BMW Z8: závan nostalgie od Senneru

Německá ladičská společnost Senner Tuning se soustředí takřka výhradně na moderní auta. Ale tentokrát udělal výjimku.
Seznam kapitol
  1. BMW Z8 Senner
  2. Fotogalerie

U Senneru mají, jak už to tak u německých ladičských firem většinou bývá, políčeno především na aktuální modely značek koncernu VW Group. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na malého hnědého elegána v podobě Audi A1 nebo v podobném duchu vyvedené a řádně posílené SUV Audi Q5. Tentokrát si však vzali do prádla model, který se už takřka deset let nevyrábí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Z8 čerpalo inspiraci z poválečného modelu BMW 507 a zahrálo si v "bondovce" Jeden svět nestačí (1999) 

Řeč je o roadsteru BMW Z8 (E52), který se vyráběl v letech 1999 až 2003 a celkově vzniknul v počtu 5 703 exemplářů. Po stylistické stránce navazoval zejména na poválečný model BMW 507 (ale půjčil si prvky také z jiných modelů historie BMW), ovšem šlo především o špičkový sportovní model, který například ve srovnávacím testu magazínu Car and Driver ve všech ohledech překonal model Ferrari 360 Modena.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model BMW Z8 (E52) vznikl v necelých 6 tis. exemplářích a vyznačoval se řadou pokrokových řešení

Za přední nápravou byl podélně umístěn pětilitrový osmiválec z BMW M5 (E39) s výkonem 400 koní (300 kW) a točivým momentem 500 Nm. Vozu uděloval zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 s a po deaktivaci omezovače se rozjel až na bezmála 300 km/h. Zadní svítilny a blinkry byly namísto běžných žárovek opatřeny neonovými trubicemi (!), které měly zaručovat rychlejší rozžínání a „doživotní“ výdrž, nicméně toto řešení se do velkosériový výroby (zatím) nerozšířilo.

Ale zpět do současnosti. Pánové ze Senner Tuningu si lehce pohráli s pohonnou jednotkou, jež dostala vylepšené sání se sportovním filtrem, nový výfuk a přepracovaný program řídicí jednotky. Podařilo se jim tím posunout výkonovou špičku na 450 koní (331 kW) a točivý moment navýšit na 535 Nm, což má postačit ke snadnému překonání hranice 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Z8 z dílen ladičské společnosti Senner Tuning...

Podvozek byl opatřen pružicími jednotkami Variant 2 Inox-Line se stavitelnou charakteristikou a novým stabilizátorem na přední nápravě. Za devatenáctipalcovými litými ráfky Schwert SC1, obouvajícími pneumatiky Continental Sport Contact 5P o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu, prosvítají zlatě lakované brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... posílilo o slušných 50 koní

Pokud patříte k hrstce vyvolených, jimž BMW Z8 parkuje v garáži a kterým stojí za to se do jeho tuningu pustit, bude vás možná zajímat cena. Firma Senner Tuning si za výše popsanou přestavbu řekne v přepočtu o 476 000 Kč.

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek