Borgward to myslí vážně. Šéfuje mu bývalý vysoký představitel Daimleru

Zkušené osoby ve vedení, jasná vize a silné finanční zázemí mají stát za znovuzrozením automobilky Borgward.
Borgward to myslí vážně. Šéfuje mu bývalý vysoký představitel Daimleru

Založit dnes prakticky od nuly velkého hráče na poli automobilového průmyslu se může zdát stejně složité a nemožné jako založit si nový stát. Vypadá to ale, že řeči o znovuzrození automobilky Borgward, které jsme slyšeli na autosalonu v Ženevě, nebyly jen plácnutím do vody.

Značka totiž najala bývalého vysokého představitele koncernu Daimler Ulricha Walkera, který byl na sklonku své kariéry ředitelem Daimleru na severoasijském trhu včetně Číny. Walker bude nyní dělat značce Borgward výkonného ředitele. Prezidentem automobilky je další bývalý muž Daimleru, Karl-Heinz Knoess.

Zajímavosti | SUV | Byznys | Hybridy | Ostatní značky

Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Pod jeho vedením se má už v září na autosalonu ve Frankfurtu představit předsériový model prémiového SUV, které se začne prodávat už v roce 2016 a prý sebere plno zákazníků Mercedesu, Volkswagenu, Audi a BMW. Má nabídnout skvělé jízdní vlastnosti, kvalitu a úsporné motory.

O design se stará Einar Hareide, který vedl designová oddělení u Volva nebo Saabu. Po prvním SUV bude následovat klasický hatchback, malé auto, crossover a také sedan srovnatelný s Passatem.

Zajímavosti | Tajné | Ford | Byznys | Volkswagen | BMW | Mercedes-Benz | Audi | Hyundai | Renault | Toyota | Porsche | Ferrari | Maserati | Bentley

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Za automobilkou Borgward stojí údajně silné finanční zázemí v Číně v čele s automobilkou Foton. Vývoj a výroba ale budou probíhat v Německu. Zajímavé je, že Borgward vyvíjí vlastní platformy a motory, nebude nakupovat díly u konkurence.

Borgward chce už v roce 2020 dodávat zákazníkům 800 000 aut ročně a v roce 2025 už 1,6 milionu, což se rozhodně nedá označit za skromné a zdrženlivé plány. Nový šéf ale přiznává, že ho u značky Borgward čeká velmi složitý úkol.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků