BMW X5 Hybrid se spotřebou Priusu ukazuje prostředníček limitům CO2

Že ve Frankfurtu uvidíme naživo třetí generaci BMW X5, víme už dlouho. V noci se ale vynořily z hlubin internetu informace o hybridní variantě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hybridní X5 se pyšní mj. novými litými koly o průměru 21 palců

Hnací soustavu modelu BMW X5 eDrive Hybrid Concept tvoří čtyřválec 2,0 l s twin-scroll turbodmychadlem, podporovaný elektromotorem o výkonu 95 koní. V tuto chvíli nejsou známy žádné podrobnosti o spalovacím motoru. Logicky se ale jedná o N20B20, který BMW zatím vyrábí ve variantách 184 koní/270 Nm a 245 koní/350 Nm. Pro aplikaci v rozložité X5 se samozřejmě nabízí výkonnější varianta... Sílu hybridního agregátu bude distribuovat pohon všech kol xDrive.

BMW X5 eDrive Hybrid dokáže na elektřinu uloženou v lithium-ion akumulátorech urazit vzdálenost až 30 km, popřípadě vyvinout bez aktivace zážehového motoru rychlost až 120 km/h. Zrychlení 0-100 km/h mu nebude trvat déle než sedm sekund. To ale nejsou ta nejdůležitější čísla.

Klepněte pro větší obrázek
Fotografie naznačuje, že X5 eDrive bude plug-in hybrid s možností dobíjení ze zásuvky

Obrovské dvoutunové SUV se tak papírově zařadí k nejekologičtějším vozům na evropských silnicích. Budou se na něj vztahovat nejrůznější daňové úlevy, osvobození od poplatků za vjezd do centra Londýna, právo užívat vyhrazených jízdních pruhů a podobně. Že je to podvod?

Design | SUV | BMW | BMW X5

BMW X5 M50d: s třikrát přeplňovaným dieselem na prvních fotkách

Ale jděte. Nelze přece vyčítat automobilkám, že se v rámci platné legislativy snaží nabízet taková auta, jaká chtějí jejich zákazníci kupovat. Výrobci hrají podle pravidel, která jim nalinkoval někdo jiný ve snaze dostat nenáviděné symboly třídní nerovnosti ze silnic. BMW X5 eDrive Hybrid je z tohoto pohledu fenomenálním vítězstvím technického inženýrství nad inženýrstvím sociálním.

Přestože BMW označuje X5 eDrive slovem „koncept“, sériový vzhled vozu i dosavadní praxe mnichovské automobilky dávají tušit, že model bude uveden do prodeje souběžně s ostatními motorizacemi nové X5, popřípadě jen nedlouho poté.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků