Brabus E V12 Coupe: skutečné GT

Titulem Gran Turismo se dnes označuje kdeco, ale tento stroj na toto jméno nárok má. Je patřičně prostorný i výkonný.

Podívejte se na snímky, následně na technické parametry a pak si pro sebe řekněte: Brabus E V12 Coupe - Gran Turismo. Nějak vám to pak půjde k sobě, nemyslíte? Takže zrekapitulujme: dvoje dveře, sezení pro čtyři dospělé, dvanáct válců, dvě turbodmychadla, čtyři mezichladiče stlačovaného vzduchu, 800 koní. Ale vezměme to pěkně po pořádku.

U Brabusu se naštěstí v poslední době nesoustředí jen na Smarty ForTwo, ale také na pořádné, dospělé Mercedesy. V tomto případě si vzali do parády kupé řady E poslední generace, pod jehož kapotu usadili pohonnou jednotku skutečně úctyhodných parametrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výchozí dvanáctiválec s objemem 5,5 l byl v dílnách Brabusu převrtán na 6,3 l, ale především jej zde opatřili řadou nových dílů. Změn doznaly hlavy válců a vačkové hřídele a zcela nové je sání s náporovým vstupem těsně pod přední hranou kapoty, jehož otvor se nachází až za maskou chladiče. Nijak tím tedy neruší linii kapoty, což je patrné na připojených snímcích. Pár robustních turbodmychadel je roztáčen výfukovými plyny, jež po prohnání závodními katalyzátory vystupují novým, nerezovým výfukovým traktem za vůz, jenž plní emisní normu Euro IV.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Jak bylo uvedeno výše, motor dosahuje výkonu rovných 800 koní (586 kW) a točivého momentu 1 420 Nm, s ohledem na životnost ostatních mechanických částí však musel být omezen na 1 100 Nm. To jistě ocení i přepracovaná a posílená pětistupňová automatická převodovka, jež ve spolupráci se samosvorným diferenciálem pohání kola zadní nápravy (stálý převod 2,65:1).

Brabus E V12 Coupe při pohotovostní hmotnosti 1 850 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,7 s a dosahuje rychlosti přes 370 km/h, nicméně u Brabusu s vědomím devastačních účinků tohoto „überstroje“ instalují omezovač rychlosti nastavený na 350 km/h. Stabilitu zajišťuje sportovní podvozek s novými stavitelnými pružinami Brabus. O zpomalení se starají kotouče s průměrem 380 mm vpředu a 360 mm vzadu, přední pevné brzdiče mají dvanáct pístků a ty zadní jsdou šestipístkové.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus E V12 Coupe
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 296 000 Kč
Mercedes Sprinter 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 158 333 km
Cena: 230 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek