BMW Z4 nově též se čtyřválcem TwinPower Turbo

Stávající otevřený model BMW Z4 slaví v posledních úspěchy. V letech 2009 a 2010 byl tento model dokonce nejprodávanějším roadsterem svého segmentu. Ale doba je neúprosná a tlaky na snižování emisí jakbysmet, proto se tento typ dočká alternativní zástavby čtyřválcového motoru, dosud byl přitom v nabídce výhradně s řadovými zážehovými šestiválci ve výkonovém rozpětí od 204 do 340 koní (150 až 250 kW). Ve druhé polovině letošního roku se BMW Z4 představí v kombinaci s nově vyvinutým čtyřválcem TwinPower Turbo s objemem 2,0 l a největším výkonem 240 koní (176 kW) známým již z lehkého SUV BMW X1 xDrive28i. Ponese opět poněkud zavádějící označení, tentokrát BMW Z4 sDrive28i.

Klepněte pro větší obrázek
Dvoulitrový čtyřválec TwinPower jako další z kroků na cestě k likvidaci šestiválců BMW...

Nový motor díky aplikaci soustavy BMW TwinPower Turbo disponuje větším točivým momentem a nabízí lepší dynamiku než stávající atmosféricky plněný řadový šestiválec modelu BMW Z4 sDrive30i, na jehož místo novinka nastupuje. To vše přitom při značně nižší spotřebě paliva a úrovni produkovaných emisí CO2. Konkrétní technické údaje budou zveřejněné přibližně v polovině roku. Tato jednotka v sobě spojuje vysokotlaké přímé vstřikování benzinu High Precision Injection a současně přeplňování pomocí dvoukanálového turbodmychadla Twin-Scroll. Mezi další specifická technická řešení tohoto motoru patří variabilní časování ventilů Double-Vanos, stejně tak jako systém proměnného zdvihu sacích ventilů Valvetronic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků