BMW X5 od Mansory: i Ty, Brute?

Legendární úpravce Mansory představil svoji vůbec první práci na téma BMW. Navíc začal u X5 a na své poměry nebývale decentní stylem.

Po široké škále exkluzivních superstrojů sahající od Panamery přes Aston Martin Vantage V8 až po Bugatti Veyron (články o nich snadno najdete v sekci Tuning, nebo pomocí vyhledávání) přichází specializovaný švýcarský úpravce Mansory poprvé ve své historii s vozem vycházejícím z BMW. Těžko říci, zda se právě SUV řady X5 stává tím správným začátkem, to ponechme na úsudku laskavého čtenáře. Podle nás nikoli. Mansory navíc slibuje, že další „bavoráky“ z jeho dílen vyjedou co nevidět.

Na první pohled si všimneme poněkud baculatých linií bílé karoserie s citelně rozšířenými blatníky a prahovými spoilery, jež vůz rozšiřují o 70 mm vpředu a o 80 mm vzadu. Za zmínku stojí též nový přední nárazník s rozměrnými otvory pro přívod vzduchu k chladičům a brzdám a v barvě karoserie lakovaná kapota z uhlíkových kompozitů, jež je spolu s horními hranami předních blatníku opatřena dodatečnými a vcelku decentně pojatými ventilačními průduchy. Zádi dominuje kompozitní difuzor s dvěma páry koncovek sportovních výfuků vyrobených z nerezové oceli. K celkově uspořádanému dojmu přispívá také spoiler nad zadním oknem.

Ve Švýcarsku zapracovali také na podvozku, který dostal světlou výšku sníženou o 40 mm, výkonnější brzdovou soustavu a rovnou třiadvacetipalcové vícepaprskové ráfky nazouvající úzkoprofilové pneumatiky o rozměru 315/25 R23. A nebylo by to Mansory, kdyby se nepustilo rovněž do motoru. Za výchozí bod si vzali rovnou model BMW X5 M, jehož výkon se jim podařilo navýšit na 670 koní (493 kW) a točivý moment až na 950 Nm. Není divu, že „lokomotiva“ „hrne“ až 300 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s. Pro porovnání, standardní BMW X5 M dává 555 koní (408 kW) a 680 Nm.

Pokud se na svůj vůz díváte raději zevnitř, přijde vám vhod široká nabídka doplňků včetně různých druhů koženého čalounění a nového volantu. „X5 je pouhým začátkem,“ tvrdí šéf Mansory Michael Stein, „další projekty včetně BMW X6 a BMW 7 totiž klepou na dveře“. Takže se máme nač těšit. Nedá se nic dělat, ale také Mansory se holt musí přiblížit požadavkům „obyčejných“ zákazníků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X5 Mansory
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků