BMW X3 se dvěma novými „turby“

V Mnichově pokračují s „foukanou“. Zájemci o crossover BMW X3 mohou nyní vybírat ze dvou nových přeplňovaných motorů.

Automobilka BMW oznámila, že teprve nedávno představenou novou generaci své řady BMW X3 modelového roku 2011 opatří dvojicí nových, hraničních pohonných jednotek s přeplňováním, zážehovým čtyřválcem a vznětovým šestiválcem. Prvně zmíněná jednotka se stane základní motorizací určenou pro řadu BMW X3 a půjde o verzi xDrive20i. O její pohon se postará „dvoulitr“ s dvojstupňovým přeplňováním, přímým vstřikováním benzínu a plně proměnným časováním a zdvihem ventilů, který bude naladěn na výkon 184 koní (135 kW) při 4 800 ot./min. a točivý moment 270 Nm již při 1 250 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model BMW X3 xDrive20i bude již s ohledem na toto označení dodáván standardně s elektronicky řízeným pohonem všech kol. Základem se stane šestistupňová převodovka s manuálním řazením, připlatit si bude možno za osmistupňový dvouspojkový „automat“. Druhou novinkou v rodině BMW X3 bude vznětový šestiválec 3,0 l se zdvojeným přeplňováním a poslední generací vysokotlakého vstřikování common rail BMW s tlaky až 1 800 barů. Tento model BMW xDrive35d, jenž se naopak stane špičkovou verzí celé řady X3, bude disponovat výkonem 313 koní (230 kW) a točivým momentem 630 Nm dostupným v rozmezí od 1 500 do 2 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nižších otáčkách pracuje pouze menší z obou dmychadel, přičemž při jejich nárůstu plynule nastupuje účinek toho většího, což má zajistit „spontánní odezvu“. Verze BMW X3 xDrive35d je kromě pohonu všech kol standardně opatřena také osmistupňovou automatickou převodovkou a soustavou řízeného zhášení motoru start/stop. Obě výše popsané varianty se dostanou do prodejů během letošního podzimu, těšit se můžeme také na přepracované palubní soustavy včetně ConnectedDrive a nové verze vnitřní výbavy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků