BMW začíná s likvidací šestiválců, máme první oficiální podrobnosti k novému turbo čtyřválci

147 komentářů

Jeff Michael
27. června • 9:31

Dobrý denPonúkame širokú škálu financných služieb, ktoré zahrnajú: Obchodné plánovanie, Obchodné a rozvojové financie, Vlastníctvo a hypotéky, Úvery na konsolidáciu dlhu, Podnikové úvery, Privátne úvery, Refinancovanie domácností, Hotel Úvery študentské pôžicky s nízkou úrokovou sadzbou vo výške 2%.
Prosím, kontaktujte nás pre vaše bezpecné a nezabezpecené pôžicky záujemcovia by mali kontaktovat nás e-mailom: jsemkffloaninvestment@gmail.comS úctou,
Pán Jeff Michael

permanenteye
21. ledna • 21:18

Svet sa vyvija a motory budu mensie a mensie pri zachovani rovnakych vykonov. Az sa prvy krat zveziete v elektrike, na klasicky motor si uz ani nezmyslite.

P
22. ledna • 17:40

Jo jo. Až bude mít elektrika dojezd 500 reál tak ano. REAL. S topením ,s klimou ,muzikou:-D

sir
19. ledna • 21:57

..teda tady se to hada :o) Muj nazor.....moderni turba opravdu snizuji emise oproti vice objemovym motorum a to nejen na papire. Ano chybi tam ten zvuk...ten pocit sily uz jen kdyz to clovek nastartuje. Ale doopravdy ten rozdil je....at se to nekterym libi nebo ne. A z vlastnich zkusenosti. Me stve...ze kdyz uz clovek nasetri na to mit vicevalec s vetsim objemem, ktery ma vetsi spotrebu....proc byt penalizovan za to, ze jsem utratil vice penez na dani, vice penez za pohonne hmotty atd...a pak jeste platit stupidni dan za emise....???(v Nemecku anglii atd) tomu rikam eko terorismus.Chapu at jde vyvoj dal a snizuji se emise celkove...ale ne takovy zpusobem a takovou buzerac :-/i

Zelí
19. ledna • 19:55

Jak už jsem psal cca před rokem, změny v konstrukci bavoráků naznačují, že konečně poslali dědky, pamatující druhou světovou, kteří seděli v konstrukci, do důchodu. Změny, které v jiných automobilkách probíhaly koncem šedesátých a začátkem sedumdesátých let se konečně začínají pomalu objevovat i v bmw.
Například letitý řadový šestiválec pocházející ještě ze stíhaček messerschmidt jde konečně do šrotu. Používat je ještě v roce 2010 v automobilu mohl jenom idiot. Dlouhý ingot v deformační zóně je věc na hromadnou žalobu. Díky bohu , že se s ním setká při nárazu stále menší počet nešťastníků.
Nicméně je to ze strany bmw stále žalostně málo.

Rado
23. ledna • 10:14

chlapec to ocividne nema vporiadku...asi si sa vzivote neviezol v aute s poriadnou atmosferou..napriklad ten(pre teba strasne zastaraly sestvalec)sa vyvyjal a zdokonaloval cele generacie,spotreba,zivotnost,charakter motora boli na najvyssej urovni.,.a pomaly ho chcu nahradit takouto srackou..nevravim,ze ten motor bude zly,ale R6 to nebude..celkovo nechapem o co tu vlastne ide..teda chapem,vdaka pouzitiu stvorvalca budu papierove hodnoty spotreby a emisii nizsie,a vdaka komplikovanejsej stavbe motora si zaistia dalsie prijmy v podobe nahradnych dielov a servisu..stare zlate casy..ja mam 535i e39 V8,najazdene 250 000(ci to je pravda?),motor si seveli jak novy,a realna spotreba cca 10 litrov..zo vsetkeho sa stava az neznesitelny biznis a politika

Antiautomat
20. ledna • 14:32

Tak takto. Na Tu Tvoju prvu halucinaciu, ten Tvoj ''messerschmidt'' (uvodzovky su namieste) bol pohanany motorom Daimler-Benz DB 605, podla typu. Ohladom dalsej halucinacie, motor BMW mali naproti tomu FW190, jednalo sa o hviezdicovy vzduchom chladeny motor, ten ma do radoveho 6-valca naozaj daleko. No a na ten zvysok....nie je mi zname ze celna zrazka s bavorou ma dokazatelne horsie nasledky ako s audi (napriklad). No a posledne, skus za previezt na BMW, najlepsie s trojlitrom.Inak ten Tvoj prispevok beriem ako ironiu. :-)

Radek.
19. ledna • 22:41

Ty brďo, co ty to dneska sjíždíš za matroš?! :-D :-D :-D

mila6032
19. ledna • 20:51

Zelí, Zelí...Vím, že Tě to asi nebude zajímat, ale už několik let si dělám takovou soukromou hitparádu blábolů. Jen jsem Ti chtěl oznámit, že ses právě stal jejím leadrem....což mimochodem v konkurenci pánů Ratha, Paroubka a Grebeníčka považuji za výkon hodný obdivu.

Alex
19. ledna • 18:25

Uz se tesim za par let na BMW 712i ( trivalec, 1,2 obsah, 3 turba, 450 PS a 30 000 km zivotnost motoru ) a na BMW 304 ( jednovalec 400 kubiku s sesti vyvazovacimi hridely - ten bude ve dvou verzich: ta drazsi s oznacenim Ti bude mit turbo a ta levnejsi s oznacenim Pi bude mit pomocne pedaly jako Babeta ). Petka bude nekde mezi a jednicka bude jenom s tema pedalama - ve verzi M1 budou pedaly i u spolujezdce

Honza
19. ledna • 14:26

Ja jen nechapu, jak se automobilce muze vyplatit nahradit 3.0 V6 atm oturbenym 2.0... Ty motory budou mit +/- stejnou spotrebu (realnou, ne papir), budou se prodavat za podobnou cenu, ale vyrobni naklady a zarucni naklady musej jit v neprospech ctyrvalce...

Shr3k
19. ledna • 14:42

Heslem je termodynamická účinnost. en.wikipedia.org ...

Honza
19. ledna • 14:53

Zajimave, vecer si to prectu cele :-PNevite nekdo jaky je cyklus jizdy pro vypocet kombinovane spotreby? Chci se dopidit toho, proc se papirove a realne hodnoty u nekterych motoru tak lisi a u jinych ne...

Marek
19. ledna • 17:29

Co musis hladat na internete je "NEDC": New European Driving Cycle
napriklad tu: en.wikipedia.org ...
tento cyklus sa da znazornit aj graficky:
www.google.com ... Hlavny dovod je pomala akceleracia na NEDC - v priemere je akceleracia v realnom jazdeni vacsia ako na teste. Dalsi dovod je maximalna rychlost: 90% testu je v rychlostiach do 70 km/h a maximalne je to 120 km/h. Vo vyssich rychlostiach stupa drasticky aerodynamicky odpor - a v beznom jazdeni 90 km/h mimo mesta maximalka je zvacsa chapana ako odporucana cestovna ... kazdy, kto by isiel 80 km/h by bol brutalne vytrubeny.

Radek.
20. ledna • 1:34

...Což bohužel hezky vysvětluje "zázračně nízké" tabulkové spotřeby.
V tom schématu je 90% testu jízdy na klobouka zbývajících 10% neutrál - a ani náznak návštěvy oblastí, kde už by turbo (tak jako v reálu) muselo opravdu zabrat. Protože pak by bylo hned jasné, kam celý ten slavný dowsizing a výrobně stále složitější motory vedou...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
20. ledna • 16:01

Kam vede downsizing ukázal ADAC ve svém Eco testu:Toyota Avensis 1.8 - 6,62 l/100km
Mazda 6 1.8 - 6,92 l/100 km
VW Passat 1.4 TSI - 7,28 l/100 km

Skyline
19. ledna • 16:20

Duvod je jednoduchy, motory se proste stavi na co nejnizsi spotrebu v presne danych podminkach, podobne jako se auta stavi na narazy NCAP. Metodika je popsana napr. tady - jde o clanek z roku 2004, takze nejspis doslo k nejakym upravam, ale ze z toho stejne nic nezjistis je myslim jasne:-) www.auto.cz ...

Radek.
19. ledna • 22:22

S crashtesty je to bohužel přesně jak píšeš: Auta jsou dnes bezpečná pro 4 normalizované figuríny, ne pro reálné pasažéry...

Toper
19. ledna • 15:02

Vše záleží na naladění motoru. Díky nesmyslným EU předpisům se výrobci snaží motory ladit tak, aby vycházely pěkně podle norem v laboratoři, ale už je až tak moc nezajímá reálná spotřeba v provozu.
A s motory vybavené turbem nebo přímým vstřikem, se dá velmi pěkně pracovat jak z hlediska spotřeby, tak i výkonu a emisí.

Shimi
19. ledna • 12:39

Broukůůůůůů, co na to říkáš? Automobilový svět se v prdel obrací, to se jinak pojmenovat nedá.

Brouk
19. ledna • 13:41

Ja jsem optimista. Vzdy bude nekdo, kdo bude vyrabet poradne auto. I zas kdyz nevim, jestli se do sku... EU bude moct dovazet (treba z USA).

Shimi
19. ledna • 15:25

No já to říkám pořád, koupím 6.1 HEMI a s tou už dožiju. V EU na nás v tomto směru nic pozitivního nečeká.

Francis
19. ledna • 11:38

Prý nový motor používá proměnné časování ventriů? A osliní nás průměrnou spotřebou?
Pokud má muž na šatstvu utržený knoflík, měl by se oženit nebo rozvést. Co poradit redakci?

Vlady
19. ledna • 9:37

Mel jsem vozu peknou radku od ruznych vyrobcu , ale to nejlepsi co se tyce pomeru vykon , cena ,komfort, spotreba byl vzdy 6ti valec a to v dieselu .

josé
19. ledna • 9:32

nezastavíš.

JanQ
19. ledna • 8:53

znamena to ze na zadi bude treba 535i a ve skutecnosti tam bude ctyrvalcovej motor 1.4 a 8 turb a 5 kompresoru?...jako ze vykon odpovida kdysi davno motoru 3.5L V8?...lol

Radek.
19. ledna • 22:26

No co, BMW holt odteď bude počítat i ventilky od kol a nádržek provozních tekutin. A mezi válce nově započte i vzpěry kufru a haupny ;-)

Brouk
19. ledna • 12:06

ano, presne to to znamena. Jejich znaceni motorizace je uz ted pekne zmatene.

Andre
19. ledna • 8:53

nikdo to poradne nevidel a uz vubec netestoval ale Pepici uz vedi: BUDE to zle a bude to zrat 20 litru !!! :-D
Zarucuji vam ze vas nikdo ale opravdu nikdo do toho nutit nebude....

Skyline
19. ledna • 9:00

Nemusim ochutnat novou "cokoladu" od Lindtu, ktera bude bez kakaa, pokud uz jsem takovou ochutnal od jineho vyrobce. Samozrejme, lze pouzit lepsi smes cukru a rostlinnych tuku a drazsi ecka, nicmene na tom zakladu se nezmeni nic - jako 70% Lindt to chutnat proste nebude. A jestli to nekdo nekomu nuti - no kdyz Lindt postupne tu 70% cokoladu zrusi a nahradi rostlinnou s..ckou, tak tu sice jeste budou i jine znacky, ale pokud i ty to kvuli statni buzeraci zrusi, pak nemas pravdu - opravdu ale opravdu do toho lidi nutit bude. Jiste, dalsi moznosti je si cokoladu nedat, tedy jezdit napr. sockou nebo na kole, ze. Je to ale skutecne svobodne rozhodnuti? Zkus se nad tim zamyslet, Andre;-)

Andre
19. ledna • 9:09

Skyline: a co takhle kolik lidi tolik chuti ?
PS:
Ta statni buzerace ma sve duvody, nebo chces detem rikat ze sorry za znicenou prirodu, ale ja musel jezdit s V8 protoze to melo cool zvuk?

Tulisan
19. ledna • 12:26

Ale preci nejde o to, kolik ma motor valcu, nebo jaky ma objem, ale v tvych argumentech zminujes exhalace. A realita je takova, ze downsizing je jen a pouze dusledkem pokrivenych norem na mereni spotreby v ryze laboratornich podminkach, coz znamena, ze realna spotreba-->exhalace je uplne jina a pri realnych podminkach - v provozu ma- downsize mnohem vyssi spotrebu, nez uvadi vyrobce a v dusledku se jeho exhalace v podstate nelisi od motoru s vetsim objemem. Naschval se zkus podivat na srovnani Prius vs. M3 E46, ktery srovnana auta z hlediska spotreby v normalnich podminkach pri kazdodennim provozu, mozna budes prekvapen jak minimalni je rozdil mezi ''EKO'' hybridem a ''Ekologicky zrudnym sportakem''. Srovnani bys mel najit na youtube. ;-)

Skyline
19. ledna • 13:18

To srovnani Priusu s M3 je samozrejme uplne mimo a dopoustis se stejne chyby, jakou kritizujes u mereni spotreby - vytrhavas z konextu jednu situaci, ktera zrovna nahodou dopadla dobre pro M3. Skutecnost nehledej ve fantasmagornich ucelovych videich na youtube, ale na spritmonitoru.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tulisan
19. ledna • 16:23

Video je spis jako popichnuti enviromentalnimu fanatismu. Vecnou pripominku jsem uvedl na pocatku prispevku a za tou si stojim. Jinak tebou zinovany spritmonitor neni nic vic, nez nastenka se spotrebou, ale jako duveryhodny zdroj bych si ho urcte nevybral, protoze definice vstupnich velicin je prinejmensim vagni i kdyz jistou informativni hodnotu nepopiram.Hlavnim problemem dneska je, ze se jako ona zaklinaci formule pouziva hodnota exhalaci v gramech COx. A to exhalaci primych!. Z toho plyne protezovani downsizingu, elektromobilu a ruznych hybrydnich technologii obecne na ukor klasickych atmosferickych motoru. Ano moderni hybrid produkuje mene COx, ale uz sama vyroba akumulatoru a jejich nasledna ''recyklace'' svou energetickou narocnosti a produkovanymi emisemi COx predci klasicky motor nekolikanasobne. Nehlede na predpokladanou zivotnost produktu, a s tim spojenou energeticklou narocnost ''enviromental friendly'' projektu. ''Ekologie'' je zkratka dnes nejucinnejsim nastrojem pro prosazovani sebeabsurdnejsich projektu a vizi. (Viz ''EKO'' zarivky a podobne.)

Skyline
19. ledna • 16:54

Ja se nehadam o ekologii ani o vecech, tykajicich se vyroby. Jen jsem upozornoval na ten rozpor mezi "laboratorni podminky jsou fuj" pri mereni spotreby na strane jedne a "laboratorni podminky jsou OK" pri kritizovani Priusu na strane druhe. Ac to auto kdovi proc tolika lidem lezi v zaludku, realitou je, ze ma proste zatracene nizkou spotrebu (na ten vykon a na to, ze nechrli saze).

Z28
19. ledna • 10:02

Když budu do smrti jezdit svoji benzínovou V8, tak přírodě nezpůsobím takovou zátěž jako kdybych si co 5 let kupoval nízkoobjemovej turbobenzín. B-]

Toper
19. ledna • 14:33

Asi více zaleží na tom, kolik máš roků a jak dlouho tedy budeš moci ještě s tou V8 brázdit silnice, než ti doktor nepotvrdí řidičák, případně se jinak nezbavíš schopnosti řídit. :-D

Skyline
19. ledna • 10:15

Nevyvysuj se nad soudruhy se svou rozezranou kapitalistickou obludou, ktera zere matky s kocarky a zpusobuje deficit ekonomiky tim, ze neutracis za nove, socialne solidarni plecky. Jsi proste takova mandelinka bramborova, brouk imperialista, piha na krase socialistickeho eurohospodarstvi.

Skyline
19. ledna • 9:24

Kolik lidi tolik chuti je v tomto smeru naprosta hloupost. Na faktu, ze sra.ka nechutna stejne, jako neco kvalitniho, totiz nic nemeni. Statni buzerace ma duvody pouze v tom, ze je potreba od lidi nakrast vic penez. Nebo bys mi mozna mohl vysvetlit, jak konkretne I4 turbo, ktere zere ve vysledku stejne, jako atmo R6, setri spotrebu, rad si to poslechnu:-DZe jsi nalitl ekoteroristicke propagande je sice usmevne, ale ze by te to nejak slechtilo, to se rict neda. ;-)

Andre
19. ledna • 9:51

Nejde o spotrebu ale o produkci CO2. Mas v tom trosku hokej....
A o ekoterorizme zacni mluvit az se odstehujes od rodicu z vesnice a budes bydlet treba v Brne na Kolisti.A co se tyce chuti, ten motor videlo par inzenyru BMW a asi ty :-D Jaky bude rozdil mezi 180kw V4 a 180kw V6 ???

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
19. ledna • 13:18

A co má společného CO2 a nedýchatelný vzduch na Kolišti ? CO2 je "neškodný" plyn, který způsobuje globální změny klimatu. Je jen otázka zda je to přirozený proces nebo jestli jej urychlujeme. Nicméně to co škodí zdraví jsou emise CO, NOx, PM atd.
Doporučuji navštívit stránky Toyoty, která ve svých katalozích uvádí množství emisí vypouštěných jednotlivými motory a tady je malé srovnání:Toyota LandCruiser 4.0 VVTi V8 207kW s komb. spotřebou 10,8 litru
CO = 0,31 g/km
HC = 0,026 g/km
NOx = 0,015 g/kmToyota Auris 1.8 VVTi 108kW s komb. spotřebou 6,7 litru
CO = 0,374 g/km
HC = 0,029 g/km
NOx = 0,028 g/kmJak sám vidíš, tak osmiválcovej LandCruiser škodí míň než čtyřválcovej Auris ;-) Emise škodlivin nejsou jen o spotřebě.

Toper
19. ledna • 13:23

Zrovna Toyotě bych věřil, té Toyotě, která se odmítla výjádřit na dotazy novinářů, na kolik příjde výroba jednoho hybridu právě v ohledu emisí. PS: Zkus se pořádně nadechnout toho CO2, ať vyzkoušíš, jak moc ti prospívá. :-D

kamil
20. ledna • 13:24

CO2 není jedovatý, samozřejmě když se nadechneš vysoké koncentrace a nedostaneš do sebe dost kyslíku tak se udusíš, ale jedovatý jako CO, NOx a další není. Tak tady ze sebe nedělej pitomce. Pokud to nevíš, tak CO2 máš ve všech sycených limonádách ty komiku.

Toper
20. ledna • 14:59

Psal si o cituji "co má společného CO2 a nedýchatelný vzduch".Pužil jsem tvé oblíbené zbraně - slovíčkaření a hle, jak se ukázal. :-DCO2 opravdu jedovatý není a nikde jsem to taky nepsal, ale je nedýchatelný, kdy ve větších koncentracích začne vytěsňovat kyslík. ;-);-);-)

kamil
20. ledna • 15:57

:-D

kamil
20. ledna • 13:17

Topere, přestaň ze sebe dělat pitomce, ty emise jsou měřeny dle evropské metodiky EU715/2007 - 692/2008A, takže žádné vymyšlené hodnoty.Tady máš tu normu v češtině:
www.mzp.cz ...

Skyline
19. ledna • 13:28

Ze se nekdo odmita k necemu vyjadrit je zcela jiste duvodem se domnivat, ze v uplne jine veci lze. Toperovska logika:-DPS: co se takhle nadechnout kysliku, at vis, jak ti prospiva:-D

Toper
19. ledna • 13:30

Jak se ti šáhne na mistry kopírování Japonce, tak začínáš vidět rudě, co? :-DNic to nemění na faktu, že Japonci řeknou jen to, co se jim hodí do krámu. A o to tu jde. ;-)

Skyline
19. ledna • 13:35

Jasne, Nemci rikaji vsechno na rovinu:-DTy jsi fakt komicka figurka Topere. Proc ses vlastne neprihlasil hned a zacal sem psat jako Andre? ;-)

Toper
19. ledna • 13:37

No nic, zase už nudíš, tak si to tu užij a nezapomeň, hlavně se uvolni z té věčné křeče. :-P

Skyline
19. ledna • 13:42

At ti nepraskne zilka, Topere:-P

Toper
19. ledna • 13:43

Jo, z toho smíchu by mohla. :-D

MickeyMon
19. ledna • 10:10

Neviem o co ti ide, ale produkcia CO2 motorom je priamo zavisla na spotrebe.A rozdiel medzi V4 a V6 pri tom istom vykone bude napr. v zivotnosti (teda kvalite) motora, a teda naklady majitela. V dnesnej dobe setrenia (aj BMW), to bude zazrak ak to bude funogvat dlhsie ako 100 tkm.
VW prestava vyrabat 1,4 twincharger ... (pozri na fora, ake su s tym problemy)

Toper
19. ledna • 10:36

VW nic nepřestává vyrábět.

auto.sme.sk ... B-]

kamil
20. ledna • 13:18

Ale přestane Topírku :-P
www.autorevue.cz ...

Toper
20. ledna • 14:55

Jednou přestane všechno. Ale fakto to nebude zítra a nebude to ani příští rok. ;-)

kamil
20. ledna • 15:56

Já někde psal že to bude letos nebo příští rok ? ;-)

Toper
20. ledna • 16:55

A já psal cituji "nepřestává" tedy prézens.Slovíčka, Kamilku, slovíčka. ;-);-);-)

kamil
21. ledna • 7:21

Pokud někdo oficiálně vydá prohlášení, že něco přestane vyrábět, tak přestává Topírku ;-)

Toper
21. ledna • 11:01

A kde je to "oficiální prohlášení"? :-D
Článek na AR? Ti se tady sekli tolikrát, že je to až k smíchu. ;-)

MickeyMon
19. ledna • 10:51

Pride to, to mi ver ! Uz sa na tom pracuje. Dotacie (zarucne opravy) na motor ani u VW neletia. V dobe setrenia je vyhuleny motor "pozehnanim" (alebo skor poslednym pomazanim) pre uzivatela. Profituje len EU uradnik.
Ano, da sa odladit aj takyto motor, ale nie za tie peniaze ... to by museli vyhodit pol managementu a prestat platit brazilske kurvy :-O
VW su hlavne skusaci, co trh znesie - urcite mi vysvetlis preco jeden motor sa vyraba "400" poddruhov napr. 1,9 TDI sa vyrabal v rovnakom vykone AFN, AVG, AFL ... pricom su tam kontrukcne zmeny; 1,2 HTP 1,4 detto; FSI motory zmizli ako gafor, uz su len TFSI atd. Opacny priklad - toyota, honda - motor sa robi 8 rokov bez zmeny, ano aj tu su problemy, meni sa napr. jeden diel za odolnejsi, konstrukcia zostava.
VW si robi z ludi beta-testerov. Mal som AUDI, dost dlho na to, aby co to zistil aj na vlastnej kozi .:-(

Toper
19. ledna • 11:02

Nevím, kdo ti tady tohle bude věřit. V podstatě tu píšeš, jak je VW inovativní a kolik přináší novinek. Ostatní to vidí přesně naopak. Vše několik (i desítek let) pořád stejné. :-DTrend je jednoznačný, downsizing, přeplňování. Atmosféry se nahradí přeplňovanými motory. To, že turbomotory jsou choulostivé a nejsou tak blbuvzdorné jako atmosféry, to snad všichni vědí. ;-)

MickeyMon
19. ledna • 11:17

To si ma vobec nepochopil ... VW a inovativny ????
Nebud smiesny, priamy vstrek kupil VW od FIATu (90roky - TDI), FIAT takisto predal CR BOSCHU - odtial ma VW CR.
FSI kupili od MITSHUBISHI, ale nikdy to nedokazali odladit (vrstvenne spalovanie). Sranda, ze stale preziva 1,6 MPI, ze jo ...
Neviem o tom, zeby VW nieco naozaj vyvijal. Vlastne hej, marketing .;-)
Napr. Daimler - distronic, DPF (80 te roky), MOST, blue tec, F-Cell ...
Ale ja ti VW vobec ale vobec neberiem. Je to tvoja volba. S tym musis zit.

Toper
19. ledna • 11:44

To snad nemyslíš vážně. Tolik osobních dojmů a tak málo znalostí? :-DVW nic od Fiatu nekoupil. Pro VW dodával odjakživa Bosch.
FSI není koupené od Mitsubishi. Opravdu ne. Přímý střik měly letecké motory už před válkou. První nasazení do motorů osobních vozů nastalo v padesátých letech a učinili tak němci. U vrstevného spalování je problém především s dávkováním a poté s NOx. A mají ho všichni, co se o něj pokusili. Vychází to z fyziklání podstaty a taky z nedostupnosti technologie, která by to dokázala účinně omezit - hlavně přesně dávkovat palivo ve vysokých otáčkách. A i tak dosáhly max ne Euro 4.
O vývoj druhé generace se stará především...VW.Pokud myslíš, že VW nic nevyvinul, jsi naivní jako malé děcko. PS: Co je to za motor AFL? Předpokládám, že audi, kterou si "měl" a na základě které ji teď hodnotíš, je 15 let stará 1.9 TDI. Patnáct let... Bože bože.
B-]

MickeyMon
19. ledna • 13:05

OK, mas pravdu detaily robia zivot. Opravim sa
- VW FSI vyvinulo samo (5 rokov po GDI )
- VW ma direct TDI a CR od BOSCHu a ten to kupil od FIATu (MM)
- prve priame vstrekovanie asi myslis od Jonas Hesselmana, ktore malo dost daleko od GDI a FSI. Spalovalo to naftu alebo kerozin, len pri starte sa vstrekoval benzin.Kedze ty si taky znalec VW, mozes mi sem napisat par VW vyvojovych uspechov. BOSCH nie je VW, takze prosim nie od nich. Asi sem hodis TDI PD, vyvinute Auto Union GmbH.
Alebo radsej nepis nic. Nebudeme sa tu natahovat.K tomu AUDI ti poviem len jedno, ze som to kupil ako stiahnute z leasingu priamo od AUDI handlera v DE, takze na nejaky stary vrak so stocenymi km mozes zabudnut. Boze boze, zasa tie dojmy ... inak 1,9 TDI sa predava aj dnes, ak sa nemylim.

Toper
19. ledna • 13:20

GDI přišlo až více než 40 let po první sériové aplikaci přímého vstřiku do splaovacího motoru, což udělali Němci. Furt se bavíme o první generaci, do které spadá i GDI. A je úplně jedno, jestli se němci k přímému vstřiku vrátili poté, co to okopírovali mistři Japonci. Žádného Švéda Hasselmana jsem nikde nevzpomínal ani jeho přímovstřikovou prvotinu.Vývojové úspěchy VW si najdi sám, je jich dost. Mě přijde, že s tebou tu jen ztrácím čas. Někde sis něco přečetl, ale už nedočetl a pak se tu snažíš dělat akorát ramena. Plytké znalosti bez souvislostí.Vůbec nic neznamená, že když VW nakupuje CR od Bosche, pneumatiky od Continetalu a třeba sedadla od Johnsonů, že se nepodílí na jejich vývoji. Audi s jednadevítkou sežeš i dnes... ale z bazaru, což je tvůj rajón.

Pepa
19. ledna • 19:09

Topere jsi opravdu diletant,když dáváš rovnítko mezi přímí vstřik z padesátých let a GDI.Přímý vstřik měl smysl až s výkonějšími řídícími jednotkami.Do té doby neměl moc význam až do příchudu GDI od Mitsubishi,přičemž je už jedno zda licenci VW koupil,či zkopíroval.Mitsu používalo i kombinaci přímeho vstřiku a turba dávno před VW.A to všechno za použití rovnocených technologií.

Toper
19. ledna • 19:17

Diletant seš možná ty, protože tu s přímým vstřikem byl dávno před Mitsubishi i SAAB. Jen tady ukazuji na vaši neznalost a nedovoluji si tady strkat rovnítko mezi Mitsubishi = vynálezce přímého vstřiku, případně vlastník patentu.Přímý vstřik není otázkou řídící jednotky, ale především vstříkovacích trysek a ventilů. Právě jejich mechanické řešení a funkce byla problémem. Obecně je známý fakt, že se slušnou použitelností přišel až v roce 2000 opět německý Bosch.O těch "rovnocených technologií" se klidně rozepiš, to tě tu pak roznesu na kopytech. ;-)

Pepa
20. ledna • 19:41

Topere jsi úplně mimo.Něco si přečti o přímém vstřikování benzínu:en.wikipedia.org ...
Sice se dříve s přímím vstřikem experimentovalo,ale slušných výsledků dosáhlo až Mitsu s GDI.Elektronika už byla na takové úrovní,že dokázala zpracovat daleko více dat a přitom jemněji řídít celý proces vstřikování.Ta přesnost vstřiku je důležitější než u vstřiků do sání.
Vstřiky se samozřejmě také vyvíjejí,proto zatím je ještě tolik motorů s nepřímým vstřikem.V technice je to totiž vždy kompromis,něco za něco.

Toper
20. ledna • 19:58

Mimo si tady ty a od začátku.
Mitsubishi bylo sice opět po delší době někdo, kdo se přímému vstřiku po delší době opět věnoval, ale že by s tím dosáhli nějakého závratného úspěchu se říci nedá. Opět dojeli na problémech s emisema. Až v roce 2000 přišel Bosch s použitelnou technologií a slušnými solenoidy, které dokázaly precizně pracovat se vstřikem.Možná by ses měl zaměřit na ty, kteří tady tvrdili něco o tom, že Mitsubishi je vlastníkem patentu a že to celý vlastně rozjeli.
Nerozjeli. Byli jedni z mnoha. Ani ne nejlepší a ani ne poslední. ;-)

MickeyMon
19. ledna • 19:54

Pokial viem, tak GDI je registrovana znacka a riesenie od mitshubishi je patentovane - celkove riesenie motoru, nie samostatny priamy vstrek.

Toper
20. ledna • 1:55

A ty si myslíš, že někdo chtěl od Mitsubishu kupovat jejich řešení, jak si výše TVRDIL? Prober se. B-]

Petr
19. ledna • 22:00

Vyprdni se nanej, Toper je znama firma. Autum rozumi jak koza petrzeli, je trosku jednodussi, ale holt se potrebuje ventilovat. Alespon je tady zabava.

Toper
20. ledna • 1:59

Ano, a pak je tu Pëťa, který autům fakt rozumí, bohežel jen těm, co jsou v měřítku 1:43. :-D

MieckeyMon
19. ledna • 13:40

VW vyvoj - Som rad, ze ich je dost, ale ty z hlavy nepoznas ani jeden :-O Si proste fachman.VW sa podiela na vyvoji v BOSCHi :-D:-)):-);-):-P:-|:-/:-(3-[:-OB-] jojo, urcite tam prudi know-how od VW.Nauc sa hlavne chapat pisany text, auto stiahnute z leasingu je vacsinou v DE Jahreswagen. Take ale ty nepoznas. Ano bazar je moj rajon, neviem naco som kupoval nove auto (stredna trieda, nie Lupo).
AUDI predavalo 1,9 TDI 85 kw este v roku 2009 , vsadebol toperiozo, a VW aj 2010 !
www.autoscout24.de ...

Toper
19. ledna • 13:47

Hele soudruhu, tys tu začal šermovat nepřesnostmi a výmysly. Nikoli já. Tak se teď za ne nestyď a přiznej to jako chlap.Ty si jako opravdu myslíš, že VW řekne, chci to a to a vy mi to vyviňte, vývoj si zaplatte a já si to namontuju do kastle.
No jak říkám, vnímaní světa a souvislostí na úrovni pětiletého děcka.Pasl si o Audi, u nich to nové nekoupíš a máme tu rok 2011. Takže budíček.
;-)

MickeyMon
19. ledna • 14:02

Vymysel bol ciastocne len GDI. Jednali o tom patente, tak si mi to nejak poplietlo. Sorry, no.Ano, VW da poziadavku a hotovo ... ano financne tam nieco tecie uz za vyvoja, ale know-how tymto smerom, urcite nie, chlope.
Neviem ... no ... ty robis nieco pre automotive, ze mas taketo skusenosti, lebo ja ano, vo vyvoji (ziadny dodavatel tesniacich gumiciek). Zasa len tvoje dojmy ... Ano Audi dnes nema 1,9 TDI v ponuke .. uz 1,5 roku nie ... to je teda sakra rozdiel ! :-D

Toper
19. ledna • 14:17

Podívej, stejný nesmysl, jako bylo tvůj "prodej GDI", je i "Ano, VW da poziadavku a hotovo". Nevím, jestli má vůbec smysl se k tomu nejak vyjadřovat.Možná bys mohl přijít jako lean manager do VW. Říci jim, pánové, uspořím vám za vývoj miliardy Eur. Zrušíme ho, vše přenesem na dodavatele, oni se už o to postarají. Zrušíme vývojové centrum ve Wolfsburgu, zrušíme i Česanu. Je to přece zbytečné.Pro vás zdejší komiky je 1.5 roku sakra rozdíl. Vy se poděláte i z mnohem menšího, ale musí být použitý v té správné situaci, optimílně, když si někdo chce plivnout na VW.PS: Ano, mám zkušenosti z automotive. Pracoval jsem tam. A mí spolužáci tam pracují i teď.

MickeyMon
19. ledna • 14:32

Zasa miesas jablka a hrusky. Hovorime o tom, co sa kupuje od externej firmy ,a nie to co robi vlastne vyvojove centrum. To co robi vlastne vyvojove centrum nebudu davat externej firme ako zakazku ... to si videl kde ???? Ved ty tu pleties 2 na 3. Uz nechlasci.
Tam su len a len finance toky (a samozrejme req. spec., to ty ale poznas). Castokrat nedostanes ani len korektny interface od zadavatela.Najprv ma zjebes, ze kupim AUDI srot, aj ked je to jahreswagen, potom ma posles do bazaru aj ked mam teraz funglovku ... ty si fakt divny. Neviem kto je tu komik ... Uz chapem skylina .. no way out.
Radsej uz nepis.

Toper
19. ledna • 14:43

Nakydal si tu nesmyslů, že by to vystačilo na několik diskuzí, tak se nečil, že jsem se ozval.Vývoj je vývoj. Je jeden. Není to tak dávno, co zde lidi hlásali, že PD montuje tvrdohlavě VW pořád proto, že se jim ještě nezaplatil jejich vývoj. Zkus se nad tím zamyslet, proč VW nekoupil rovnou CR.
Pak přijde nějaký MeckeyMon, který si myslí, že sežral všechnu moudrost světa, napíše tu několik směšných hlášek a myslí si, jak to všem nandal. Nikde jsem nikoho "nezjebal", za to co si koupil. Koupil sis to, na co jsi měl a mě to absolutně nezajímá o peněženky druhých se nestarám. Já pouze vyvodil závěry z poskytnutých informací a jak je vidět, docela jsem se trefil. Nehledě na to, že jsem spíše ukazoval na fakt, že ty máš zkušenosti staré nějakých 15 let a snažíš se tu tvářit hodně učeně v roce 2011.Ještě si mi neodpověděl, co je to za motor ten AFL?Poslední věty se drž, jen ta tě ochrání od ostudy, kterou sis zde již stačil trhnout.

MickeyMon
19. ledna • 15:21

Vyvoj nie je len jeden ... aj ked sa to zvonku moze tak javit, alebo si myslis ze napr. GDI, FSI, JTS ma rovnaky povod z jedneho vyvoja. PD sa predavala kym to slo (Euro 4)z ekonomickeho hladiska, ak nie, tak potom tam sedia fakt kruti hajzli. Tak ako sa 5 rokov vedelo, ze vaha vzduchu od BOSCHu je sracka, ale riesenie od HITASCHI sa davalo len do 2,5 TDI 180 PS.Moje skusenosti nie su stare 15 rokov, to tvrdis ty ... na neviem akom zaklade. Ja som to auto kupoval vtedy relativne nove (uz neviem ako to mam vysvetlit). 15 rokov existuje ten motor teraz (ked uz mam dalsie auto, funglovku), nie vtedy pri kupe AUDI.
Netvarim sa ucene, len viem co sa mi tam furt sralo a viem ako sa ku mne slavne VW/AUDI spravalo ... tam neslo len o pristup miestneho dealera (DE), ja som to konzultoval s call centrom v Ingolstadte. Staci tak ? A myslel som verziu ALH, AJM, ale ake su tam pismenka je uplne irelevatne, sralo sa to rovnako.Aj v roku 2011 som stale vo vyvoji, ty nie, tak si dovolim povedat, ze vidim do niektorych veci viac ako ty. Ani ja nevidim na dalsich milion prvkov, to som ani nikdy netvrdil.
Skor som chcel povedat, VW to vyhrava skor na poli marketingu ako na poli techniky (resp. spolahlivosti), co klincuje ich popredajny pristup.
A myslim, ze tvoje meno je tu znamejsie ...

Toper
19. ledna • 15:48

Jak jsem psal, byl si mimo, teď ti něco začlo možná už i docházet.Ano, každá automobilka má svůj vývoj. I ten proklatý VW. A i ten do něj investuje miliardy Eur. Viz zde proběhnuvší haldy článků. Tobě se ty písmenka pletou i v celých příspěvcích, tak se pak nediv, že se tu nemůžeš domluvit. ALH verze (pro ostatní 66kW/90k 1.9TDI) je bráno jako nespolehlivější TDI, který koncern kdy vyrobil. Tyhlety motory jsou opravdu neskutečné držáky a nezmaři a nejeden taxikář to potvrdí.
Ty se tu snažíš protlačit jen svůj zkreslený pohled, který se snažíš všemožně obhájit. Působí to dosti komicky, když přihlédnu k "faktům", co jsi zde již stačil vyplodit. A to že sedíš ve vývoji dodavatelské společnosti, to opravdu nic neznamená a tvé liché závěry neomluví. ;-)

MickeyMon
19. ledna • 16:11

Ja som nikdy netvrdil, ze VW nema vyvoj, citaj este raz. Ja tvrdim, ze veci zadavane pre externu firmu (alebo kupovane), nie su vyvijane subezne vo vlastnom centre a know-how z vlastneho centra netecie smerom von do externej firmy. To je len aplikacia externeho riesenia do svojho produktu.Tie pismenka by sa mi neplietli, keby VW produkoval len jeden poddruh motora za jeho zivotnost. (este aj pre teba "stary" 2.0 TDI PD bol 8V, 16V, potom aj 8V s PDF v roznych vykonovych verziach - subtypes uz ani neviem, ani nechcem)Ak velmi chces, zistim akeze "AFL" som to vlastnil. Ale sralo sa to dost (motor bol dost mokry a casto to islo v nudzaku a nebol som jediny - kupili sme s kolegom podobne.) Ale boli tam aj dalsie veci ... radsej ani nemysliet.
Ty si taxikar ? Ze nemas skresleny pohlad ? Taxikari su extra klasa, ktori pravdovravne vsetko vyjavia ? Ty si ake a ako dlho mal nejake to VW ? Ved sa uz pochval.
Ak VW investuje do vyvoja miliardy, tak musim povedat, ze neviem kde su ... ja mozem hovorit len za seba a moje skusenosti ... proste stacilo.:-/

Toper
19. ledna • 16:26

Chlapče, ty jsi pd začátku úplně mimo. Přestaň tu na sebe všechno vztahovat a zkus se bavit v obecnější rovině.
Od začátku zde tvrdím, proti tobě, že VW vývoj má a jde za ním vidět jeho úspěch. V dalších pěti letech se chystá nasypat jen do vývoje přes 10 miliard (!) Eur. Mimo jiné i na vývoj nových motorů, stejně jako tomu bylo do teď.
A ty peníze rozhodně nepůjdou na cituji "brazilske kurvy".Mě tady nemusíš poučovat jaký motor VW měl, má nebo bude mít, očividně toho vím více než ty.
Nepíše se PDF (to jsou ty needitovatelné el. texty) ale DPF. Tohle beru ale spíš jako ukliknutí.Je mi jedno co si měl a jak ti to jezdilo, já to neměl. Můžu napsat jen obecně známé informace, že 1.9 TDI 66kW je asi ten nejrozšířenější dieslový motor v Evropě a spousta lidí na něj nemůže zapomenout. Kilometrové náběhy oscilující někde u půl milionu jsou u tohoto motoru zcela běžným jevem. Taxíkem se občas vezu a tak se někdy poptám.
VW jsem nikdy neměl a nemám.

MickeyMon
19. ledna • 17:10

Takze si len papierovy cowboy. Kopat za vyrobcu, od ktoreho som nikdy nic nemal je divny postoj. Ale budiz.Ano myslel som DPF (non edit text :-(). Diesel Partikel Filter. Ja som netvrdil, ze VW nema vyvoj. Na papieri, je to krasne. Aj v katalogu u dealera je to stale krasne. VW dokonca robi podla mna pohodlne kary a dobre ergonomicke riesenia v oblasti ovladania (nebudem posudzovat design, to je kazdeho vec).
Prax ina ... mohol by som sa tu odvolavat na testy autobildu na 100tkm - v DE obecne zname "der ewige Patient" a pod., ale naco. Stacia vlastne skusenosti.
Mas pravdu, na TDI nemozem zabudnut, ale pokusim sa (3x nudzak,1x odtahovka). Stale si mi nenapisal, preco "vadna" vaha vzduchu bola montovana 5 rokov, ked existovalo bezproblemove riesenie.
Stale neviem (a ty tvrdis ze ano), preco sa tak dlho predavalo PD ?
Spojenie DPF a 1,9 TDI PD muselo byt uzasne riesenie, kedze je toho plny internet (obecna rovina).
V poslednej dobe sa zasa plni net vecami ako 1,4 TSI a predtym HTP a 2.0 TDI (praskanie hlavy, ak si dobre pamatam). Ja mozem reagovat len tieto veci. Nechci po mne interne info o VW, kedze pre nich nerobim. Ak mas info, tak sem s nim. Nestaci napisat, ze ludia si za to mozu sami (az tolki nevedia jazdit?).
Sorry, ale mna zaujima zivotnost a spolahlivost veci, su to moje prachy :-P !

Toper
19. ledna • 17:35

Já tu kopu proti blbosti, když někdo píše kraviny, klidně oponuji. Nepřijde mi divné poukazovat na lži.
Váha vzduchu: Já vím, že kamarád měl v autě od novoty váhu Pierburg, s tou žádné problémy nebyly. Takže minimálně Hitachi a Pierburg byly bezproblémové. A daly se i v servise objednat. Taky se nikde nepíše, že každá váha Bosch šla do kytek. Většinou se problém projevoval tím, že docházelo k usazování nečistot na čidle váhy. Kdo používal špatné filtry, nebo vůz provozoval v hodně prašném prostředí, či filtry neměnil, váha klidně odešla. Ale že by to bylo nějak často? Možná tak jednou za 50t km.
Proč se prodávalo PD tak dlouho, ví asi každý. Protože v tom měl VW svoje peníze za vývoj.Web je plný těch věcí, které jsou tu nejrozšířenější. A když tu (EU) jezdí několik milionů té či oné motorizace, ja zcela normální, že se najde tu a tam vadná. Zcela to odpovídá statistickému rozložení. Taky platí poučka, že když je někdo spokojený, řekne to jednomu člověku, když je nespokojený, řekne to deseti lidem.

MickeyMon
19. ledna • 19:31

ty si dost odporujes:
"Vývoj je vývoj. Je jeden. Není to tak dávno, co zde lidi hlásali, že PD montuje tvrdohlavě VW pořád proto, že se jim ještě nezaplatil jejich vývoj. Zkus se nad tím zamyslet, proč VW nekoupil rovnou CR."Teraz pises:
"Proč se prodávalo PD tak dlouho, ví asi každý. Protože v tom měl VW svoje peníze za vývoj."Takze ludia hlasali pravdu :-D.Takze takto, ja som menil aj vzduchovy filter kazdych 15tkm s olejom (ziadny long life - bal som sa o turbo), takze vaha mala vydrzat. Mne to odislo kazdych cca 80 tkm. Poslednu som dal Pierburg a tak som predal.
Aby si nebol celkom mimo obraz, tak aj Pierburg boli na zaciatku problemove (v A, B klassa).Otazka znie ale uplne inak ! Preco VW nedaval hned HITASCHI, ked zistil, ze to stoji za hovno ? Ako odberatel mohol tlacit na BOSCH. Mozno to aj robil, ale prachy zostali u VW a nie u mna. Spiny ...Ked si ale odmyslim motor, tak ten zvysok ma fakt dorazil (a tie iste veci som cital na nete). Jedine, coho som sa nedotkol bola asi prevodovka a kasna.
A k tomu este pristup AUDI (Ingolstadt) resp. predajcu. :-(
Pokles kvality u VW si potvrdis aj pri studiach v USA (3.0 TFSI v gruppe najhorsi motor roka 2010).
Takze som nevidel ani jeden dovod, preco neprejst pod inu znacku. Ono je fasa, ze mam lacne diely, ale ja potrebujem jazdit a nie menit diely :-O
Zatial som spokojny ! Poviem to aj 10 ludom ! Ale mam zatial malo km, aby som tu spieval nejake ody na radost, takze aj znacku si necham zatial pre seba. Ak ma naseru, budes prvy kto to bude vediet !K vyvoju este taku malu poznamku:
Je krasne, ked z motora 1,5 L mam 600 PS (zavodne Porsche - je aj v muzeu), ale co z toho, ked vyrdzal max. 1000 km. Nie som zastancom ameriky, ale niekedy mam pocit, ze veta, objem nicim nenahradis, nebola az taka zcestna.

Toper
19. ledna • 19:39

Já si neodporuji, ty lidi jsem uvedl, abys to byl schopen pochopit i ty a došlo ti to. Žes to nepochopil... no co dodat.Já nejsem zaměstnanec VW ani Bosche, nevím co jim za tím stálo, jestli nasmlouvané objemy, plné sklady, nebo jiné kamarádšofty ve vedení těch společností. Neobhajuji je, ani nezatracuji, protože o jejich vztazích nic nevím.O nejhorším motoru 3.0 TFSI nic nevím, byl by nějaký link? Nebo opět jen osobní dojem?Nevím co zde dělá poznámka o závodním motoru. Ty obecně nevydrží a ví to asi každý, kdo se někdy koukal aspoň na jeden závod třeba F1.

Gaskon
19. ledna • 22:26
MickeyMon
19. ledna • 22:28
Toper
20. ledna • 1:53

Krásný link, z toho by se jeden podělal.
Ušlápnutí amíci, jejichž automobilový průmysl byl na dně, potřebovali zlepšit svůj obraz, tak nakydali hromadu hnoje jak na asiat tak na německou prémii. Ano, na Mercedes, BMW a AUdi. Jo a taky Jaguar.Jestli tomuhle někdo věří, tak potěš pánbůh. B-]

MickeyMon
20. ledna • 11:52

Nic ine som od teba ani necakal. Howgh.:-P

Skyline
19. ledna • 10:24

To neni pravda, ze jsou s twinchargerem problemy, fora lzou. Zeptej se Zeliho, Toma a Topera - ty motory jsou ultra kvalitni, je to prece z koncernu VW! Jak muzes takhle pomlouvat modlu eurosocialistickeho hospodarstvi, trikrat fuj!B-]

Andre
19. ledna • 10:33

Skyline panko je kapitalista s japonskym duchem :-D

Skyline
19. ledna • 10:35

Proc mam pocit, ze jsi jen alter ego Topera? Mira demence odpovidaB-]

Andre
19. ledna • 10:46

Skyline poradim ti jednu dobru vec. Nikde ale opravdu nikde mimo sit nerikej ze jsi Skyline, jinak riskujes ze nevis odkud to prileti :-D ja bych si te dal jako trofej B-]

mvb
19. ledna • 12:53

on pokud vim nejak zvlast anonymne nevystupuje :))

Skyline
19. ledna • 10:57

Jo jo, silne reci internetovych ratliku, jako je Andre, jsou skutecna hrozba, ty jedna trofeji:-D

Andre
19. ledna • 11:02

pssssst nerikej to ale nikomu at muzu strasit dal :-D

MickeyMon
19. ledna • 10:32

:-D Tie 4 mena nepoznam, tak casto sem zasa nepisem, ale tusim co chces povedat ;-)
No ja tomu hovorim selektivna pamat ! To negativne sa snazis potlacit ... 3-[ - takyto xicht pri tom produkujes (napr. pri plateni za opravu, pardon, dnes vymenu nejake uzasnej feature)
Presne ako vsetci novodobi dieslaci nemaju nikdy problem s DPF, vstrekmi, atd - lebo sa servisna knizka stratila .:-P

Skyline
19. ledna • 10:07

:-D Doufam, ze si delas srandu, protoze jestli jsi takovy neznalek, ze nevis, jaka je zavislost spotreby a C02, tak potes;-)Mily zlaty Andre, smrad na Kolisti neni kvuli V8, ale kvuli ropakum a starym pleckam. CO2 je v tomto pripade ponekud mimo.A ten blabol o V4 vs. V6 me fakt pobavil:-D Zaprve, jsou to "I", nikoliv "V" motory. Zadruhe, pokud nevis, jaky rozdil ctyrvalcem a sestivalcem, tak to tvoje placani dost vysvetluje;-)

burty s krenem
19. ledna • 9:21

jasne. 12 nejvetsich tankeru sveta vyprodukuje spalin, jako vsechny auta na svete. + kravy, tovarny, letadla, ... ale jo, prirodu zachrani automobilovy downsizing a papirova spotreba. svata prostato B-]

Andre
19. ledna • 9:54

12 nejvetsich tankeru sveta vyprodukuje spalin :-D a kravy hahahaha. Ja zapomel my mame mesta plne krav a tankeru proto ten bordel ve vzduchu.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
burty s krenem
19. ledna • 9:58

jo, zrovna v ostrave je to hlavne kvuli TDI :-) hele, nikdo nerika, ze auta neprodukuji bordel a podjme do toho, udelejme je uspornejsi. ale nic se nema prehanet. proc myslis, ze se nejvic jebou motoristi a ne nakladni lode, letadla, kamiony, tovarny,... protoze jsou nejsnadnejsi cil. a s tema tankerama si to najdi.

Andre
19. ledna • 10:10

Letadla kamiony a pod prevazi zbozi, tudiz zvednuti cen by melo za nasledek zvyseni cen produktu, takze by na to doplaceli i lidi co auto nemaji.
Jezdeni V8 do prace je rozmar..

Skyline
19. ledna • 10:23

Vsak to je v poradku, ze dopravu zaplati ten, ktery zbozi kupuje. To nema s tim, jestli ma dotycny auto, zhola nic spolecneho. Nebo jako kdyz si objednas neco pres net a doveze ti to DPD, tak tu dopravu za tebe ma platit nekdo jiny? Andre Andre, ty jedes:-DA V8 je rozmar? Urcite se najde i podobny Andre, ktery povazuje za rozmar jezdit do prace jakymkoliv autem a nakonec skoncime u nejakeho ultimativniho zeleneho retarda, ktery povazuje za jedinou prijatelnou dopravu vlastni nohy, idealne naboso (vyroba bot zatezuje prirodu). Nechal bych na kazdem, at si koupi, na co ma. Chapu, ze zavistivi socani tveho typu tohle nenavidi.B-]

Andre
19. ledna • 10:30

Naprosto souhlasim, dej mi tvuj ucet poslu ti nejake drobne na sandaly :-D

Skyline
19. ledna • 10:35

Sandal je neekologickyB-]

Andre
19. ledna • 10:49

takze priznavas ze produkce CO2 z tvych nohou ma co delat z globalnim oteplovanim ?? :-D

Skyline
19. ledna • 10:55

Zajimava logika, Andre. Jestli jsi skutecne nekdo novy a ne jen blabolici Toper, tak tu bude jeste veselo;-)

Skyline
19. ledna • 9:28

Andre pise jako klasicky socansky zavistivec. V hloubi duse vi, ze ty jeho "argumenty" jsou hloupe, ale prece nerekne na plnou hubu "ja jezdim pleckou a nenavidim prachace, co jezdi necim lepsim, tak chci, aby jim to stat pekne zatrhnul". Blaboleni o prirode zni lip, nez priznani si vlastniho parchanstvi. V realu takova Felicie ma emise s velkou pravdepodobnosti horsi, nez moderni V8 (s vyjimkou zloradneho CO2), takze kdyby se nahazely do srotu vsechny plecky, bylo by to lepsi, nez kdyz se socky budou tetelit blahem nad zakazem par osmivalcu. Chtelo by to vysledky z emisi - zkusim doma pohledat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Andre
19. ledna • 10:02

Skyline vis kolikrat jsem uz tyto keci cetl od blbu jak ty... Kdyz uz nevite co tak to zacne: nema penize,socan zavislivec, Felicie a pod...
Rekni mi jediny duvod proc bych mel zrovna tebe (cloveku co si da nick podle auta ) neco dokazovat ???

Skyline
19. ledna • 10:18

Zes ty "keci" slysel uz hodnekrat me neprekvapuje, pokud se tak, jako tady, projevujes i jinde. Tedy je to logicke.;-) Paroubek taky casto slysi to stejne. Dle ceho mam nick ani netusis, tak doporucuji se dalsimi odhady neztrapnovat, internetovych psychologu uz tu mame dost;-)A k tve otazce - zadny duvod ti rikat nebudu, protoze o to, abys mi neco dokazoval, nestojimB-]

Andre
19. ledna • 10:28

Skyline Skyline... to ze ma nekdo jiny nazor nez ty neznamena ze je komunista. Proste argumentuj a nesnaz se urazet.
To ze jsi "vysazenej" na japonce je obecne zname takze Skyline pro tebe je neco jako Jenna Jameson :-D a bojim se ze to doslovne ...

Skyline
19. ledna • 10:33

Ma-li nekdo socialisticke nazory, pak samozrejme je socialistou, co na tom nechapes? Ze te to urazi je usmevne.Ja te varoval, at se dal neztrapnujes, ale klidne si posluz, ja se bavim vyborne:-D

chytrak
19. ledna • 13:29

Vole. Andre ma pravdu. To ze sis na neco zvykl neni duvodem aby to tak bylo dal. Zivot je zmena. A auta proste smrdi a znecistujou ovzdusi. A s tim je treba neco delat. A nastesti se dela. Jed se podivat do ciny jakej tam amj smrad kdyz pouzivaj auta s emisema na urovni 80-90 let. Z toho by se jeden zblil. K socanum - to jsou naopak nejcasteji lidi jako ty - obhajuji status quo (snad rozumis co to je) a klepou se strachy z jakekoli zmeny. Hlavne nazranej pupek a jistoty.

Caddy
22. ledna • 2:07

Jezisi, co tenhle vred dela na serveru o autech....

MAR
19. ledna • 17:50

A ja si zase, vole, myslim, ze ma pravdu Skyline. Vsichni bychom chteli, aby se emise a spotreba snizovaly, v tom se shodneme. Jen si, stejne jako Skyline, nemyslim, ze cestou k tomu je downsizing a preplnovani. V laboratornich podminkach urcite ano, v realnem provozu ne. Jezdit s jakymkoliv turbomotorem svizne znamena spotrebu nad 10l. Jezdit svizne s R6 znamena spotrebu (a zatez pro zivotni prostrei) nizsi. Mluvim z vlastni zkusenosti.

Skyline
19. ledna • 13:33

:-D Kolikrat jsi v te Cine byl? U nas se auta "s emisema na urovni 80.-90. let" nepouzivaji? Pokud ano, kdo s nimi hlavne jezdi? ;-)

Andre
19. ledna • 10:41

:-D socialista hahahaha

Martin
19. ledna • 8:43

Ty tabulkové spotřeby u turbo benzínů jsou k smíchu. K tomu se přiblíží jen sváteční jezdec.

Skyline
19. ledna • 8:51

Vsak to je dobre. Kdyby ty spotreby byly realne, co by delali urednici, kde by brali penize? Neboj, ono se to "snizeni spotreby v prumeru o X%" objevi v nejakem oslavnem eurovladnim dokumentu. Eurovlada na nas totiz mysli a dela vse pro nase dobro. A tim dobrem neni R6 se spotrebou 9, ten se pro moderni eurosocialismus nehodi. Tim dobrem je I4 turbo se spotrebou 9. Zavisty volic se nazral a danova koza zustala cela, tak je to spravne, tak to ma byt.

Tadeas
19. ledna • 11:19

R6 neexistuje blbečku... je jen S6 a RS6

slaine
19. ledna • 19:08

:-D :-D :-D Tadeáši, Tadeáši... příště až ze sebe budeš chtít udělat na internetu pitomce tím, že nazveš jiného diskutujícího blbečkem, protože nechápeš, o čem mluví, aspoň si nedávej celý svoje jméno do e-mailu, nebo sem někdo hodí fotku z Tvého facebook profilu s nápisem "idiot" :-D

heh
19. ledna • 21:51

je u nejaky taky mladas
www.facebook.com ...

Antiautomat
19. ledna • 15:39

R6 ako Reihen 6-Zylinder. Po nasom ''radovy sestvalec'', co je legendarne usporiadanie.
A ten Audi nema.

Petr
19. ledna • 12:10

No tys tomu dal. Bez si vytlacit uhry a tady neotravuj.

Tulisan
19. ledna • 12:10

R6 - ROW 6 cylinder - radovy sestivalec. Nehlede na to, ze S6 a RS6 jsou typovym oznacenim Audi. Ale to jen tak na okraj...:-P

Romeo
19. ledna • 11:49

tak to jsem se fakt pobavil :-D
Nekto tu poucuje, urazi a motorismu rozumi evidentne jako husa pivu.
Ja vsadim dom, psa i boudu za to, ze R6 existuje B-]

Skyline
19. ledna • 11:44

:-D:-D:-D:-D:-D Co se stalo, surfujes na tatkovym pocitaci a pri hledani pokemonu jsi omylem klikl na RSS a tak ses dostal na server o autech?:-D:-D:-D

Kozlustechnykus
19. ledna • 11:36

Ehm, blbecku. Co do toho pletes Audi? Kdyz nevis o cem se dospeli lidi bavi, soupej nohama a bud zticha, blbecku.

Antiautomat
19. ledna • 8:25

Ono v takej povedzme trojke to nemusi byt zly motor, lenze do 5-ky (benzin) R6 urcite pravom patri ako motorizacia c.1 a to bez turba prosim. V pripade kupy z druhej ruky urcite turbobenzin ne-e. Kazdopadne vzhladom na pozitivne vysledky ''zeleneho'' vymasirovania mozgov na adresu nevedomej verejnosti o buducnost sucasnej totalne nezmyselnej pa-filozofie nemam obavy.

Claudius
19. ledna • 8:31

Bude to zlé, bude to ještě horší než si myslíš. Necpohybuj o tom, že tohle se objeví i v 5er, však s 520d také nikdo nemá problém. A jistě není daleko ani doba, kdy 23d nahradí 30d atd. Až budeme všichni jezdit na kole...Myslím, že by tomu N20 mohli rovnou říkat 40i. Však s chipem to určitě bude mít výkon jak M3...

Hercules
19. ledna • 8:48

Nebrečte hned, motor 30i i 35i zůstanou zachovány, budou tvořit špičku nabídky. Ty turbo motory budou zaujímat pozice místo jejich nynějších "přiškrcených" verzí. Takže pro fajnšmekry tam ty motory budou, ale masám to bude stejně jedno jestli jedou na 6 nebo na 4 válce s turbem, jelikož se při výběru auta koukají pouze na papírové specifikace a dají na doporučení dealera...

keycee
20. ledna • 20:20

Ja len dufam, ze ked taky dvojliter turbo poskytne vykon 245koni, radovy atmosfericky 3.0liter by mohol dat aj tych 300koni a to by bolo chvalihodne. Sucasny 3.0liter v E90 facelift dosahuje 270koni.

kompakt
19. ledna • 15:57

Přesně jak píše Hercules.
A navíc - kolik z vás brečilů si už koupilo BMW v 6ti hrnku anebo koupí? Asi nikdo, co, tak tu nebrečte!

M@C
23. ledna • 12:50

Ja jsem si uz jedno BMW V6 koupil (e39), a pokud bude dalsi, tak urcite taky V6 (a nebo V8 :-D )
A stve me jak jde BMW do kytek, Stop&Go, Dynamic drive, male divne turbomotory, to vsechno si muzou strcit nekam...

Antiautomat
19. ledna • 16:48

Tyzden s 330i, sest rokov dozadu :-)
jednorazova zavislost

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
19. ledna • 19:39

Na čerpací stanici? :-D

pepik
19. ledna • 16:42

No jezdil jsem v E32. Úžasný svezeníčko.... :-D

Claudius
19. ledna • 8:25

To je naprosto nehorázné. Zrovna při ježdění s E91 330i si říkám přesně to co je v článku - auto je to všelijaké, ale aspoň ten motor je jedinečný. Má krásný zvuk, průběh výkonu od volnoběhu, opravdu nízkou spotřebu, když s ním jedete rychle. Co bude místo toho? Chrchlavý čtyřhrnek závislý na turbu, který vezme 20 litrů hned jak na něj poprvé šlápnete. Jako všude jinde. Takové BMW už v žádném případě nechci, už dnes je to kompromis, s 2.0 turbo to bude Octavie RS s pohonem... buhví čeho, zadokolka je taky zralá na umření. Ach jo :-(

Radek.
19. ledna • 21:27

No co, buď budeš jezdit ve veteránech a nebo přesedneš na importovaný Lexus - na něj je zatím i EU krátká...

jirka84
19. ledna • 7:33

to je fakt konec, zachvíli tam budou dávat 1.2 FourTurbo :( jen kvuli tomu že na papíře bude spotřeba 5l...

JanQ
19. ledna • 7:40

soused ma E39 535i V8.....neuveritelnej sound to ma.....R.I.P.

Brouk
19. ledna • 8:01

Rychle to se sousedem nahrajte, v MP3 se to za par let bude dobre prodavat.

Radek.
19. ledna • 20:59

To je fakt, za pár let už možná bude i BMW do hybridů osazovat "dvouválcové jednohupy" od Fiata - a místo klaksonu bude reproduktor, upozorňující chodce na jedoucí auto imitací zvuku V8...

kamil
20. ledna • 13:03

Na to nemusíte čekat, kupte si VW Scirocco nebo Golfa, ty už mají fičurku na úpravu zvuku motoru, aby zněl jinak než v reálu ;-)

Doporučujeme

Články odjinud