BMW X6: M paket i s výkonem k dobru

Od podzimu bude BMW nabízet sportovní sadu M Sport i pro symbol svého úpadku, model X6. Tentokrát i s výkonem navíc.

Ale pouze v přeplňovaných zážehových verzích xDrive35i a xDrive50i. Důležitou novinkou je, že oddělení M Division tentokrát nepřipravilo pouze modifikace karosérie či podvozku, ale také znatelné navýšení výkonu.

Slabší provedení dostalo stejnou pohonnou jednotku, jakou disponuje sedan 740i. Jedná se o dvojitě přeplňovaný řadový šestiválec s objemem tři litry, jenž je naladěn na výkon 326 koní při 5 800 ot./min. Točivý moment přitom doshuje 450 Nm v rozmezí 1 500 až 4 500 ot./min., což je v úhrnu o 20 koní a 50 Nm více než u standardního BMW X6 xDrive35i.

Výkonnější provedení xDrive50i dostává v modifikaci M Division rovněž dvojitě přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 l, jenž dosud bývá laděn od 408 do 446 koní, ale v nové verzi dává plných 555 koní (412 kW) při 6 000 ot./min. Trvalý pohon všech kol za běžných podmínek posílá 60 % točivého momentu na zadní nápravu, při rychlosti nad 180 km/h pak plných 100 %.

Pokud vám přijde tato hodnota extrémní, uvědomte si, že vůz řady X6 váží bezmála dvě a půl tuny. Nová automatická šestistupňová převodovka s elektronickým voličem na středové konzoli a třemi režimy řazení (Drive, Sport a M Manual) umožňuje sekvenční řazení páčkami pod volantem, vůz akceleruje z klidu na 100 km/h za 4,7 s a jeho nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka je opravdovým technickým dílem. Dvě lehká dmychadla jsou uložena mezi řadami válců v těsné blízkosti katalyzátorů, v porovnání s běžnými konstrukcemi to umožnilo maximální zkrácení a napřímění sacího a výfukového traktu a minimalizaci ztrát při průtoku. Toto řešení značené v branži jako CCM (Cylinder-bank Comprehensive Manifold) dále přináší rychlé reakce na sešlápnutí plynu, kompaktní stavbu pohonné jednotky a konzistentní křivku točivého momentu, nejvyšší plnicí tlak dosahuje 1,4 bar. Podvozek dostal nově odladěné adaptivní pérování a nové posilové řízení Servotronic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkonnější verze dostala též patnáctipalcové brzdové kotouče s plochou velikosti pekáče na pizzu a čtyřpístkovými třmeny, dvacetipalcové ráfky obouvají pneumatiky s rozměrem 275/40/20 vpředu a 315/35/20 vzadu. Na první pohled se vůz vyznačuje agresivními povrchovými panely karosérie a sportovně akcentovaným interiérem. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X6 M paket
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků