BMW X4 M40i prozrazeno před premiérou. Jeho šestiválec má 360 koní

Z BMW unikla prakticky celá sada fotografií a technických informací k novému „sportovnímu“ SUV BMW X4 M40i. Na rozdíl od verzí s příplatkovým M paketem je M40i samostatný model s vrcholnou motorizací. Pod kapotou je přeladěný řadový šestiválec 3,0 l z modelu xDrive35i.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ostřejší BMW X4 M40i vychází z modelu xDrive35i. Má ale silnější motor a i přes mírný nárůst hmotnosti nabízí také lepší dynamické parametry

Motor v BMW X4 M40i ze sebe dostane výkon 265 kW (360 k) v 5800 až 6000 ot./min. a točivý moment 465 Nm v rozmezí 1350 až 5250 ot./min. Na stovku se toto 1915 kg těžké SUV rozjede za 4,9 sekundy a v rozletu ho zarazí omezovač u 250 km/h. Aspoň je to tedy uvedeno v datech, která mají k dispozici stránky Bimmertoday.

Testy | SUV | BMW

Test BMW X4 xDrive35i: Vařili v Mnichově guláš

Spotřeba podle normy NEDC dosahuje na 8,6 litru na 100 km, což odpovídá emisím 199 g/km CO2. Sílu přenáší standardně na všechna kola přes systém xDrive osmistupňová automatická převodovka. Zajímavostí je, že i sportovní SUV X4 M40i umí táhnout až 2400 kg těžký přívěs.

Standardně jezdí M40i na osmnáctkách, ale BMW nabízí i devatenáctky. Uvnitř jsou sportovní sedačky a výsledek se vlastně od M paketu zas tolik neliší. Protože víme, že BMW X4 je prozatím nejhorší BMW, moc velké očekávání od novinky nemáme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků