BMW Z4 sDrive35is: další náplast za M verzi

Kdo zažil na vlastní kůži BMW Z3 M Coupe a Z4 M Coupe, musí uznat, že jde o jedny z nejlepších produktů M divize automobilky BMW vůbec. A když ne, tak alespoň své doby zcela nesporně.

Přesto se u BMW rozhodli v této tradici nepokračovat a již začátkem letošního roku oznámili, že žádná nová Z4 M nebude. I když přesto... Spíše právě proto, jaká nová Z4 je. Relativně velké a těžké auto s podvozkem naladěným tak kompromisně, že plně nezvládá svůj výkon ani ve verzi 30i, touhu po M verzi snad ani nevzbuzuje.

BMW se ale přesto myšlenek na sportovněji laděnou Z4 úplně nevzdává a lepí na její vycházkový charakter jednu sprinterskou náplast za druhou. Po M paketu tak nyní přichází s verzí 35is, která - jak zřejmě očekáváte - přináší především vyšší výkon dvakrát přeplňovaného třílitrového šestiválce. Ale nezůstalo jen u něj.

Více síly dodává motoru upravené sání a větší plnící tlak, dosažený pomocí zvýšení maximálních otáček turbodmychadel. Motor tak ve výsledku dává až 335 koní při 5 900 otáčkách. To vozu dovolí zrychlit na stovku již za 4,7 sekundy, maximální rychlost zůstává na obligátních 250 km/h, o které se postará elektronický omezovač.

Tím ale dobré zprávy víceméně končí. Řízení zůstal elektrický posilovač, který dělá z jízdy v posledních BMW zážitek podobný hrátkám na Playstation (nikdy jsem sice na Playstation nic nehrál, takhle nějak si to ale představuji). U 35is sice BMW slibuje jiné naladění řízení, ale pokud volant nedostane možnost přenosu elektrošoků do rukou řidiče, pak to s jeho nekomunikativností těžko něco nadělá. Převodovka bude v nabídce jen jedna, samozřejmě automatická - DCT se dvěma spojkami a sedmi převodovými stupni. Opět smůla pro ty, kteří chtějí své auto řídit.

Verze 35si bude mít ve standardu i funkční část M paketu, tedy zejména přitvrzený a o 10 mm snížený podvozek s adaptivními tlumiči. K tomu i pár aerodynamických doplňků extriéru a nějaké ty sportovní artefakty v interiéru. Plný M paket to ale, zdá se, přesto nebude, jeho vyobrazení můžete vidět též na přiložených snímcích ve verzi 3,0i a typicky „empaketových” prvků zde najdeme více než u 35is.

Kdo má rád současná BMW, ten si s novou Z4 35is přijde na své. Komu ale mnoho neříkají, ten opět jen zapláče nad vzpomínkami na léta minulá. Ať už se řadíte k těm či oněm, svou definitivní reakci si nechejte na příští rok, kdy se vůz objeví na trhu. Stane se tak na někdy začátkem jara, jeho přesná cena zatím není známa.

Vůbec poprvé se Z4 sDrive35is představí veřejnosti na autosalonu v Detroitu, proto také na snímcích můžete vidět americké provedení modelu. Sám o sobě by ale měl být celosvětovou záležitostí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

BMW Z4 sDrive 35is
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
BMW Z4 s M paketem
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků