BMW Z4 GT3: „skoroM” za 8 milionů Kč

Divize BMW Motorsport oznámila, že potřeby sportovně smýšlejících zákazníků hodlá uspokojit novým provedením vozu Z4 s označením GT3. Snímky zatím k dispozici nemáme, jisté však je, že pod kapotou bude tato stíhačka ukrývat dále odladěný čtyřlitrový osmiválec, jenž nyní pohání třeba vozy M3 GT2. O jeho řízení se starají jednotky ECU Type-408 a Power400, jež se podílejí i na výsledném výkonu 480 koní (351 kW).

Šestistupňová převodovka se sekvenčním řazením má pak být jen jedním z prvků, jež předurčí novinku ke startům v soutěžích typu FIA GT3, International GT Open, ADAC GT Masters nebo ve vytrvalostních závodech. A to vše zřejmě také z vozu udělá ryzí okruhovou specialitku bez homologace pro běžný provoz.

Dodávky tohoto provedení mají začít ve druhém čtvrtletí nadcházejího roku a základní cena byla stanovena na 298 000 Euro, tedy téměr 8 milionů Kč.

M verze to tedy zase není, ale zatímco dříve představené BMW Z4 sDrive35is je méně než M, varianta GT3 je pro změnu více než M. Každopádně pokud toužíte po ostřejším provedení nové Z4 za trochu rozumnější peníze než 300 tisíc Eur, nezbude vám než zvolit právě model 35is...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 sDrive35is
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků