V prodeji na českém trhu se nyní objevily další tří motory pro BMW X5:  loni oplakávaný osmiválec M50i/390 kW  (díky, BMW!), čtyřválec xDrive25d/170 KW a šestiválec xDrive45e s výkonem téměř 400 koní a spotřebou do 2 l/100 km.

V prodeji na českém trhu se nyní objevily další tří motory pro BMW X5: loni oplakávaný osmiválec M50i/390 kW (díky, BMW!), čtyřválec xDrive25d/170 KW a šestiválec xDrive45e s výkonem téměř 400 koní a spotřebou do 2 l/100 km.

Poslední zmíněná verze by měla zajímat ty, kteří našli zalíbení v elektrifikaci. Jde totiž  o novou generaci plug-in hybridu , u nějž se díky možnosti urazit až 80 km na elektřinu dostáváme na udávanou spotřebu v rozmezí 1,7 až 2,0 l/100 km.

Poslední zmíněná verze by měla zajímat ty, kteří našli zalíbení v elektrifikaci. Jde totiž o novou generaci plug-in hybridu, u nějž se díky možnosti urazit až 80 km na elektřinu dostáváme na udávanou spotřebu v rozmezí 1,7 až 2,0 l/100 km.

Bezemisní provoz je možný až do rychlosti 140 km/h, dynamika ale nebude kdovíjaká. Elektromotor má totiž výkon 82 kW (112 koní) a vůz váží i kvůli lithium-iontové baterii přes 2,5 tuny. Když se ale elektrický a spalovací motor spojí dohromady, rozhodně nejde o žádného loudu.

Bezemisní provoz je možný až do rychlosti 140 km/h, dynamika ale nebude kdovíjaká. Elektromotor má totiž výkon 82 kW (112 koní) a vůz váží i kvůli lithium-iontové baterii přes 2,5 tuny. Když se ale elektrický a spalovací motor spojí dohromady, rozhodně nejde o žádného loudu.

Jde ale samozřejmě o pouhý základ a připlatit si musíte i za relativně běžné prvky výbavy. Na mysli mám vyhřívání předních sedadel (10.842 Kč), elektricky nastavitelné bederní opěrky vyjdou na 7306 Kč či rozdělovací síť v kufru (5408 Kč). To jsou ale pořád ještě drobnosti, protože existují i prvky za desetitisíce.

Jde ale samozřejmě o pouhý základ a připlatit si musíte i za relativně běžné prvky výbavy. Na mysli mám vyhřívání předních sedadel (10.842 Kč), elektricky nastavitelné bederní opěrky vyjdou na 7306 Kč či rozdělovací síť v kufru (5408 Kč). To jsou ale pořád ještě drobnosti, protože existují i prvky za desetitisíce.

 Třeba laserové světlomety  (54.184 Kč), noční vidění (56.914 Kč), ventilace přední sedadel (23.036 Kč), masážní funkce vpředu (29.796 Kč), integrované aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy (33.878 Kč) head-up displej (39.286 Kč), zábavní systém pro zadní sedadla (70.460 Kč) či špičkové audio Bowers & Wilkins Diamond Surround za téměř 150 tisíc.

Třeba laserové světlomety (54.184 Kč), noční vidění (56.914 Kč), ventilace přední sedadel (23.036 Kč), masážní funkce vpředu (29.796 Kč), integrované aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy (33.878 Kč) head-up displej (39.286 Kč), zábavní systém pro zadní sedadla (70.460 Kč) či špičkové audio Bowers & Wilkins Diamond Surround za téměř 150 tisíc.

Základem verze xDrive45e je zážehový šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 210 kW a točivém momentu 450 N.m. Z nuly na stovku plug-in hybrid zrychlí za 5,6 sekundy a umí se rozjet až na 235 km/h.

Základem verze xDrive45e je zážehový šestiválec TwinPower Turbo o výkonu 210 kW a točivém momentu 450 N.m. Z nuly na stovku plug-in hybrid zrychlí za 5,6 sekundy a umí se rozjet až na 235 km/h.

Jednotky dávají souhrnný výkon 290 kW a točivý moment 600 N.m, což z plug-in hybridu dělá třetí nejsilnější běžnou verzi BMW X5 hned po M50d a M50i. Plnotučné „emko“ ale samozřejmě bude jiná liga.

Jednotky dávají souhrnný výkon 290 kW a točivý moment 600 N.m, což z plug-in hybridu dělá třetí nejsilnější běžnou verzi BMW X5 hned po M50d a M50i. Plnotučné „emko“ ale samozřejmě bude jiná liga.

Poslední zmíněná verze by měla zajímat ty, kteří našli zalíbení v elektrifikaci. Jde totiž  o novou generaci plug-in hybridu , u nějž se díky možnosti urazit až 80 km na elektřinu dostáváme na udávanou spotřebu v rozmezí 1,7 až 2,0 l/100 km.
Bezemisní provoz je možný až do rychlosti 140 km/h, dynamika ale nebude kdovíjaká. Elektromotor má totiž výkon 82 kW (112 koní) a vůz váží i kvůli lithium-iontové baterii přes 2,5 tuny. Když se ale elektrický a spalovací motor spojí dohromady, rozhodně nejde o žádného loudu.
Jde ale samozřejmě o pouhý základ a připlatit si musíte i za relativně běžné prvky výbavy. Na mysli mám vyhřívání předních sedadel (10.842 Kč), elektricky nastavitelné bederní opěrky vyjdou na 7306 Kč či rozdělovací síť v kufru (5408 Kč). To jsou ale pořád ještě drobnosti, protože existují i prvky za desetitisíce.
 Třeba laserové světlomety  (54.184 Kč), noční vidění (56.914 Kč), ventilace přední sedadel (23.036 Kč), masážní funkce vpředu (29.796 Kč), integrované aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy (33.878 Kč) head-up displej (39.286 Kč), zábavní systém pro zadní sedadla (70.460 Kč) či špičkové audio Bowers & Wilkins Diamond Surround za téměř 150 tisíc.
14
Fotogalerie

BMW X5 už může být plug-in hybridem. Verze 45e mezigeneračně posílila

Nová generace velkého mnichovského SUV doznala odznaky divize "i". Hybridní ústrojí je silnější a úspornější než v minulém vydání.

Nové BMW X5 bylo představeno se třemi šestiválci a jedním osmiválcem. Nyní motorovou paletu doplňuje také plug-in hybridní verze. Ta bude v mnoha zemích znamenat vstupenku k rozumným cenám bez ekologických daní nebo třeba také levnější vjezd do center velkých měst.

Designově novinka zdědila typické prvky plug-in hybridních BMW - namodralé ledvinky a segmenty LED světlometů či nápis e-drive na c-sloupku. V minulé generaci byla k dispozici verze 40e, nyní si X5 do zásuvky říká 45e. Nejde přitom jen o číslovky, nový pohon je výkonnější. Dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém obejmu tří litrů nyní poskytuje 210 kilowattů. Elektromotor pak dodává 82 kilowattů. Kombinovaný výkon hybridní soustavy činí 290 kilowattů a 600 newtonmetrů maximálního točivého momentu. Minulá generace nabídla 230 kW a 450 Nm.

Díky větší kapacitě baterií dokáže na plné nabití X5 ujet až 80 kilometrů bezemisně. A to v režimu testování WLTP, který je náročnější než NEDC, ve kterém předchůdce zvládl elektricky jen 31 kilometrů. Velikost akumulátoru si však vyžádala zmenšení zavazadlového prostoru o 150 litrů. K dispozici tak máte 500 litrů až 1716 litrů při sklopených sedadlech. V elektrickém módu je maximální rychlost omezena na 140 kilometrů za hodinu. 

Z nuly na stovku X5 45e zrychlí za 5,6 sekund, kombinovaná spotřeba činí 2,1 litrů na sto kilometrů. V základní výbavě z technických fines najdete dvoustupňové vzduchové odpružení. Za příplatek lze stále zvolit natáčení kol zadní nápravy. Plug-in hybridní verze bude brzy následovat ostatní varianty X5, které už jsou v Česku v prodeji.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud