená pětistupňová automatická převodovka, jež ve spolupráci se samosvorným diferenciálem pohání kola zadní nápravy (stálý převod 2,65:1).

Brabus E V12 Coupe při pohotovostní hmotnosti 1 850 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,7 s a dosahuje rychlosti přes 370 km/h, nicméně u Brabusu s vědomím devastačních účinků tohoto „überstroje“ instalují omezovač rychlosti nastavený na 350 km/h. Stabilitu zajišťuje sportovní podvozek s novými stavitelnými pružinami Brabus. O zpomalení se starají kotouče s průměrem 380 mm vpředu a 360 mm vzadu, přední pevné brzdiče mají dvanáct pístků a ty zadní jsdou šestipístkové.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus E V12 Coupe
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků