BMW X3: vzhled ve stylu poslední generace X5 a nový diesel pod kapotou

Druhá generace BMW X3 figuruje na trhu od roku 2010. Jak je známým pravidlem, po třech letech přichází vhodná doba pro facelift, což se také u tohoto modelu stalo. Rozpoznat na pohled modernizované provedení nebude těžké. Designéři nasadili přepracovanou přední část, která kopíruje to, co jsme už viděli u posledního vydání většího BMW X5. Menší změny najdete i vzadu.

Testy | SUV | BMW

Test: BMW X3 xDrive35d - řádný řadový řádí

Kromě toho přichází spolu s faceliftem klasicky také nové designy kol, nové barvy, jiná jsou také zpětná zrcátka a novinkou je rovněž verze xLine. Ta přidá na přední i zadní nárazník jakousi kovovou ochranu, kovové lišty se objevují také v nárazníku (konkrétně v otvorech pro přívod vzduchu) a součástí jsou pro toto provedení určené designy osmnácti nebo devatenáctipalcových litých kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V interiéru revoluci nečekejte, změny jsou pouze dílčí. Kromě lepších materiálů nabídne X3 jako standardní výbavu kůží potažený volant, přepracovaný středový tunel dostal nové držáky kelímků, pokud je ve výbavě klimatizace, tak také její ovladače jsou provedeny nově, nechybí ani větší ovladač systém iDrive s touchpadem a případně další vymoženosti typu barevného head-up displeje.

Pro snadnější nakládání přidalo BMW funkci Smart Opener. Jinak řečeno mávnete nohou pod zadním nárazníkem a páté dveře se otevřou (nebo zavřou).

Testy | SUV | Video | BMW

Rychlý test Alpina XD3 BiTurbo: Ještě lepší BMW X3

Nejdůležitější novinku hledejte pod kapotou. BMW X3 dostalo v rámci faceliftu nový naftový dvoulitr. Verze xDrive 20d tak místo původních 184 koní disponuje výkonem 190 koní a namísto 380 Nm vrcholí točivý moment hodnotou 400 Nm. Stovka je otázkou 8,1 s (-0,4 s) a zlepšila se také spotřeba.

Zajímavosti | Video | Technika | BMW | Audi

Audi Q5 vs. BMW X3: Quattro, nebo xDrive? (video)

Oficiální čísla slibují 5,4 l/100 km v kombinovaném provozu ve spojení s šestistupňovým manuálem. Ten lze na přání vyměnit za osmistupňový automat, který spotřebu sníží ve stejném režimu provozu o dvě deci.

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 235 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 189 109 km
Cena: 128 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků