BMW Z4 G-Power: úpravy na pokračování začínají

Na nové BMW Z4 si mnoho světových úpravců ještě „nesáhlo“, avšak německá ladičská společnost G-Power známá svými mnohdy divokými počiny do této množiny už nepatří. Pro tuto sympatickou novinku s pěvnou skládací střechou si úpravce připravil nejen decentní paket optického vylepšení, ale i zvednutí výkonu, které však ani zdaleka není také extrémní, jako u některých předchozích úprav. Podle oficiálních informací však není všem úpravám konec a v současnosti prezentované úpravy jsou jen jakýmsi mezistupněm.

Prvním krokem k výkonnostním úpravám je modul Bi-tronik zvyšující výkon modelu sDrive 35i ze standardních 228 kW na 257 KW a maximální točivý moment posouvá na hodnotu 480 Nm. Takto vyladěná Z4 sprintuje podle G-Poweru na stovku za 4,7 sekundy, což je o 0,5 sekundy lepší čas než v případě sériové verze.
Pro pořádný zvuk je k tomu všemu přidán i nový tlumič výfuku s o poznání hrubším zvukem. O sportovní pocit z jízdy se dále postará nové nastavitelné pružení nabízející až 9 možností konfigurace. Po vzhledové stránce pak celkový dojem umocňují 20-ti mnohopaprsková kola.
Jak jsme zmínili úvodu, vypadá to tak, že ještě není všem úpravám konec a v brzké době se možná dočkáme i něčeho extrémnějšího, i když to nemusí být a zřejmě ani nebude ta správná cesta.  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
BMW Z4 G-Power
 
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků