Bonus k výkupu ojetiny: česká alternativa šrotovnému?

Bonus k aktuální výkupní ceně ve výši 5 000 až 50 000 Kč nabízí provozovny AAA Auto ke každému vozu v případě, že jej zákazník poskytne na protiúčet a zároveň si rovnou vybere jiný automobil. Výše bonusu roste s hodnotou novějšího ojetého vozidla, které si zákazník vybere. „Chceme podnítit tuzemské motoristy k rychlejší obnově vozového parku, jehož průměrné stáří se stále pohybuje kolem neuvěřitelných 14 let,“ uvedl ředitel výkupu skupiny AAA Petr Vaněček. Bonus nejméně pět tisíc korun proto podle něj dostane zákazník i ke starému a nevyhovujícímu vozidlu, které by bylo jinak neprodejné kvůli ekologické dani. Vlastníci těchto vozů bez katalyzátorů (vyrobených většinou před rokem 1992) totiž musí kvůli novele zákona o odpadech zaplatit při registraci auta ekologický poplatek ve výši 10 tisíc korun. Tato částka přitom velmi často převyšuje hodnotu samotného automobilu. Podle statistiky Svazu dovozů automobilů odhlásili Češi jen za leden 2009 skoro 52 tisíc starých automobilů.

Pokud motorista nabídne takovýto vůz na protiúčet v kterémkoliv ze 16 autocenter AAA AUTO, získá nejen bonus, ale autocentrum nechá takovéto neprodejné vozidlo ekologicky zlikvidovat na své náklady a zároveň vyřídí i všechny formality. Využití bonusu 5 000 až 50 000 Kč při protiúčtu je možné kombinovat s dalšími probíhajícími akcemi, například se zimními pneumatikami dle vlastního výběru zdarma při využití úvěru.

Toto na rozdíl od „ekopoplatků“ vypadá na pozitivní motivaci motoristů k obměně vozového parku...

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků