BMW X6 Enco Exclusive: přifouklý exot

Bizarní „kupé-SUV“ z Mnichova nepřestává inspirovat k různým modifikacím. Firma Enco mu dodala poněkud rozložitější vzhled.

Atmosféra mezi značkami označovanými jako prémiové houstne stejně jako rozpětí jejich modelových řad. Značka BMW v určitých segmentech trochu zaspala (např. „čtyřdveřové coupé“ Gran Sport přijde po typech CLS či A7 Sportback až se zpožděním), v jiných ale kráčí vstříc novým zítřkům odhodlaněji než ostatní - její prazvláštní stroj X6 zůstává na trhu stále bez přímého konkurenta. Není tedy divu, že i přes své služební stáří stále budí pozornost a zájem zákazníků i ladičských společností.

Německá společnost Enco Exclusive nyní představila vlastní modifikaci BMW X6. Nelze jí upřít jistou dávku originality a působivosti, nevadí přitom, že se úpravy omezily prakticky jen na sadu aerodynamických prvků a hrátky s barvami.

Na první pohled si všimneme nového, poměrně jednoduchého předního nárazníku s trojicí rozměrných otvorů pro přívod vzduchu k chladičům a světly pro denní svícení složenými z LED. Výrazně rozšířené blatníky si vyžádaly instalaci nových obkladů spodní části boků a upraveného páru zadních dveří, na něž vzadu navazuje nárazník s difuzorem a dvěma páry docela vysoko uložených koncovek výfuků přiblížených zároveň podélné ose vozu.

V rozšířených podbězích se nachází mohutné třiadvacetipalcové lité ráfky Jura o šířce 11 palců nazouvající pneumatiky o rozměru 315/25 R3 (oproti zvyklostem mají přední i zadní kola stejné dimenze). Samozřejmostí je široká nabídka barevných kombinací, pokud vám tedy nesedí matová střecha vozu na snímcích, není třeba zoufat.

Společnost Enco Exclusive tvrdí, že „...žádné BMW nepůsobí tak rozporuplně jako ohromná X6“. Inu, my v redakci s tím v podstatě souhlasíme, ale bohužel zřejmě s poněkud jiným podtextem, a myslíme, že kúra od Enco Exclusive hlavní problémy tohoto modelu nevyřešila. Nicméně určitá část spektra automobilových fandů ji určitě ocení.

Nezbývá než dodat, že celá úprava je k mání za cenu 15 000 eur včetně daně. Zdá se vám to moc? Pro někoho, kdo dá tolik peněz za něco takového jako X6 to zřejmě příliš nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X6 od Enco Exclusive
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků