Borgward ještě ani neprodává auta a už kope do konkurence

Znovuzrozená automobilka Borgward sice ještě neukázala ani jediné auto nebo aspoň koncept, ale už začíná kopat do konkurence. Jako první to od ní schytal Mercedes-Benz, tedy značka, které chce Borgward sebrat zákazníky.

Na autosalonu v Ženevě jsme se mohli seznámit s plány Borgwardu na následující roky a ty rozhodně nejsou skromné. Borgward chce už v roce 2020 dodávat zákazníkům 800 000 nových aut za rok. To jsou čísla ještě nedávno srovnatelná s automobilkou Škoda. V roce 2025 chce prodávat dokonce už 1,6 milionu aut.

Zajímavosti | Video | Premiéry | Ostatní značky | Ženeva 2015

Německá automobilka Borgward se chce po půl století vrátit na scénu

Borgward tak bude potřebovat vybudovat skutečně velikou továrnu, výrobní linky a promyslet důkladně logistiku dílů od subdodavatelů. Otázkou také bude, jak chce Borgward auta prodávat, protože vybudování dealerské a servisní sítě bude něco stát a chvíli potrvá.

Prezident automobilky Borgward Karl-Heinz Knoess, který dříve působil u Daimleru, řekl magazínu Autocar, že chce ze značky udělat klíčového hráče na evropském trhu. Jedním z důležitých mužů automobilky Borgward má být i Einar Hareide, bývalý šéf designu automobilky Saab.

Tajné | Zajímavosti | Volkswagen | Ford | Byznys | BMW | Mercedes-Benz | Hyundai | Renault | Toyota | Audi | Ferrari | Maserati | Porsche | Bentley

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Borgward plánuje vlastní modulární platformy a vlastní motory a pohonné systémy včetně složitých plug-in hybridů a efektivních benzínových nebo naftových motorů. Automobilka za žádnou cenu nechce nakupovat motory a převodovky u jiných značek a k tomu Karl-Heinz Knoess řekl, že „nechce nakupovat laciné motory od Renaultu a dávat je do svých aut, jako to dělají ostatní prémiové německé značky.“ Tím se přímo opřel o Mercedes, který sdílí pohonné jednotky právě s Renaultem.

Borgward ale ještě nechtěl specifikovat, kde bude auta vyrábět, ani jak bude vypadat modelová paleta. Nicméně první informace naznačují, že vůz, který bychom měli vidět letos na autosalonu ve Frankfurtu, bude velikostí a zaměřením podobný SUV Mercedes ML. Prodávat se má od roku 2016 a za rok v Ženevě na jaře 2016 uvidíme prý už druhý model, který se začne prodávat ještě do konce téhož roku.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků