BMW X3 xDrive35d: další stíhačka od Hartge

Německá ladičská společnost Hartge připravila posilovací kúru pro nejvýkonnější verzi své modelové řady BMW X3.

Teprve několik dní poté, co Hartge představil vlastní adaptaci špičkového kupé BMW 1 M Coupé s výkonem 401 koní, musíme konstatovat, že se firma z Beckingenu vrací k dieselovým agregátům. V živé paměti na tomto poli máme ještě „pětku“ v podobě modelu BMW 535d Hartge (F10), s níž novinka sdílí upravenou pohonnou jednotku.

Tuning | Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | BMW | Kupé | Premiéry

BMW 1 M Coupe od Hartge: návrat k benzínu!

Na rozdíl od „pětky“ řada BMW X3 jakýkoli model M postrádá, takže nepřekvapí, že jejím vůbec nejvýkonnějším modelem je vznětová verze xDrive35d. Její přeplňovaný řadový šestiválec s objemem 3,0 l dosahuje ve standardním odladění výkonu 313 koní (230 kW) při 4 400 ot./min. a točivého momentu 630 Nm dostupného v rozmezí 1 500 až 2 500 ot./min., s nímž vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,8 s. A to vše při průměrné spotřebě jen 6,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW X3 xDrive35d v novém ladění Hartge a včetně detailních parametrů

U Hartge se ale rozhodli tyto parametry dále navýšit, přičemž se jim podařilo dosáhnout ještě lepších výsledků, než jaké vykazuje již výše zmíněný sedan BMW 535d Hartge se stejným výchozím motorem. BMW X3 xDrive35d v ladění Hartge tak dosahuje výkonu 362 koní (266 kW) při 4 400 ot./min. a točivého momentu 730 Nm při 1 800 ot./min.

Testy | SUV | BMW

Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

Hodnotu akcelerace z 0 na 100 km/h u své nejnovější stavby Hartge nezmínil, nicméně z 80 na 180 km/h to prý jeho novinka zvládne za 14,22 s a z 0 na 200 km/h zrychlí za 22,75 s, což jsou o 4,03, resp. 6,15 s lepší hodnoty než ve standardním provedení. Nejvyšší rychlost narostla o 4 km/h na výsledných 248 km/h.

Standardní BMW X3 xDrive35d v současnosti u nás stojí 1 362 500 Kč vč. DPH, na cenu výše popsané modifikace se ale budete muset u Hartge poptat sami.
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků