Bouráme stále častěji. Modernější auta pouze snižují počty zranění

15 komentářů

Nedamse
9. února • 11:08

Jasně neni to o autech ,ale o řidičích,vychová nových je různá a nestači na výkonné auta svou technikou jízdy.Také spousta řidiču jezdi jak ho.va-da omlouvám za výraz ,ale jinák to nelze říct no a takovému to 50x vyjde a pak někde vlitne do stromu a amen,viz dnes v Orlové jel 250km/h a jasně skončíl zabity v rozbitem BMV

JirkaK
9. února • 13:23

Tak ano, je to jistě hodně o technice. Dnešní auta mají výkony o jakých se před nějakými třiceti lety pro obyčejná auta nikomu ani nezdálo, na druhou stranu jsou o třetinu těžší. Auto střední třídy vážilo kolem 12 - 13 metráků a právě začínalo ABS, nic víc. Zvládat tehdy auto o výkonu 150 kW bez elektronických asistentů v běžném provozu nebylo nic pro nezkušeného řidiče. K havárii stačilo ve špatnou chvíli na špatném místě blbě šlápnout na plyn..... Dnes váží šestnáct - sedmnáct, řidiče podporuje stabilizace a protiprokluz, výkony kolem 150kW jsou běžné, ale 90% jejich řidičů by se po přesednutí do 30 let starého pětkového bavoráku se stejným výkonem obratem zrakvilo.
Hodně změnila i dopravní infrastruktura, třeba takové kruhové objezdy mnoho křižovatek pro většinu lidí jednak zjednodušily, zabrání smrtelným srážkám ve vysoké rychlosti, vesměs jde jen o plechy.
Na druhou stranu se zase hodně změnilo v provozu. Mnohým se zdá že narůstá celková agresivita - ano, na druhou stranu mnoho lidí co před dvaceti lety vysoko překračovali limity, se na to dnes vykašlali, protože v dnešním provozu už ani moc rychle jezdit nejde. Na jedničkách se jezdí stylem - jedna kolona osmdesát tam, druhá osmdesát zpět, předjíždět kvůli hustotě provozu skoro nejde.....
A potom přibyl ještě jeden fenomén - náhrada hromadné dopravy individuální. Masakry se občas dějí kolem velkých průmyslových center. Autobusy a vlaky většinou moc nefungují, třeba na Rychnovsku a Kvasinsku je to katastrofa, a tak v pracovní dny ráno po šesté hodině můžete potkat stovky aut, jejichž řidiči právě vylezli z fabriky po noční směně a jedou rozchrápaní domů.... Protože jinak se prostě do práce a z práce nedostanou. Potom je občas v sedm hodin sbírají po příkopech havrani.....

sokar
9. února • 11:51

Když to napere do stromu tak je to ještě dobrý. Takovýhle to většinou naperou do jiných aut. Sami mají max modřiny a ostatní mrtvý. Za toto by mělo být doživotí.3-[

bzzz
9. února • 10:50

Automobilu je vice... vice a casteji se ridi... papiry dostane kdekdo... pribyva (celospolecensky fenomen) frustrovanych a agresivnich lidi/ridicu... ALE adekvatne nenarusta kapacita/kvalita silnic. Na podobny zaver nemusi byt clovek 'nezavisly' analytik nebo 'redaktor'. Prosim radeji dalsi Mladoboleslavske PR ;-)

jirka
9. února • 6:31

Kazdej rok mi nejakej idiot neda prednost. Loni mam takhle dve auta na totalku a letos uz jedno a za poslednich pet let asi 7 aut odepsanejch od pitomcu co mi nedaj prednost. Fakt diky.

kolemjdoucí 2
9. února • 20:55

Asi jezdíš moc rychle, když tě nevidí a nestíhají na tebe reagovat, a ani ty na ně...

dilema
9. února • 0:53

Tak třeba před 100 lety tady určitě tolik havárií aut nebylo. Tenkrát tady asi bylo daleko více zranění a úmrtí kvůli právě probíhající světové válce. Takže se za těch 100 let z hlediska zranění a úmrtí možná jen zaměnily zbraně a bojiště za dopravní prostředky a silnice? :-?

JirkaK
9. února • 7:56

Automobilových havárií určitě tolik nebylo, ale zase od té doby došlo k razantnímu snížení počtu úmrtí po kopnutí koněm :-D
Jinak ročně zemře při nehodách kolem 600 lidí a je to strašný problém. Před nějakými padesáti lety stejný počet lidí zemřel na silnicích za půl roku a nikdo to neřešil. Přitom na dnešní poměry byl provoz mizivý. A že si na druhou stranu dnes přes dva tisíce lidí ročně hodí mašli, to taky nikoho nes...... Na tom, na rozdíl od dopravy, by nejrůznější samozvaní experti daleko hůř budovali kariéru.

k22
9. února • 12:21

problém není ani tak v počtu zrakvených, ale v počtu zraněných, jejích léčba je často velmi nákladná, zůstávají následky, které se po letech promítají do složitých diagnóz a všechno to stojí neskutečný prachy - přitom většinou by stačilo trochu rozumu a tolerance..

Sokar
8. února • 16:17

Boura se proto, protoze v autech jezdi cim dal tim vic slepych,barvoslepych,neznalych prava prave ruky. 18 letych dementu s ksiltem, zensky co vezou dite tak maj vsude prednost, jasnovidcu kteri tvrdi- vsak on uhne,tam se vlezu,tam nikdo nejede apod. IQ lidi klesa a tak jsou na ceste proste debilove. Me treba stresuje kdyz nekdo jede na 50 jen 40, nebo odbocuje jak s navesem,nebo da blinkr doprava a jede doleva, na semaforu cervena a projede este x aut.Taky za to muze druh auta. Kdyz jedu v citigu tak na me kazdej najizdi i kdyz ma prekazku na sve strane, kdyz jedu v GL vetsinou uhnou.Nejlip sedet doma.

MGRR
8. února • 21:46

Jsme v podstatě stále rozvojová země... Nemáme úctu před ničím, nic nám není svaté, etika a slušnost je v Česku podivná. Ano, není hezké co tady píšu, ale takový je můj pohled z cizí země do Čech. Mám to tady rád, ale déle než týden to tady neumím vydržet, natož mé děti.

Jkbasc wcojc
9. února • 10:55

Sorry jako :-D:-D:-D, ale Nemci co? Pred cim maji uctu oni? Ona Vam mozna staci ta jejich formalni slusnost ...

kolemjdoucí 2
9. února • 20:42

Bohužel má pravdu, jenže není řešení utéct, ale otvírat lidem kolem sebe oči. Kdo pochopí, podá to zas dál, někteří pochopí z lepších příkladů kolem sebe, potřebují to vidět - ale tohle a jen tohle je cesta, jak se z nás může stát lepší národ - když bude mít lepší a zásadovější lidi. Na každem jednom člověku záleží. To nakonec vytvoří tlak na vše okolo - vzdělání, politiku, morálku, a zpětně i na lidi samotné - prostě budou sami chtít žít v lepším a být platnými a užitečnými členy uvědomělejší společnosti. Je to běh na dlouhou trať, napravit škody minulého komunismu i současného neokapitalismu nějaký čas potrvá, ale vyběhnout stejně tak jako tak musíme, dřív nebo pozdějí, tak proč to odkládat.Prostě změňte sebe, tak měníte svět (nejen) kolem sebe.

qrv wef 23@#
8. února • 15:57

To koukam jako bacil do lekarny!"... existuje přímá závislost mezi zvyšujícím se počtem motorových vozidel a růstem nehod."To nemuze autor myslet vazne! Je prece nad slunce jasnejsi, ze poctem aut na slinicich ;-) to byt nemuze. Snad kazdy vidi, ze zasadnim faktorem je cas: Vemte se, ze cim je vyssi letopocet, tim je vice bouracek. :-DNa druhou stranu je dobre, ze nam nehody utesene rostou a brzo snad budou i dospele. :-D

Hugo
8. února • 14:36

Tak pan analytik porovnal neporovnatelné. Měl by spíše srovnat, kolik nehod se stane v porovnání na najeté kilometry. Nedíval jsem se na celou studii, třeba to tam také je, ale redakce si vybrala jen tento parametr. Je tam jen okrajově zmíněno, že: s vozy (jak osobními, tak i nákladními), se v posledních letech jezdí více než v minulém desetiletí - toto je ale podle mě to nejpodstatnější. Zároveň se v podstatě nemění kapacita komunikací, které jsou naopak ve městech snižovány resp. se zde dělají stavební úpravy, které zhoršují plynulost dopravy a zvyšují riziko nehody. O stavu komunikací, kdy např. magistrát Prahy pravděpodobně razí myšlenku, že když silnice neopraví a nechá ty tankodromy, tak se sníží počet vozidel na silnicích, nemá ani cenu mluvit. To samé na komunikacích mimo obce.

Doporučujeme

Články odjinud