BMW X5 od Mansory: i Ty, Brute?

Legendární úpravce Mansory představil svoji vůbec první práci na téma BMW. Navíc začal u X5 a na své poměry nebývale decentní stylem.

Po široké škále exkluzivních superstrojů sahající od Panamery přes Aston Martin Vantage V8 až po Bugatti Veyron (články o nich snadno najdete v sekci Tuning, nebo pomocí vyhledávání) přichází specializovaný švýcarský úpravce Mansory poprvé ve své historii s vozem vycházejícím z BMW. Těžko říci, zda se právě SUV řady X5 stává tím správným začátkem, to ponechme na úsudku laskavého čtenáře. Podle nás nikoli. Mansory navíc slibuje, že další „bavoráky“ z jeho dílen vyjedou co nevidět.

Na první pohled si všimneme poněkud baculatých linií bílé karoserie s citelně rozšířenými blatníky a prahovými spoilery, jež vůz rozšiřují o 70 mm vpředu a o 80 mm vzadu. Za zmínku stojí též nový přední nárazník s rozměrnými otvory pro přívod vzduchu k chladičům a brzdám a v barvě karoserie lakovaná kapota z uhlíkových kompozitů, jež je spolu s horními hranami předních blatníku opatřena dodatečnými a vcelku decentně pojatými ventilačními průduchy. Zádi dominuje kompozitní difuzor s dvěma páry koncovek sportovních výfuků vyrobených z nerezové oceli. K celkově uspořádanému dojmu přispívá také spoiler nad zadním oknem.

Ve Švýcarsku zapracovali také na podvozku, který dostal světlou výšku sníženou o 40 mm, výkonnější brzdovou soustavu a rovnou třiadvacetipalcové vícepaprskové ráfky nazouvající úzkoprofilové pneumatiky o rozměru 315/25 R23. A nebylo by to Mansory, kdyby se nepustilo rovněž do motoru. Za výchozí bod si vzali rovnou model BMW X5 M, jehož výkon se jim podařilo navýšit na 670 koní (493 kW) a točivý moment až na 950 Nm. Není divu, že „lokomotiva“ „hrne“ až 300 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,2 s. Pro porovnání, standardní BMW X5 M dává 555 koní (408 kW) a 680 Nm.

Pokud se na svůj vůz díváte raději zevnitř, přijde vám vhod široká nabídka doplňků včetně různých druhů koženého čalounění a nového volantu. „X5 je pouhým začátkem,“ tvrdí šéf Mansory Michael Stein, „další projekty včetně BMW X6 a BMW 7 totiž klepou na dveře“. Takže se máme nač těšit. Nedá se nic dělat, ale také Mansory se holt musí přiblížit požadavkům „obyčejných“ zákazníků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X5 Mansory
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 96 255 km
Cena: 57 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 505 km
Cena: 120 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků