BMW Z4 Manhart: Zetko po transplantaci srdce

Je vám BMW Z4M málo? Pak pro vás Manhart Racing připravill desetiválcové provedení roadsteru BMW Z4 minulé generace.

Fanoušci značky z Mnichova se zřejmě stále nesrovnali s prohlášením automobilky, že sportovní varianta roadsteru Z4 s tradičním označením M zkrátka nebude. Nejvýkonnější verzí tak zůstává provedení sDrive35i poháněné řadovým, přeplňovaným zážehovým šestiválcem s výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 400 Nm, za příplatek lze přiobjednat sadu úprav z programu BMW Motorsport s výkonem zvýšeným na 333 koní (245 kW). Pokud vám ani tyto hodnoty nejsou dost dobré, měli jste dosud jedinou volbu, a sice svěřit svůj vůz firmě Hamann Motorsport, kde se místním konstruktérům podařilo dosáhnout výkonové špičky 360 koní (265 kW) a maxima točivého momentu ve výši 540 Nm, o čemž jsme vás informovali na tomto místě. Nyní je vše jinak, společnost Manhart Racing připravila provedení, jež tyto hranice posouvá do zcela nových dimenzí a snad dá fandům BMW zapomenout na odmítnutou verzi M.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Günther Manhart se svým týmem ladí motory BMW již 25 let a nyní se zde rozhodli vzít atmosféricky plněný vidlicový desetiválec, používaný v modelech M5 a M6, a vestavět jej do lehkého roadsteru Z4. Čtenáři bude zřejmě jasné, že natěsnat tuto robustní pohonnou jednotku do krátké přídě kompaktní „zetčtyřky“ nebylo jednoduchým úkolem, ale nakonec se věc podařila. Desetiválec je uložen přímo nad přední nápravou a pohotovostní hmotnost tohoto vozu činí slušných 1 450 kg. Ale ani to lidem pana Manharta zjevně nebylo dost. Proto přeprogramovali řídicí jednotku a nejvyšší výkon poskočil ze standardních 507 koní (373 kW) až na 550 koní (405 kW). Díky tomu vůz zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,9 s, odstraněn byl omezovač nejvyšší rychlosti, ale Manhart její hodnotu neuvádí. Zato je zjevný poměr 2,6 kilogramu na koně, což je úchvatná hodnota výrazně překonávající třeba podobně koncipované Audi R8 V10.

Za pozornost jistě stojí, že motor není spojen s mnohdy otravnou sekvencí SMG, ale s manuální převodovkou, která se do BMW M5 montovala pouze pro americký trh. Vůz dále dostal spojku Fichtel & Sachs a diferenciál též z M5. Je vidět, že si s vozem u Manhartu opravdu pohráli, spojení BMW Z4, motor 5,0 V10 od M divize a manuální převodovka z americké M5 zní opravdu mimořádně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další úpravy patří nerezové výfukové potrubí AC Schnitzer se dvěma páry kulatých koncovek, šestistupňová převodovka s manuálním řazením byla doplněna spojkou Fichtel & Sachs a spolehlivý přenos výkkonu na vozovku má zajistit diferenciál, jenž je spolu se zmíněnou převodovkou převzat ze sériového modelu M5 (E60). Vpředu se nachází lité, černě lakované ráfky 8,5Jx19 ET35 a vzadu 10Jx19 ET20, jež obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 ZR19, resp. 285/30 ZR19.

Cena toho skvostu známa není, ale u Manhartu vám ji jistě rádi sdělí. Nízká ovšem nebude ani náhodou...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 Manhart
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků