BMW zakládá paralelní značku „i“ pro eko-stroje

Zapomeňte na „M“, do popředí zájmu se u BMW tlačí „i“. Koho dnes zajímá „sport“; světem vládne ekologie…

Po dlouhých letech příprav společnost BMW Group včera potvrdila, že zakládá novou divizi s prostým označením „i“. Je to známka definitivního odklonu mnichovských konstruktérů od sportovního akcentu, jimiž byly vozy BMW donedávna proslaveny, nebo jen snaha oddělit zrno od plev? Těžko říci. Jisté je, že u BMW již „i“ nebude značit elektronické vstřikování (bez něhož se již řadu let neobejdeme), ale škálu „eko“ modelů, jejichž posláním je místo jízdy ochrana životního prostředí. V blízké době by se v sérii BMW „i“ měla objevit řada různých hybridů a elektromobilů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do běžného provozu se jako první dostanou v roce 2013 modely BMW i3 a i8. Zatímco první z nich bude městským elektromobilem, i8 nabídne pohonnou soustavu „plug-in hybrid“ a má být inspirován studií Vision EfficientDynamics představenou předloni ve Frankfurtu. Obě řady budou vycházet z nové konstrukční strategie LifeDrive (bude to „jízda života“, nebo „jízda o život“…?) využívající hliníkového rámu nesoucího motoru, přičemž prostor pro posádku má být vyroben z lehkých, ale extrémně lehkých uhlíkových kompozitů (CFRP). Stroje i3 a i8 budou vyráběny ve společné továrně v Lipsku a mají sdílet také řadu soustav včetně elektromotorů, servomotorů a baterií.  

„Oba vozy byly navrženy s důrazem na jejich alternativní druhy pohonů,“ vysvětluje Klaus Draeger, člen představenstva BMW Group odpovědný za vývoj. „Sáhli jsme k využití specifické konstrukce a nových lehkých materiálů, díky čemuž se nám podařilo prakticky eliminovat poměrně vysokou hmotnost akumulátorů. Našim zákazníkům to přinese skvělé jízdní výkony v kombinaci s dlouhým dojezdem.“ Žádné technické detaily zatím k dispozici nejsou, nicméně je třeba připomenout, že nedávno značka BMW představila prototyp ActivE vycházející ze stávající „jedničky“. Jeho elektrická pohonná soustava je naladěna na 170 koní (125 kW) a 250 Nm a lze předpokládat, že právě tento systém bude jádrem obou řad i3 a i8.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Prvními vlaštovkami ze stáje BMW "i" budou modely i3 a i8

V modelu BMW i8 bude nejspíš kombinován s přeplňovaným vznětovým tříválcem o objemu 1,5 l, který jsme poprvé viděli v již zmíněném prototypu BMW Vision EfficientDynamics. Součástí strategie „i“ bude u BMW také nabídka nových služeb internetu. Některé aplikace vyvine BMW samo, jiné připravuje ve spolupráci s externími specializovanými dodavateli. 


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW pro své vozy "i" vyvíjí také řadu nových internetových aplikací 


 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků