Bosch přestavěl Aston Martin na hybrid s pohonem 4x4 a výkonem 740 koní

Společnost Bosch představila minulý týden na dalším ze svých MPK (kolokvium pro motoristické novináře) upravené kupé Aston Martin DB9.

Strojírenský koncern Robert Bosch GmbH patří k celosvětově nejdůležitějším subjektům dodavatelského průmyslu pro výrobu automobilů. Vyrábí třeba brzdové komponenty, ABS, ESP, vstřikovací systémy a palivové pumpy pro plnění motorů, dále pak parkovací asistenty, svíčky, navigační systémy či akumulátory pro elektromobily, ale co je nejdůležitější: ve všech oblastech svého působení je Bosch tahounem nejen ve výrobě samotné, ale také ve vývoji.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 přestavěný firmou Bosch na paralelní hybrid

Snad aby tuto skutečnost v očích veřejnosti osvěžil, představil Bosch nyní speciální prototyp Aston Martin DB9 opatřený hybridní pohonnou soustavou typu plug-in. U Bosche sáhli v tomto případě k řešení využívajícímu samostatných elektromotorů v předních kolech, takže jde zřejmě o první Aston Martin s pohonem všech kol. Celkově je k dispozici 740 koní (544 kW). Podobného systému dnes využívá třeba Peugeot se svým Hybrid4, ovšem tam jde elektřina vzad a kapalné palivo vpřed.

Aston Martin

Aston Martin DB9 2011: facelift po sedmi letech

To znamená, že si plug-in hybrid Aston Martin DB9 z dílen firmy Bosch pod přední kapotou zachovává svůj konvenční šestilitrový dvanáctiválec AM11 s objemem 6,0 l, výkonem 477 koní (350 kW) a pohonem zadních kol. Elektromotory v kolech předních mohou pracovat nezávisle na motoru spalovacím i na sobě navzájem, takže slouží také k ovlivňování jízdních vlastností vozu v zatáčkách. Celá soustava je natolik přesná, že bere v potaz také informace o počtu osob na palubě nebo teplotě pneumatik.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Útroby nového hybridu se od předlohy liší snad jen novým přístrojovým štítem

Interiér se od běžného vozu Aston Martin DB9 prakticky neliší, snad až na nový přístrojový štít, jenž by měl řidiče informovat o stavu elektrické části pohonné soustavy. Jak si všimnete v připojeném oficiálním videu, šéfkonstruktér Bosche Bernhard Bihr tvrdí, že u moderních sportovních automobilů je hybridní soustava ideálním řešením pro zvýšení dynamiky a snížení spotřeby a emisí CO2.

Zajímavosti | Technika

Bosch zná recept na úspěch. Už 125 let

Jak je vidět na plaketě na prahu řidičových dveří, tento prototyp vznikal v německém Holzkirchenu a britském Gaydonu ve spolupráci Bosch Engineering Group a oddělení prototypů automobilky Aston Martin.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 415 km
Cena: 110 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 139 809 km
Cena: 144 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků