Borgward představil modely BX5 a BX6 TS. Do prodeje dorazí za rok

Borgward ukázal vpředvečer ženevského autosalonu další dva modely označené jako BX5 a BX6 TS. Ty se tak zařadí pod dříve představené větší SUV BX7. Znovuzrozená automobilka také potvrdila svůj návrat na trh. Už letos začne prodávat model BX7 v Číně, příští rok se dočkají evropské trhy.

Video | SUV | Design | Ostatní značky

SUV Borgward BX7 se předvádí za jízdy a odhalilo interiér

BX5 je o třídu menší SUV v porovnání s frankfurtským BX7. Vůz je dlouhý 4483 mm, široký 1876 mm a vysoký 1677 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2685 mm a pro zajímavost světlá výška podvozku dosahuje na 200 mm. Objem zavazadelníku Borgward neudává. BX5, stejně jako BX6 TS, zatím ještě není stoprocentně hotové, přestože má k sériové výrobě velmi blízko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Borgward dorazil do Ženevy hned s dvojicí modelů. Malé SUV má označení BX5, sedan na vyšším podvozku se jmenuje BX6 TS

Menší SUV pracuje se zavěšením McPherson vpředu a s víceprvkovou zadní nápravou. Jedná se o plug-in hybrid, který má vpředu benzinovou čtrnáctistovku doplněnou o systém přeplňování a přímý vstřik paliva. Její výkon je 105 kW (143 k). O zadní nápravu se pak stará elektromotor s parametry 85 kW (115 k) a 195 Nm. Spalovací motor pracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

BX6 je s délkou 4490 mm a šířkou 1870 mm o něco málo větší, jde ale především o vůz s karoserií sedan. Borgward ho prezentuje jako sportovní automobil se siluetou blízkou kupé. Na rozdíl od BX5 je zde nasazen výkonnější hybridní systém. Základem je přeplňovaný dvoulitr s výkonem 200 kW (272 k), kterému vzadu pomáhá elektromotor o výkonu 110 kW (150 k). Bližší specifikace týkající se například dynamiky Borgward u žádné z těchto novinek neuvádí.

SUV | Autosalony | Premiéry | Frankfurt 2015 | Ostatní značky

IAA 2015 živě: Borgward má se svým SUV BX7 ještě co dohánět

Borgward také potvrdil, že nebude nabízet nic jiného, než tyto hybridy, které později doplní čistě elektrické verze. Ty budou schopné ujet na jedno nabití až 250 km. Jak už bylo řečeno, do Číny se model BX7 dostane ještě letos, příští rok by se měly první modely Borgward už prodávat také v Evropě. Cílem automobilky jsou prodeje na úrovni 500 000 vozů ročně. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků