BMW Z4 3,0i E85 od G-Poweru: 286 koní s novým kompresorem

Firma G-Power patří k respektovaným hráčům na poli přeplňování, bez zajímavosti není, že její kompresory používá i řada konkurenčních společností. Není až tak velkým zjednodušením říci, že pokud některý z evropských úpravců nabízí v rámci svých sad i zvýšení motoru BMW pomocí kompresoru, má na seznamu dodavatelů právě G-Power.

Také sám G-Power se ale v posledních letech činí. Teprve nedávno jsme psali o novém modelu M5 Hurricane RR a následně také o stroji M6 Hurricane RR, které „emkovým“ vozům BMW umožňují dosahovat výkonu přes 800 koní. Loni jsme zmínili i skromnější nabídku firmy na zvýšení výkonu pro starší bavorské benzinové třílitry a i když jejich zlatým časům definitivně odzvonilo, právě k nim se letos úpravce vrátil. G-Power totiž oznámil, že takřka identický přeplňovací kompresor SK Plus z modelů Hurricane adaptoval právě pro instalaci do starších, ze sériové výroby atmosféricky plněných zážehových šestiválců s objemem 3,0 l.

Nová soustava nahrazuje starší jednotku ASA TM3 a může být vestavěna do vozů BMW Z4 (E85) a BMW 3 (E46). A to je docela zajímavá myšlenka, která jistě řadu z majitelů těchto strojů zaujme. Nový kompresor dostal přepracovaný plášť i geometrii lopatek a vyznačuje se větší účinností zvláště v pásmu středních otáček. Jednotka SK Plus pracuje s tlaky do 0,3 barů a výše zmíněný šestiválcový třílitr posílí o rozumných 55 koní. Výsledkem jsou parametry 286 koní (210 kW) a 345 Nm, což vozu BMW Z4 umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,4 s. Ačkoli je jasné, že takto modifikovaný stroj také pojede rychleji, firma G-Power žádný konkrétní údaj nepředstavila. Aby bylo možno předností přeplňování a vyššího výkonu náležitě a bezpečně využívat, doporučuje G-Power svým zákazníkům, aby si připlatili také za tužší podvozek se stavitelnými tlumicími a pružicími jednotkami.

K působivému vzhledu vylepšeného BMW Z4 přispívají také dvacetipalcové lité ráfky Silverstone Diamond, které obouvají pneumatiky Michaelin o rozměru 245/30 vpředu a 285/25 vzadu. A aby bylo vše korunováno patřičně agresivním zvukem, nabízí G-Power nový tlumič výfuku se dvěma páry decentních koncovek.

Instalace nového kompresoru na třílitr neudělá z roadsteru Z4 ani kompaktní „trojky“ takové stíhačky, jakými jsou výše zmíněné Hurricany RR, nicméně cena přestavby byla nyní „akčně” naceněna na 2 500 eur bez DPH. A to je za poctivou mechanickou úpravu cena velmi zajímavá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 E85 s novým „kompresorovým tuningem” G-Power
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků