BMW X6 M Mansory: rychlý „smíšek“

Švýcarská ladičská společnost Mansory připravila poměrně rozmáchle tvarovanou verzi SUV BMW X6 M. Nechybí ji ale ani výkon.

Pánové z firmy Mansory na sebe v poslední době upozornili rozmanitými a většinou dosti odvážnými ladičskými projekty od Porsche 911 997 Turbo nebo Panamera Turbo přes "zlaté tele" Rolls-Royce Ghost a Maserati GranTurismo až po Bugatti Veyron Linea Vincero d´Oro, ale strojům BMW se zatím vyhýbali. Tedy až do půli letošního roku, kdy představili projekt vycházejícího z BMW X5 M. Pro svoji nejnovější práci zvolili nyní model BMW X6 M, který z výše zmíněného vozu do značné míry čerpá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme robustního předního nárazníku, jehož rozměrné otvory pro přívod vzduchu k chladičům se jakoby smějí. Dále zaznamenáme řadu nových dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů, mezi nimiž vyniká kapota s dodatečnými ventilačními otvory pro lepší chlazení motoru, dále pak spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru, decentní střešní spoiler, obkladový pás na hraně výklopného víka zádě a difuzor v zadním nárazníku. Rozšířené blatníky umožnily rozšíření rozchodu kol o 70 mm vpředu a o 80 mm vzadu. Interiér nabízí nový sportovní volant a širokou škálu různých doplňků a čalounění kůží či Alcantarou, jež může být ozdobeno obklady ze dřeva, hliníku nebo uhlíkových kompozitů.  

U ladění vzhledu však pánové z Mansory ani tentokrát nezůstali. Instalace přeprogramované řídicí jednotky a nerezové výfukové soustavy s dvěma páry koncovek výfuků řinčela zvýšení výkonu na 670 koní (493 kW) a točivého momentu na 950 Nm, což je poměrně citelný posun od standardních hodnot 555 koní (408 kW), resp. 680 Nm. Díky tomu kontroverzní SUV BMW X6 M v úpravě Mansory zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,2 s (o 0,5 s dříve než v sérii) a hranice omezovače rychlosti byla zaokrouhlena na 300 km/h. Také proto u Mansory sáhli také k použití tužšího pérování, snižujícího zároveň světlou výšku o 40 mm, a třiadvacetipalcových litých ráfků nazouvajících pneumatiky o rozměru 315/25 R23.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X6 M Mansory
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků