BMW Z8: závan nostalgie od Senneru

Německá ladičská společnost Senner Tuning se soustředí takřka výhradně na moderní auta. Ale tentokrát udělal výjimku.
Seznam kapitol
  1. BMW Z8 Senner
  2. Fotogalerie

U Senneru mají, jak už to tak u německých ladičských firem většinou bývá, políčeno především na aktuální modely značek koncernu VW Group. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na malého hnědého elegána v podobě Audi A1 nebo v podobném duchu vyvedené a řádně posílené SUV Audi Q5. Tentokrát si však vzali do prádla model, který se už takřka deset let nevyrábí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Z8 čerpalo inspiraci z poválečného modelu BMW 507 a zahrálo si v "bondovce" Jeden svět nestačí (1999) 

Řeč je o roadsteru BMW Z8 (E52), který se vyráběl v letech 1999 až 2003 a celkově vzniknul v počtu 5 703 exemplářů. Po stylistické stránce navazoval zejména na poválečný model BMW 507 (ale půjčil si prvky také z jiných modelů historie BMW), ovšem šlo především o špičkový sportovní model, který například ve srovnávacím testu magazínu Car and Driver ve všech ohledech překonal model Ferrari 360 Modena.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model BMW Z8 (E52) vznikl v necelých 6 tis. exemplářích a vyznačoval se řadou pokrokových řešení

Za přední nápravou byl podélně umístěn pětilitrový osmiválec z BMW M5 (E39) s výkonem 400 koní (300 kW) a točivým momentem 500 Nm. Vozu uděloval zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 s a po deaktivaci omezovače se rozjel až na bezmála 300 km/h. Zadní svítilny a blinkry byly namísto běžných žárovek opatřeny neonovými trubicemi (!), které měly zaručovat rychlejší rozžínání a „doživotní“ výdrž, nicméně toto řešení se do velkosériový výroby (zatím) nerozšířilo.

Ale zpět do současnosti. Pánové ze Senner Tuningu si lehce pohráli s pohonnou jednotkou, jež dostala vylepšené sání se sportovním filtrem, nový výfuk a přepracovaný program řídicí jednotky. Podařilo se jim tím posunout výkonovou špičku na 450 koní (331 kW) a točivý moment navýšit na 535 Nm, což má postačit ke snadnému překonání hranice 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Z8 z dílen ladičské společnosti Senner Tuning...

Podvozek byl opatřen pružicími jednotkami Variant 2 Inox-Line se stavitelnou charakteristikou a novým stabilizátorem na přední nápravě. Za devatenáctipalcovými litými ráfky Schwert SC1, obouvajícími pneumatiky Continental Sport Contact 5P o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu, prosvítají zlatě lakované brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... posílilo o slušných 50 koní

Pokud patříte k hrstce vyvolených, jimž BMW Z8 parkuje v garáži a kterým stojí za to se do jeho tuningu pustit, bude vás možná zajímat cena. Firma Senner Tuning si za výše popsanou přestavbu řekne v přepočtu o 476 000 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW Z8 Senner
  2. Fotogalerie
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků