BMW Z8: závan nostalgie od Senneru

Německá ladičská společnost Senner Tuning se soustředí takřka výhradně na moderní auta. Ale tentokrát udělal výjimku.
Seznam kapitol
  1. BMW Z8 Senner
  2. Fotogalerie

U Senneru mají, jak už to tak u německých ladičských firem většinou bývá, políčeno především na aktuální modely značek koncernu VW Group. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na malého hnědého elegána v podobě Audi A1 nebo v podobném duchu vyvedené a řádně posílené SUV Audi Q5. Tentokrát si však vzali do prádla model, který se už takřka deset let nevyrábí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Z8 čerpalo inspiraci z poválečného modelu BMW 507 a zahrálo si v "bondovce" Jeden svět nestačí (1999) 

Řeč je o roadsteru BMW Z8 (E52), který se vyráběl v letech 1999 až 2003 a celkově vzniknul v počtu 5 703 exemplářů. Po stylistické stránce navazoval zejména na poválečný model BMW 507 (ale půjčil si prvky také z jiných modelů historie BMW), ovšem šlo především o špičkový sportovní model, který například ve srovnávacím testu magazínu Car and Driver ve všech ohledech překonal model Ferrari 360 Modena.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model BMW Z8 (E52) vznikl v necelých 6 tis. exemplářích a vyznačoval se řadou pokrokových řešení

Za přední nápravou byl podélně umístěn pětilitrový osmiválec z BMW M5 (E39) s výkonem 400 koní (300 kW) a točivým momentem 500 Nm. Vozu uděloval zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 s a po deaktivaci omezovače se rozjel až na bezmála 300 km/h. Zadní svítilny a blinkry byly namísto běžných žárovek opatřeny neonovými trubicemi (!), které měly zaručovat rychlejší rozžínání a „doživotní“ výdrž, nicméně toto řešení se do velkosériový výroby (zatím) nerozšířilo.

Ale zpět do současnosti. Pánové ze Senner Tuningu si lehce pohráli s pohonnou jednotkou, jež dostala vylepšené sání se sportovním filtrem, nový výfuk a přepracovaný program řídicí jednotky. Podařilo se jim tím posunout výkonovou špičku na 450 koní (331 kW) a točivý moment navýšit na 535 Nm, což má postačit ke snadnému překonání hranice 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Z8 z dílen ladičské společnosti Senner Tuning...

Podvozek byl opatřen pružicími jednotkami Variant 2 Inox-Line se stavitelnou charakteristikou a novým stabilizátorem na přední nápravě. Za devatenáctipalcovými litými ráfky Schwert SC1, obouvajícími pneumatiky Continental Sport Contact 5P o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu, prosvítají zlatě lakované brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
... posílilo o slušných 50 koní

Pokud patříte k hrstce vyvolených, jimž BMW Z8 parkuje v garáži a kterým stojí za to se do jeho tuningu pustit, bude vás možná zajímat cena. Firma Senner Tuning si za výše popsanou přestavbu řekne v přepočtu o 476 000 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW Z8 Senner
  2. Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků