Brabus B63 S: upravené AMG i pro „šetřílky“

Německý ladič Brabus nyní představil „jen“ osmiválcovou modifikaci Mercedesu E. Za písmenem S ale slovo „sociální” nehledejte.

Nehodláte investovat pořádnou sumu za dvanáctiválcové provedení Brabus E V12? Nevadí, Brabus totiž letos v Essenu představil svůj model B63 S, jenž vychází z „pouze“ osmiválcové verze s vysokoobrátkovou jednotkou o objemu 6,3 l. Úpravy se soustředily především na instalaci „sportovních“ vzduchových filtrů, speciálních katalyzátorů s větším průřezem a přepracování programu řídicí jednotky, což dohromady přineslo nějakých 30 koní k dobru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celkem tak Brabus B63 S nabízí 555 koní (408 kW), což mu postačí k dosažení rychlosti až 320 km/h (zmiňovaný E V12 má koní 800 a pokoří i metu 370 km/h...), špička točivého momentu poskočila ze sériových 630 na výsledných 650 Nm při 5 400 ot./min. Brabus B63 S zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s, na přání lze přiobjednat diferenciál se svorností 40 %.

Kromě výkonu k dobru Brabus nabízí pro sériový model E63 AMG i řadu dalších doplňků. Na první pohled je patrný bodykit vyrobený převážně z uhlíkových kompozitů (za další příplatek lze mít i difuzor v zadním nárazníku a přítlačné křídlo na víku zavazadelníku), ale též specifické ráfky s průměrem od 18 do 20 palců. Největší variantou jsou disky s rozměry 9,5Jx20 vpředu a 10,5Jx20 vzadu, jež obouvají pneumatiky Pirelli či Yokohama o velikosti 245/30 ZR20, resp. 295/25 ZR20.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Příď dostala i nové hliníkové blatníky s upravenou aerodynamikou a výstupy vzduchu, jež mají lépe odvádět teplo z oblasti podběhů. K dispozici je také několik provedení interiéru s obložením kompozitem, hliníkem nebo pravým dřevem, za zmínku stojí rovněž nový tachometr cejchovaný do 360 km/h (225 mph). Sedadla mohou být čalouněna kombinací kůže Brabus Mastik a Alcantary v řadě barevných kombinací. Na všechny díly a modifikace Brabusu se vztahuje záruka na dobu tří let, resp. 100 000 km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus B63 S
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků