Brabus E V12 Coupe: skutečné GT

Titulem Gran Turismo se dnes označuje kdeco, ale tento stroj na toto jméno nárok má. Je patřičně prostorný i výkonný.

Podívejte se na snímky, následně na technické parametry a pak si pro sebe řekněte: Brabus E V12 Coupe - Gran Turismo. Nějak vám to pak půjde k sobě, nemyslíte? Takže zrekapitulujme: dvoje dveře, sezení pro čtyři dospělé, dvanáct válců, dvě turbodmychadla, čtyři mezichladiče stlačovaného vzduchu, 800 koní. Ale vezměme to pěkně po pořádku.

U Brabusu se naštěstí v poslední době nesoustředí jen na Smarty ForTwo, ale také na pořádné, dospělé Mercedesy. V tomto případě si vzali do parády kupé řady E poslední generace, pod jehož kapotu usadili pohonnou jednotku skutečně úctyhodných parametrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výchozí dvanáctiválec s objemem 5,5 l byl v dílnách Brabusu převrtán na 6,3 l, ale především jej zde opatřili řadou nových dílů. Změn doznaly hlavy válců a vačkové hřídele a zcela nové je sání s náporovým vstupem těsně pod přední hranou kapoty, jehož otvor se nachází až za maskou chladiče. Nijak tím tedy neruší linii kapoty, což je patrné na připojených snímcích. Pár robustních turbodmychadel je roztáčen výfukovými plyny, jež po prohnání závodními katalyzátory vystupují novým, nerezovým výfukovým traktem za vůz, jenž plní emisní normu Euro IV.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Jak bylo uvedeno výše, motor dosahuje výkonu rovných 800 koní (586 kW) a točivého momentu 1 420 Nm, s ohledem na životnost ostatních mechanických částí však musel být omezen na 1 100 Nm. To jistě ocení i přepracovaná a posílená pětistupňová automatická převodovka, jež ve spolupráci se samosvorným diferenciálem pohání kola zadní nápravy (stálý převod 2,65:1).

Brabus E V12 Coupe při pohotovostní hmotnosti 1 850 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,7 s a dosahuje rychlosti přes 370 km/h, nicméně u Brabusu s vědomím devastačních účinků tohoto „überstroje“ instalují omezovač rychlosti nastavený na 350 km/h. Stabilitu zajišťuje sportovní podvozek s novými stavitelnými pružinami Brabus. O zpomalení se starají kotouče s průměrem 380 mm vpředu a 360 mm vzadu, přední pevné brzdiče mají dvanáct pístků a ty zadní jsdou šestipístkové.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus E V12 Coupe
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků