Bouráme stále častěji. Modernější auta pouze snižují počty zranění

Od roku 1980 do konce minulého bylo v Česku při nehodách usmrceno téměř 38 tisíc lidí a přes milion utrpělo zranění

I když se v Česku vozový park pomalu, ale jistě modernizuje, dokonalejší auta nemají příliš velký vliv na počet dopravních nehod.

Ve svém rozboru na to upozornil nezávislý analytik Antonín Šípek, který tvrdí, že existuje přímá závislost mezi zvyšujícím se počtem motorových vozidel a růstem nehod. Kromě toho na to má vliv také skutečnost, že s vozy (jak osobními, tak i nákladními), se v posledních letech jezdí více než v minulém desetiletí. 

Zajímavosti | Video | Bezpečnost | Americká auta

Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Lepší aktivní i pasivní bezpečnost modernějších aut podle Šípka přispívá pouze k tomu, že se snižují následky nehod na životech a zraněních.

Počet nehod přepočtený na sto tisíc registrovaných motorových vozidel s nepatrnou výjimkou v roce 2014 soustavně roste od roku 2011. Tehdy připadalo na sto tisíc aut 1211 nehod, zatímco v loňském roce už 1393.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků