BMW začne v roce 2019 nahrazovat zpětná zrcátka kamerami

BMW tvrdí, že jejich systém „elektronických zrcátek“ bude spolehlivější a bezpečnější než klasická zrcátka. Prý pokryjí větší zorný úhel a odpadnou tak nebezpečné mrtvé body.

U BMW zjistili to, co asi 80 % všech řidičů ví už dávno: zpětné zrcátko je naprostá zbytečnost k ničemu a slouží jen k tomu, aby zvyšovala aerodynamický odpor. Ale teď vážně. Na veletrhu spotřebitelské elektroniky CES 2016 ukázalo BMW koncept i8, který měl místo zrcátek kamery. A tato věc by se mohla do výroby dostat už v roce 2019.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zdánlivě obyčejná i8 nemá klasická zpětná zrcátka, ale jen kamery. Obraz se promítá na displej umístěný místo vnitřního zpětného zrcátka a vytváří nepřerušený obraz dění za autem. V sériové výrobě to možná uvidíme od roku 2019

Aspoň to naznačil Elmar Frickenstein, šéf vývoje automobilky BMW. Podle něj mohou mít kamery místo zrcátek značný přínos pro bezpečnost a zároveň pro spotřebu paliva. Sníží se totiž aerodynamický odpor a odpadnou takové věci jako mlžení a nečistoty na zrcátku.

Testy | Sportovní auta | BMW | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň     

Otázka je, jak se proti nečistotám a mlžení bude bránit kamera, ale BMW má zhruba tři roky na to, aby to vymyslelo. Podobná záležitost by se mohla dostat poprvé do faceliftu BMW řady 7, ale to je samozřejmě jen spekulace. Frickenstein naznačil, že kamery a senzory místo klasických zrcátek postupně dostanou všechna BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V aerodynamických kapličkách jsou blinkry a kamery. Mohou mít i další využití, například pro umístění senzorů potřebných pro ovládání autonomního systému vozu

BMW tvrdí, že jejich systém „elektronických zrcátek“ bude spolehlivější a bezpečnější než klasická zrcátka. Prý pokryjí větší zorný úhel a odpadnou tak nebezpečné mrtvé body. Koncept BMW i8 Mirrorless má dvě kamery v malých aerodynamických kapličkách místo zrcátek a celý obraz promítají dovnitř na displej, který je umístěný klasicky místo vnitřního zpětného zrcátka.

Život řidiče | Bezpečnost

Chcete jezdit bezpečně? Naučte se správně z auta dívat

S nástupem autonomního řízení navíc začne být zpětné zrcátko skutečnou zbytečností. Místo něj bude mít auto radarové a laserové senzory. Problémem ale může být legislativa. Například Volkswagen XL1 má v Evropě také pouze kamery, ale kvůli zákonům musel například na trhu v USA dostat klasická zrcátka.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků