Boj proti dieselům v Londýně sílí: Parkování bude dvakrát dražší!

Regulace vozů se vznětovými motory pokračují. V centru Londýna od dubna zaplatí majitelé dieselových aut za parkování dvojnásobek toho, kolik město účtuje řidičům aut se zážehovými motory.

Majitelé aut se vznětovými motory již za dva měsíce zaplatí v centru Londýna 7.35 libry za hodinu, tedy dvojnásobek toho, kolik platí majitelé aut spalujících benzin. Navíc se můžou zdržet pouze čtyři hodiny. Pilotní verze programu startuje od 3. dubna 2017 v několika ulicích s nejvyšším naměřeným znečištěním.

V praxi to bude fungovat podobně, jako nový systém parkování v Praze. Pomocí skenování registračních značek se bude kontrolovat, jaký typ paliva vozidlo spaluje, a jestli řidič zaplatil správnou výši parkovného.

Volkswagen | Byznys | Dieselgate

VW má problém. Tisíce Britů se soudí, chtějí odškodné za dieselgate

Cílem radních je odradit majitele těchto vozů od vjíždění do městského obvodu Westminster a snížit tak dopad emisí dieselových aut na městské ovzduší. Zvýšení poplatku se ale týká pouze návštěvníků, karty pro současné rezidenty se nebudou zdražovat. 

Život řidiče | Technika | Palivo

Co prozrazují zkratky na zádích dieselových aut? Ulehčíme vám orientaci

Ve strategii zákazu dieselů v centru měst je zatím nejdále Paříž. Francouzská metropole na začátku letošního roku zakázala vjezd takovým vozům vyrobeným do roku 2000. Do roku 2025 chce naftové motory z města vytlačit úplně. Podobná opatření zamýšlejí udělat i Madrid, Athény či Mexico City.

V Praze se uvažuje nad nízkoemisní zónou až po dostavění městského okruhu.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků