BMW X5 M a X6 M: 575 koní, stovka za 4,2 s a 280 km/h

Seznam kapitol
  1. BMW X5 M a X6 M, Video
  2. BMW X5 M a X6 M: Fotogalerie

Ani to moc dlouho netrvalo. BMW před pár dny vypustilo do světa úvodní video k tématu modelů X5 M a X6 M, dnes už je na světě kompletní tisková zpráva, video, fotografie i technické údaje. V obou případech se těšte na výkon 423 kW (575 koní), stovku za 4,2 s a omezovačem určenou maximálku 250 km/h.

Zajímavosti | SUV | BMW | Byznys | BMW X5

První SUV automobilky BMW, model X5, slaví 15. narozeniny

BMW provedlo na autě očekávatelné změny. Oba dva modely dostaly agresivní přední nárazník, prahové nástavce, upravenou masku chladiče, zrcátka ve stylu M3/M4 a dozadu difuzor se čtyřmi koncovkami výfuk. Vše doplňují disky o velikosti 20 palců s pneumatikami Pirelli P Zero, které lze na přání vyměnit za kola o palec větší obutá do pneumatiky Michelin Pilot Super Sport UHP. Mimochodem zadní pneumatiky mají rozměr 325/35 R20, respektive 325/30 R21.

O nejostřejších BMW obecně platí, že se v interiéru příliš nepředvádí. Určitě si vzpomenete na starou X5 M, která neměla například ani kovové pedály. Nové generace pokračují ve stejném duchu. M přinese sportovní volant, kůží potaženou palubní desku, sportovní sedačky nebo upravený přístrojový štít. Nic, co byste si nemohli pořídit pro běžné verze. 

Testy | BMW | BMW X5

Test: BMW X5 M - brutálně výkonný

To nejzajímavější je samozřejmě pod kapotou. Dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4395 ccm disponuje výkonem 423 kW (575 koní) dostupným v rozmezí od 6000 do 6500 ot./min. Točivý moment vrcholí na 750 Nm, přičemž řidič má maximum momentu k dispozici od 2200 do 5000 ot./min. Přestože se hmotnost pohybuje kolem 2,3 tuny, vystřelí tato monstra na stovku za 4,2 s. V rozletu je utne omezovač nastavený na obligátních 250 km/h. Za příplatek lze posunout maximálku na 280 km/h.

S motorem spolupracuje osmistupňová převodovka Steptronic. Spotřeba by se v kombinovaném cyklu měla dostat na 11,1 l/100 km, což dává ve spojení s nádrží o objemu 85 litrů celkem slušný teoretický dojezd. Úprav se dočkal samozřejmě také podvozek. Kromě toho, že je sportovnější, je také o centimetr nižší a dává řidiči na výběr mezi režimy Comfort, Sport a Sport+. 

Následující kapitola
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 150 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 120 724 km
Cena: 210 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků