A koukal nekdo z kritiku, jak se ty turba vubec chovaji? Kazde turbo zabira v jinem rozsahu otacek.... spousta kurvitek, ale krasna technologie...http://www.youtube.com/watch... Hezky den
Čím víš tulbo, tím víš bé em vé. :-P
To je cipovina 3 turba na jednom motoru. Vsadím se, že kdyby tam dali V8 něco přes 4ry litry s jedním turbem, bude to reálně žrát míň a ten motor vydrží 3x tolik bez poruchy :-) Jenomže to by ty to foukalo o 5g CO2 na 100km víc. Boha jeho kam jsme to dopracovali.
Pohnutky k tomuto nesmyslu jsou jiné než CO2. BMW má dlouhodobě krapátko problém s náklady na vývoj a přidělat třetí vysavač k obstarožnímu řadovému šestiválci je pronikavě levnější, než vyvinout nový osmiválec s mizivou šancí, že dožene obrovský náskok dieselových V8 od národní konkurence.
Stacilo by mu dat vacsi objem a vratit sa k normalnemu znaceniu, cize 35d bude naozaj triapolliter a okrem toho staci ked to prezije zaruku, ci uz motor, pripadne prevodovka alebo sa to poisti cele najlepsie nejaky eko-k.rvitkom. Cela henta hra s cislami je len o predlzovani penisu vacsim cislom na zadnom dekli a katovanie kostov vo vyrobe. Skratka prapitomemu marketingu tejto automobilky sa podarilo akymsi zazrakom este prapitomejsej verejnosti predavat vzduch. Viac vzduchu, vacsi vykon, presvihneme cenu (akoze sa jedna o iny model) a nakoniec este cely o.eb dokoncime zosekanou seriovou vybavou. Nevychadzam z uzasu za co vsetko je plebs schopny platit len aby si potvrdil svoj pochybny spolocensky status. Apropos, ten fejslift, co sa tyka prednej casti, je des a hruza.
No asi tak. Tedy až na tu převodovku. ZF8HP je na celém autě to nejlepší, však to taky není výrobek BMW.
No on ani ten třílitrový R6 motor není už dávno nic světoborného. Je žíznivější a podstatně méně kultivovaný než dieselové V6 M-B a Audi, dynamika je srovnatelná jen u základních třílitrů 30d, 320CDI a 3,0TDI. Na TDiR biturbo od Audi motory twin turbo BMW 35d resp 40d zoufale nestačí a to bohužel s tragicky propastným rozdílem, ač jejich papírové hodnoty jsou shodné. Teď mohou BMW fans klidně nesouhlasit, na skutečnosti tím nic nezmění. BMW kromě motorů 25d a s přimhouřenýma očima ještě 30d nemá v d kategorii aktuálně nic konkurenceschopného.
Vycházíš z čeho? To, že 3,0d je překvapivě speciálně nad 80km/h pocitově silnější než 3,0TDI jsi asi nezkoušel a že 535d ztrácí na biTDI v jediným a to je absence sound composeru ve výfuku zřejmě taky ne.Zkus si jednou přestat číst tabulky a mazej se projet...
Netrvalo dlouho a první fanatik je tu. Milý WP, X12 evidentně nevychází z tabulek ale z reality. Což jako majitel GT535dXdrive 230kW a Allroadu BiTDI mohu naprosto zodpovědbně z každodenního používání potvrdit. Zatímco teoreticky je GT moje a Allroad manželky, z garáže odjíždí první vždycky Allroad a GT zbyde na toho pomalejšího.Jízdou je bitdi svižný ochotný a krásně tichý motor (když nezapnu v drive selectu dynamic nebo individual), 35d tupá bručivá neochotná mrcha. Spotřeba průměr/město GT 9,5/11,8, bitdi 8,5/10. Něco v neprospěch GT samozřejmě ovlivňuje 250kg navíc a nesmyslné zadní gumy 275/35, které s bídou dožívají 15000km, ale rozdíl s papírově stejnými auty není propastný, ale je přímo fatální.
to WP: faktem je, že subjektivně není 35d o nic silnější než 30d. A to není z tabulek, ty umí BMW vždy optimisticky vyplnit. To mám zažité na vlastní kůži. Jediné subjektivně znatelné rozdíly mezi motory 30d a 35d jsou ty, že 30d je akusticky horší než 35d (ještě výraznější nepříjemný brum), ale hurá, žere o litr méně než letargický 35d, aniž by odváděl významně menší práci.
Označenie X5 M50d by si zaslúžilo 8-valcový štvorliter. Prečo ho BMW neponúka, keď štvorlitrový diesel ešte donedávna v ponuke bol (740d), je pre mňa záhadou. Zvlášť keď aj Cayenne či "obyčajný" Touareg podobný motor má. Do pripravovanej X7-ky bude trojliter málo...U "nadupaných" turbomotorov tiež platí to americké "objem ničím nenahradíš". U motorov, čo majú byť schopné najazdiť aspoň 200.000 km, nemôžu zvyšovať výkon prepĺňaním donekonečna.
Tak jednak 200tis km by bylo opravdu hoooodně málo a za druhé BMW i Mercedes už dávno nepoužívají označení objemu kódované do označení auta podle objemu. takže například 118i je dvoulitr, 535d a 540d jsou třílitry, 550d resp. M50d je taky třílitr.
Ak si prečítaš môj príspevok, tak som tam písal nie o súčasnosti, ale o minulosti. 740d pred pár rokmi naozaj znamenal 4-litrový diesel. Ono to nie je zase až tak dávno, čo označenie 320i znamenalo dvojlitrový motor - šesťvalec, 325i dvapollitrový motor, 330i trojlitrový atď. A 740d a 540d znamenalo naozaj 4litrový dieslový osemvalec. Kukni 10 rokov dozadu - a možno ani to nie.Myslím, že prvým bavorákom, ktorý tento systém narušil, bol 323i (2,5 litra) alebo 316d alebo i (1,8 litra).
Zahořel jsem nesmírnou zvědavostí, kdo může nesouhlasit s prostým konstatováním pravdivého faktu, že BMW118d má dvoulitrový čtyřválec a motory 35d, 40d a 50d jsou třílitrové řadové šestiválce. Mohli by se prosím dva nesouhlasící blbové vyjádřit k dúvodu svého kliku na Nesouhlasím?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.