Borgward to s návratem myslí vážně, do týmu přešel designér Mini

Návrat kdysi slavné německé automobilky Borgward se nesl s hořkou pachutí čínského kapitálu. Recenze zmiňovaly mizerné materiály i nijak zvlášť dobré jízdní vlastnosti. O designu si můžete udělat obrázek svůj, za příliš povedený ho ale pravděpodobně považovat nebudete.

Zajímavosti | SUV | Auta z Číny | Byznys | Ostatní značky

Borgward se definitivně vrací na trh. Ročně chce vyrobit až 360 000 vozů

Automobilka to však s návratem na výsluní myslí vážně. Do týmu designérů totiž přichází Anders Warming, šéf designu Mini, který dával tvář britským stylovkám v posledních šestnácti letech. V jednu chvíli byl i v designovém týmu samotného BMW, podepsaný je ale i pod modely Mini z roku 2010 a částečně také současnými generacemi.

SUV | Autosalony | Premiéry | Frankfurt 2015 | Ostatní značky

IAA 2015 živě: Borgward má se svým SUV BX7 ještě co dohánět

Do práce se Warming pustí hned od začátku příštího roku, takže než uvidíme první plody jeho práce, ještě to nějakou dobu potrvá. Nezbývá než držet palce, že se mu podaří vtisknout Borgwardu trochu pohlednější tvary, kterými by automobilka mohla zapůsobit i v Evropě. Tam se má objevit nejdříve za dva roky, do té doby chce své modely prodávat výhradně v Číně.

Do konce roku 2025 chce automobilka nabízet tři modely a ročně prodávat až 1,6 milionu vozů. S čínským zázemím to čísla sice nejsou nereálná, ale ambiciózní samozřejmě ano.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků