BMW Z4 sDrive35is: další náplast za M verzi

Kdo zažil na vlastní kůži BMW Z3 M Coupe a Z4 M Coupe, musí uznat, že jde o jedny z nejlepších produktů M divize automobilky BMW vůbec. A když ne, tak alespoň své doby zcela nesporně.

Přesto se u BMW rozhodli v této tradici nepokračovat a již začátkem letošního roku oznámili, že žádná nová Z4 M nebude. I když přesto... Spíše právě proto, jaká nová Z4 je. Relativně velké a těžké auto s podvozkem naladěným tak kompromisně, že plně nezvládá svůj výkon ani ve verzi 30i, touhu po M verzi snad ani nevzbuzuje.

BMW se ale přesto myšlenek na sportovněji laděnou Z4 úplně nevzdává a lepí na její vycházkový charakter jednu sprinterskou náplast za druhou. Po M paketu tak nyní přichází s verzí 35is, která - jak zřejmě očekáváte - přináší především vyšší výkon dvakrát přeplňovaného třílitrového šestiválce. Ale nezůstalo jen u něj.

Více síly dodává motoru upravené sání a větší plnící tlak, dosažený pomocí zvýšení maximálních otáček turbodmychadel. Motor tak ve výsledku dává až 335 koní při 5 900 otáčkách. To vozu dovolí zrychlit na stovku již za 4,7 sekundy, maximální rychlost zůstává na obligátních 250 km/h, o které se postará elektronický omezovač.

Tím ale dobré zprávy víceméně končí. Řízení zůstal elektrický posilovač, který dělá z jízdy v posledních BMW zážitek podobný hrátkám na Playstation (nikdy jsem sice na Playstation nic nehrál, takhle nějak si to ale představuji). U 35is sice BMW slibuje jiné naladění řízení, ale pokud volant nedostane možnost přenosu elektrošoků do rukou řidiče, pak to s jeho nekomunikativností těžko něco nadělá. Převodovka bude v nabídce jen jedna, samozřejmě automatická - DCT se dvěma spojkami a sedmi převodovými stupni. Opět smůla pro ty, kteří chtějí své auto řídit.

Verze 35si bude mít ve standardu i funkční část M paketu, tedy zejména přitvrzený a o 10 mm snížený podvozek s adaptivními tlumiči. K tomu i pár aerodynamických doplňků extriéru a nějaké ty sportovní artefakty v interiéru. Plný M paket to ale, zdá se, přesto nebude, jeho vyobrazení můžete vidět též na přiložených snímcích ve verzi 3,0i a typicky „empaketových” prvků zde najdeme více než u 35is.

Kdo má rád současná BMW, ten si s novou Z4 35is přijde na své. Komu ale mnoho neříkají, ten opět jen zapláče nad vzpomínkami na léta minulá. Ať už se řadíte k těm či oněm, svou definitivní reakci si nechejte na příští rok, kdy se vůz objeví na trhu. Stane se tak na někdy začátkem jara, jeho přesná cena zatím není známa.

Vůbec poprvé se Z4 sDrive35is představí veřejnosti na autosalonu v Detroitu, proto také na snímcích můžete vidět americké provedení modelu. Sám o sobě by ale měl být celosvětovou záležitostí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

BMW Z4 sDrive 35is
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
BMW Z4 s M paketem
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků