Bosch přestavěl Aston Martin na hybrid s pohonem 4x4 a výkonem 740 koní

Společnost Bosch představila minulý týden na dalším ze svých MPK (kolokvium pro motoristické novináře) upravené kupé Aston Martin DB9.

Strojírenský koncern Robert Bosch GmbH patří k celosvětově nejdůležitějším subjektům dodavatelského průmyslu pro výrobu automobilů. Vyrábí třeba brzdové komponenty, ABS, ESP, vstřikovací systémy a palivové pumpy pro plnění motorů, dále pak parkovací asistenty, svíčky, navigační systémy či akumulátory pro elektromobily, ale co je nejdůležitější: ve všech oblastech svého působení je Bosch tahounem nejen ve výrobě samotné, ale také ve vývoji.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 přestavěný firmou Bosch na paralelní hybrid

Snad aby tuto skutečnost v očích veřejnosti osvěžil, představil Bosch nyní speciální prototyp Aston Martin DB9 opatřený hybridní pohonnou soustavou typu plug-in. U Bosche sáhli v tomto případě k řešení využívajícímu samostatných elektromotorů v předních kolech, takže jde zřejmě o první Aston Martin s pohonem všech kol. Celkově je k dispozici 740 koní (544 kW). Podobného systému dnes využívá třeba Peugeot se svým Hybrid4, ovšem tam jde elektřina vzad a kapalné palivo vpřed.

Aston Martin

Aston Martin DB9 2011: facelift po sedmi letech

To znamená, že si plug-in hybrid Aston Martin DB9 z dílen firmy Bosch pod přední kapotou zachovává svůj konvenční šestilitrový dvanáctiválec AM11 s objemem 6,0 l, výkonem 477 koní (350 kW) a pohonem zadních kol. Elektromotory v kolech předních mohou pracovat nezávisle na motoru spalovacím i na sobě navzájem, takže slouží také k ovlivňování jízdních vlastností vozu v zatáčkách. Celá soustava je natolik přesná, že bere v potaz také informace o počtu osob na palubě nebo teplotě pneumatik.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Útroby nového hybridu se od předlohy liší snad jen novým přístrojovým štítem

Interiér se od běžného vozu Aston Martin DB9 prakticky neliší, snad až na nový přístrojový štít, jenž by měl řidiče informovat o stavu elektrické části pohonné soustavy. Jak si všimnete v připojeném oficiálním videu, šéfkonstruktér Bosche Bernhard Bihr tvrdí, že u moderních sportovních automobilů je hybridní soustava ideálním řešením pro zvýšení dynamiky a snížení spotřeby a emisí CO2.

Zajímavosti | Technika

Bosch zná recept na úspěch. Už 125 let

Jak je vidět na plaketě na prahu řidičových dveří, tento prototyp vznikal v německém Holzkirchenu a britském Gaydonu ve spolupráci Bosch Engineering Group a oddělení prototypů automobilky Aston Martin.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 003 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 84 078 km
Cena: 135 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků