Brabus 850 6.0 Biturbo: Je libo „éčko“, které zvládne 350 km/h?

Německý úpravce oficiálně představil přepracovaný Mercedes-Benz třídy E. Novinka označená jako 850 6.0 Biturbo nastupuje na místo předchozího 800 E V12, nabídne až 850 koní, stovku za 3,1 s a maximální rychlost přes 350 km/h. Samozřejmě, pořídit si můžete jak sedan, tak kombi. To se představilo koncem minulého roku. 

Tuning | Sportovní auta | Kombi | Luxusní auta | Fascinace | Příslušenství | Premiéry | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E 63 AMG z dílen Brabus: 850 koní pro decentní kombík

Co všechno Mercedes třídy E upravený podle not společnosti Brabus zvládne, to záleží na konkrétní verzi. Ta vrcholná má zvětšené vrtání (na 99 mm) i zdvih (96 mm místo 90,5 mm). Základem je samozřejmě provedení 63 AMG. Osmiválec kromě jiného dostal také přepracovaný systém přeplňování, upravenou hlavu a tak dále. Objem motoru narostl ze standardních 5461 ccm na 5912 ccm.

Výsledek nabídne parametry 850 koní (5400 ot./min) a 1450 Nm dostupných mezi 2500 až 4500 ot./min. V případě točivého momentu jde ale o teoretickou hodnotu, protože kvůli snížení namáhání jednotlivých částí hnacího řetězce byl točivý moment omezen na 1150 Nm.

Tuning | Design | Sportovní auta | Hatchbacky | Příslušenství | Premiéry | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz A 45 AMG: čiperný benjamínek v ladění Brabus

S motorem spolupracuje sedmistupňový automat Speedshift MCT. Ve verzi s pohonem zadní nápravy vystřelí sedan na stovku za 3,7 s, provedení se systémem 4MATIC zvládne stejnou disciplínu za 3,1 s. V závislosti na použitých pneumatikách a dalším nastavení se maximální rychlost pohybuje v rozmezí od 300 km/h po 350 km/h. V tiskové zprávě Brabus uvádí, že upravené éčko ale zvládne i více.

Novinka zároveň plní normu Euro 6. Podle tabulek si řekne v průměru o 10,3 l/100 km. Objednávat lze jak hotový automobil, tak také můžete dovézt vlastní E 63 AMG a nechat si ho upravit.

Kromě vrcholné varianty 850 se zvýšeným objemem lze sáhnout i po méně výkonných provedeních. To nejslabší nabídne 620 koní, silnější 650 k nebo je k dispozici ještě 730 k. Brabus dává na svou práci záruku tří let nebo 100 000 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Foto: Brabus

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků