BMW X6 Enco Exclusive: přifouklý exot

Bizarní „kupé-SUV“ z Mnichova nepřestává inspirovat k různým modifikacím. Firma Enco mu dodala poněkud rozložitější vzhled.

Atmosféra mezi značkami označovanými jako prémiové houstne stejně jako rozpětí jejich modelových řad. Značka BMW v určitých segmentech trochu zaspala (např. „čtyřdveřové coupé“ Gran Sport přijde po typech CLS či A7 Sportback až se zpožděním), v jiných ale kráčí vstříc novým zítřkům odhodlaněji než ostatní - její prazvláštní stroj X6 zůstává na trhu stále bez přímého konkurenta. Není tedy divu, že i přes své služební stáří stále budí pozornost a zájem zákazníků i ladičských společností.

Německá společnost Enco Exclusive nyní představila vlastní modifikaci BMW X6. Nelze jí upřít jistou dávku originality a působivosti, nevadí přitom, že se úpravy omezily prakticky jen na sadu aerodynamických prvků a hrátky s barvami.

Na první pohled si všimneme nového, poměrně jednoduchého předního nárazníku s trojicí rozměrných otvorů pro přívod vzduchu k chladičům a světly pro denní svícení složenými z LED. Výrazně rozšířené blatníky si vyžádaly instalaci nových obkladů spodní části boků a upraveného páru zadních dveří, na něž vzadu navazuje nárazník s difuzorem a dvěma páry docela vysoko uložených koncovek výfuků přiblížených zároveň podélné ose vozu.

V rozšířených podbězích se nachází mohutné třiadvacetipalcové lité ráfky Jura o šířce 11 palců nazouvající pneumatiky o rozměru 315/25 R3 (oproti zvyklostem mají přední i zadní kola stejné dimenze). Samozřejmostí je široká nabídka barevných kombinací, pokud vám tedy nesedí matová střecha vozu na snímcích, není třeba zoufat.

Společnost Enco Exclusive tvrdí, že „...žádné BMW nepůsobí tak rozporuplně jako ohromná X6“. Inu, my v redakci s tím v podstatě souhlasíme, ale bohužel zřejmě s poněkud jiným podtextem, a myslíme, že kúra od Enco Exclusive hlavní problémy tohoto modelu nevyřešila. Nicméně určitá část spektra automobilových fandů ji určitě ocení.

Nezbývá než dodat, že celá úprava je k mání za cenu 15 000 eur včetně daně. Zdá se vám to moc? Pro někoho, kdo dá tolik peněz za něco takového jako X6 to zřejmě příliš nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X6 od Enco Exclusive
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků