BMW Z4 GT3: okruhový speciál je konečně venku

Bavorská automobilka konečně podrobněji představila svůj nejnovější ryze sportovní přírůstek, který bude tuto značku reprezentovat v různých sériích na nejslavnějších okruzích světa. Mluvíme teď o BMW Z4 s přívlastkem GT3, která kvůli své profesionální kariéře sportovce prošla výraznými technickými změnami, takže běžnou Z4 připomíná snad jenom karosérie. O tomto počinu jsme vás informovali již koncem loňského roku, tehdy jsme však neměli k dispozici ani jednu fotografii či přesnější specifikace. Nyní už víme alespoň něco a BMW uvolnilo i první sadu snímků.

Technici automobilky vyhodili z vozu vše nepodstatné kvůli redukci hmotnosti, naopak nahodili aerodynamické prvky a spoilery a osadili nový sportovně laděný podvozek s tuhým pružením. Pod kapotu se modelu dostal vysokootáčkový čtyřlitrový osmiválec odvozený z M3 GT2 nabízející výkon 480 koní, který je na kola zadní nápravy přenášen přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Zajímavostí je, že automobilka bude za drobný příplatek do tohoto vozu nabízet klimatizaci, kterou ale kvůli úspoře několika kilogramů můžou profesionálové klidně oželet.

Supersportovní kupé začne BMW nabízet ve druhé polovině letošního roku za cenu zhruba 298 000 eur (7,7 milionu Kč), do té doby se snad dočkáme i detailních specifikací.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 GT3: očekáváme, že další informace dodá výrobce později
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků