Bowler chystá závodní speciál pro běžný provoz. Cena? Přes 4 miliony

Bowler Off-Road LTD je anglická společnost, která se specializuje na výrobu špičkových závodních offroadů určených pro ty nejextrémnější podmínky (kupříkladu dakarská rally). Aktuálně nabízí dva speciály (Nemesis a EXR), které využívají motory původem od Land Roveru (3.0 TDV6, 5.0 V8 Supercharged, 4,4 V8, 4,2 V8). Svým tvarem a především přední částí připomínají Range Rover, jedná se ale o úplně jiná auta postavená na trubkovém rámu.

Klepněte pro větší obrázek
Bowler Nemesis EXR používá atmosférický osmiválec 4.4 l nebo přeplňovanou verzi 4.2 l

Šéf Bowleru v rozhovoru pro Autocar uvedl, že se chystá novinka, taktéž poháněná osmiválcem, tentokrát s objemem čtyř litrů. Zajímavá je ale informace, že poté, co bude novinka hotova, přijde také její sériová verze určená do běžného provozu. Cílem je poskytnout zákazníkům požitek z jízdy v závodním SUV kombinovaný s patřičně vybaveným interiérem.

Je jasné, že půjde o velkou exkluzivitu a tomu bude odpovídat jak cena, tak výrobní série. Přesná čísla zatím nebyla stanovena, odhaduje se ale výroba maximálně dvou set kusů. Cena jednoho takového se pohybuje v přepočtu kolem čtyř milionu korun. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků