Brabus 800 iBusiness: „superkancl“ na kolech

Pokud je váš šéf dostatečně rozmařilý a má rád produkty Apple a rychlou jízdu, navrhněte mu nový služební vůz.

Jeho jméno zní 800 iBusiness 2.0 a vzešel z dílen renomovaného německého ladiče Brabus. Ten s výjimkou jistých „úletů“ v podobě třeba „sportovně laděného“ off-roadu Brabus 800 Widestar odvozeného z letitého Mercedesu G nebo výhradně vznětovým verzím určeného paketu pro řadu Mercedes CLS stále drží jakousi úroveň a patří k nejlepším úpravcům vozů značky Mercedes – Benz. Nyní Brabus přichází s modifikovaným sedanem 800 iBusiness 2.0 odvozeným z Mercedesu S Class, jenž se vyznačuje špičkovou elektronickou výbavou, ale také motorem o výkonu 800 koní (588 kW) a točivém momentu 1 100 Nm. Je jím vidlicový dvanáctiválec s přeplňováním dvojicí turbodmychadel a zdvihovým objemem zvětšeným u Brabusu oproti sériovému provedení z výchozích 5,5 až na 6,3 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud jsou vám tyto údaje povědomé, máte pravdu, neboť jde za poslední rok již o několikátou aplikaci této pohonné jednotky ve vozech Brabus – Mercedes. Vzpomeňme především stroje Brabus E V12, již zmíněný „tank“ Brabus 800 Widestar nebo Brabus SV12 R Biturbo (označovaný výrobcem jako nejrychlejší sériový sedan současnosti), z něhož byla novinka v podobě modelu 800 iBusiness 2.0 vyšlechtěna. Hodnoty zrychlení z klidu na 100 km/h (3,9 s) i nejvyšší rychlosti (350 km/h) zůstaly v nové stavbě zachovány, ale těšit se můžeme na novou artilerii elektronických „vychytávek“. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na zadní straně předních opěradel najdeme stolky s dvojicí iPadů a bezdrátovou klávesnicí. Za pozornost stojí, že skrze tablety lze ovládat ze zadních sedadel prakticky všechny prvky palubní soustavy COMAND od rádia přes telefon až k navigaci, z čehož bude mít řidič jistě velkou radost. V zavazadlovém prostoru je instalováno zařízení Mac Mini přenášející signál na sklopný monitor s úhlopříčkou 15,2 palce uložený v obložení střechy, jenž je skrze přijímač DVBT schopen přijímat také televizní signál. Pokud vás ze všech těchto vymožeností začnou během delší cesty bolet oči, stačí nasadit si sluchátka Sennheiser Noise Gard, zavřít oči a zaposlouchat se do hudby uložené v 64GB paměti iPod.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Abychom nezapomněli, interiér je čalouněn špičkovými materiály včetně dvoubarevné kůže a pravého dřeva, ve dveřích jsou pak vestavěny elektricky ovládané záclonky. Ceny této přestavby Brabus nezveřejnil, ale podle jeho tvrzení lze paket business aplikovat na všechny vozy Mercedes – Benz řady S od S350 až po S65 AMG. Pokud si potrpíte také na enormní jízdní výkony a v garáži vám parkuje vůz S600, nebo S65 AMG, Brabus vám jej přestaví do podoby 800 Biturbo, kterou vidíte na přiložených snímcích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků