BMW X5 M a X6 M: 575 koní, stovka za 4,2 s a 280 km/h

Seznam kapitol
  1. BMW X5 M a X6 M, Video
  2. BMW X5 M a X6 M: Fotogalerie

Ani to moc dlouho netrvalo. BMW před pár dny vypustilo do světa úvodní video k tématu modelů X5 M a X6 M, dnes už je na světě kompletní tisková zpráva, video, fotografie i technické údaje. V obou případech se těšte na výkon 423 kW (575 koní), stovku za 4,2 s a omezovačem určenou maximálku 250 km/h.

Zajímavosti | SUV | BMW | Byznys | BMW X5

První SUV automobilky BMW, model X5, slaví 15. narozeniny

BMW provedlo na autě očekávatelné změny. Oba dva modely dostaly agresivní přední nárazník, prahové nástavce, upravenou masku chladiče, zrcátka ve stylu M3/M4 a dozadu difuzor se čtyřmi koncovkami výfuk. Vše doplňují disky o velikosti 20 palců s pneumatikami Pirelli P Zero, které lze na přání vyměnit za kola o palec větší obutá do pneumatiky Michelin Pilot Super Sport UHP. Mimochodem zadní pneumatiky mají rozměr 325/35 R20, respektive 325/30 R21.

O nejostřejších BMW obecně platí, že se v interiéru příliš nepředvádí. Určitě si vzpomenete na starou X5 M, která neměla například ani kovové pedály. Nové generace pokračují ve stejném duchu. M přinese sportovní volant, kůží potaženou palubní desku, sportovní sedačky nebo upravený přístrojový štít. Nic, co byste si nemohli pořídit pro běžné verze. 

Testy | BMW | BMW X5

Test: BMW X5 M - brutálně výkonný

To nejzajímavější je samozřejmě pod kapotou. Dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4395 ccm disponuje výkonem 423 kW (575 koní) dostupným v rozmezí od 6000 do 6500 ot./min. Točivý moment vrcholí na 750 Nm, přičemž řidič má maximum momentu k dispozici od 2200 do 5000 ot./min. Přestože se hmotnost pohybuje kolem 2,3 tuny, vystřelí tato monstra na stovku za 4,2 s. V rozletu je utne omezovač nastavený na obligátních 250 km/h. Za příplatek lze posunout maximálku na 280 km/h.

S motorem spolupracuje osmistupňová převodovka Steptronic. Spotřeba by se v kombinovaném cyklu měla dostat na 11,1 l/100 km, což dává ve spojení s nádrží o objemu 85 litrů celkem slušný teoretický dojezd. Úprav se dočkal samozřejmě také podvozek. Kromě toho, že je sportovnější, je také o centimetr nižší a dává řidiči na výběr mezi režimy Comfort, Sport a Sport+. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW X5 M a X6 M, Video
  2. BMW X5 M a X6 M: Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků